2019-09-16, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
2017-10 var kontaktförbudet gällande, men jag vet inte detaljerna i hur det såg ut. Mixmax ligger väl inte ens en kilometer från Norr Mälarstrand 62.
Den här perioden var hon mycket på Kungsholmen - sågs ofta på Norr Mälarstrand och Fridhemsplan.
Huruvida hon brutit mot kontaktförbud genom att flanera här, vågar jag inte uttala mig om.

Man har inte kunnat följa upp kontantkortstelefonerna vid det tillfälle hos stått som misstänkt 2017/2018, så troligtvis inte heller nu. Jag skrev det tidigt i tråden; Hon gillar sådana telefoner.

Nu tror jag såklart hon själv skickat det där mailet. Det är väldigt typiskt henne att göra en sådan här sak också, att gå till mixmax och scanna in papper och låna mailen lite grann.
Hon förtäljer ju saker som rimligtvis bara hon själv och mottagaren känner till, tex vid vilken tidpunkt hon blivit uppringd osv, så där är jag inte så frågande.

Jag är däremot frågande på en helt annan sak, nu när ändå telefoner är på tal. Inte en fråga för tråden säkert, men;
Hon bör ju blivit kontaktad av någon som berättade om skjutningen, eftersom hon var där i så tidigt skede. Inte så viktigt vem som larmat henne, men desto viktigare är på vilket nummer hon svarat på. Var det hennes vanliga telefon, eller var det en av kontanttelefonerna?

Kungsholmen verkar vara ett område bestående av folk som inte läcker på Flashback. Smygläser bara. Eftersom KL hängt runtomkring där och säkert bott hemma hos någon juristkompis/ar så kan jag tänka mig att polisen går runt på krogar och frågar. Men ingen har läckt om polisaktiviteter där.

Eller så gör polisen ingenting där. De kanske spanar på KL och även en misstänkt skytt och tycker att gå runt på Kungsholmen är slöseri med tid då de är övertygade om whodunnit.

KL sa väl i Aftisintervjun att en anhörig ringde till henne. Jag misstänker att det kan vara något av barnen. För det verkade som att hon inte lämnat telefonnummer till någon. Men nu såg jag i mejlen till TR att hon visst lämnat telefonnummer dit.
Citera
2019-09-16, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
I enlighet med den rättsskipning som vi har i Sverige så är en person att anse som oskyldig till motsatsen bevisas. Det är utgångsläget.

Huruvida en persons liv och leverne ska avhandlas på ett antal hundra sidor i denna tråd är inte min ensak, jag bara konstaterade att det finns olika infallsvinklar: de som ifrågasätter KL:s liv och leverne, såväl som de som ifrågasätter HOL:s liv och leverne. Båda sidor har rätt att spekulera.

Min inställning baseras på att jag är mer intresserad av det som faktiskt har med själva brottet att göra. Av den anledningen är jag mer intresserad av iakttagelser rörande den förmodade skytten.

Mycket lite är känt. En blond medelålders person som troligen lämnade platsen i en svart bil, beskriven som en SUV. Svårdiskuterad. Jag skulle ändå gissa att det inte rör sig om en (fd) klient eftersom BO då borde ha känt igen denne.

Personen kan ha varit anlitad specifikt för dådet eller på något sätt tillhörig en gruppering som kan lida skada av HOLs arbete som advokat. Andra alternativ finns, tex en nära vän eller släkting till någon som haft en negativ erfarenhet av HOL. Det kan handla om hat eller pengar.

Tror inte det handlar om en ensam galning. Minst en person till bör vara inblandad men man vet aldrig. Det finns en hel del galenskap i dådet.
Citera
2019-09-16, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Herregud, detta var något alldeles speciellt att vakna upp till.

Det känns som om hela denna initierade redogörelse kom från hästens mun. Det är sällan man ser ett första inlägg som dessutom är framåtblickande och innehåller en profetia okänd för oss andra. Det markerade blir lite väl initierat.

Man bör akta sig för att skjuta sig själv i foten.

Offerkoftan sitter lite löst, den hänger och slänger runt sluttande axlar.

Kände exakt samma sak som du!
Personen har inte återkommit, trots subtila provokationer... låt oss se vad nattens långa, ensamma timmar eventuellt genererar.
Citera
2019-09-16, 19:52
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nej hon påstår att hon inte kan ringa alls så några telefoner finns inte alls tillgängliga enligt Karin.
Hur får hon ihop detta?
Rätta mig om jag minns fel men säger hon inte någonstans att hon fick samtliga telefoner, en padda och sin dator beslagtagen av farbror blå ?
Citera
2019-09-16, 19:53
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edeninne
Jag har suttit och undrat detsamma medan jag läst ikapp dagens inläggsskörd! Författaren av det mailet må väl ändå fatta att det inte går ihop?! Ingen dator, ingen telefon, långt ifrån Sthlm (och mailskrivaren), MEN vill meddela följande...
Författaren av mailen är helt klart totalt hjärntvättad och går på alla Karins lögner och agerar därefter.
Karin kan konsten att dupera folk, det vet vi sedan tidigare.

Men vad jag inte fattar är varför han inte ser igenom en så uppenbar lögn för det borde väl alla veta att man kan få en fast telefon bredvid sängen på sjukhuset.
Alla äldre har inte mobiler så dom fasta telefonerna finns ännu kvar och man får ett eget nummer.

Nästa fil som Picasso2 la upp är väldigt talande för det
Citera
2019-09-16, 19:56
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Rätta mig om jag minns fel men säger hon inte någonstans att hon fick samtliga telefoner, en padda och sin dator beslagtagen av farbror blå ?
Ja det fick hon beslagtaget vid anhållandet efter skotten, men det här är en händelse från 2017 som beskrivs när hon inte kunde ringa.
Citera
2019-09-16, 20:01
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror inte jag lagt upp denna.

https://minfil.com/X0V3Rf5bna/Aktbil_18_overklagan_KL_pdf

Högerklicka när ni skall "ladda ner" så slipper ni spammandet.

Edit: Vad jag inte begriper är varför hon ber dom ringa på hennes mobil, men behöver hjälp att maila. Normala människor har väl ett mailkonto på sin mobil? Begriper noll. Och ingen advokat verkar vilja ta i ärendet med tång när de hör att motparten är HOL. Han har troligen en stor respekt i skrået.
Nej vi begriper inget för det är lögner och Karin snurrar in sig i dom

OBS Karin påstår att ingen advokat vill ta i ärendet! En del måste säga nej för dom är jäviga då dom kanske har samarbetat med HOL tidigare.
En del vill inte ta ärendet för dom vet hur hon är, omöjlig att arbeta för.
Resten är troligen lögner. Offerkoftan på
Citera
2019-09-16, 20:04
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Mycket lite är känt. En blond medelålders person som troligen lämnade platsen i en svart bil, beskriven som en SUV. Svårdiskuterad. Jag skulle ändå gissa att det inte rör sig om en (fd) klient eftersom BO då borde ha känt igen denne.

Personen kan ha varit anlitad specifikt för dådet eller på något sätt tillhörig en gruppering som kan lida skada av HOLs arbete som advokat. Andra alternativ finns, tex en nära vän eller släkting till någon som haft en negativ erfarenhet av HOL. Det kan handla om hat eller pengar.

Tror inte det handlar om en ensam galning. Minst en person till bör vara inblandad men man vet aldrig. Det finns en hel del galenskap i dådet.

Tack för konstruktivt input.

Jag delar din uppfattning - troligtvis är det minst en person till som bör vara involverad. Och oftast är svaret rätt enkelt: hat, pengar, oförrätter på något sätt. Någon som upplever sig ha lidit skada p g a HOL. Jag säger inte att det inte kan vara KL, men någon av de andra versionerna duger likväl. Oavsett vilket, så tror jag att brottet är planerat in i minsta detalj. Men något fel måste en förmodad anstiftare liksom skytten ha begått.

Att skytten kan ha varit anlitad specifikt för dådet är jag övertygad om alltså. Men jag är även övertygad om att denne måste ha ”rekat” i området långt innan dådet begicks. Finns det verkligen ingen som kan ha iakttagit någonting suspekt dagarna före dådet i anslutning till Norr Mälarstrand 62? Det rör sig väldigt mycket folk på den gatan, så någon måste ha observerat någonting.
Citera
2019-09-16, 20:05
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Skulle behöva lite öppna tips om plats i Stockholm.
Det gäller denna plats:
https://imgs.aftonbladet-cdn.se/v2/images/afeaa26e-5ba9-47c2-be0f-9bd10c5aebaa?fit=crop&h=733&q=50&w=1100&2ea5750a

Jag gissar att några svar kan komma, eftersom det är lite speciella bänkar & bord.

Citat:
Får inte länken att funka.

Vi provar så här då:
https://imgur.com/a/JkzdnnC
Citera
2019-09-16, 20:09
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Nej hon påstår att hon inte kan ringa alls så några telefoner finns inte alls tillgängliga enligt Karin.
Hur får hon ihop detta?

Vanliga sjukavdelningar har väl en knapp telefon på rullvagn - ibland med myntinkast, med ett telefonjack i varje sal men bara 1 vagn per avdelning vilket brukar göra det knöligt för den intagne, men idag kör de flesta med mobiler. Dock är mobiler förbjudna på vissa intensivårds-avdelningar samt på avdelningar med dropp-flaskor då GSM stör sjukhus-utrustningen.

Däremot är det i princip telefonförbud där man handskas med alkisar och psykpatienter, då de annars har för vana att ringa folk mitt i natten eller "busringa" helt okända personer.

Angående KL:s "knapp-telefoner":
Dessa är av typ slit o släng, säljs på Elgiganten och klas i sjön mellan 250 till 450:-/st
Dessa har inte wifi eller bluetooth, utan är som första generationens mobiler, en del kan dock ha kamera av simpel modell, alltså bara ringa och sms:a, inget mer.
Exempel: https://www.clasohlson.com/se/b/Multimedia/Mobiltelefoni-&-fast-telefoni/Mobiltelefoner

Citat:
............Jag är däremot frågande på en helt annan sak, nu när ändå telefoner är på tal. Inte en fråga för tråden säkert, men;
Hon bör ju blivit kontaktad av någon som berättade om skjutningen, eftersom hon var där i så tidigt skede. Inte så viktigt vem som larmat henne, men desto viktigare är på vilket nummer hon svarat på. Var det hennes vanliga telefon, eller var det en av kontanttelefonerna?

Kan inte svara på detta men flikar in att KL har ett registrerat "guldnummer" (slutar på 00), vilket brukar kosta mellan 1-5000:- beroende på operatör, men har ingen aning om hur länge detta nummer har varit reggat på henne.

Men alla hennes telefoner, oavsett märke och nummer, visar det uppringande numret där hon då kan välja att svara eller låta bli, så oavsett mobil så lär hon svara om det är en person som hon håller av, medan hon nog inte svarar på 508 nummer eller hemliga nummer.
Senast redigerad av vittne-x 2019-09-16 kl. 20:28.
Citera
2019-09-16, 20:09
Medlem
Citat:
Vi provar så här då:
https://imgur.com/a/JkzdnnC
Tack! Ska kika runt lite...
Citera
2019-09-16, 20:11
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Jag har suttit och undrat detsamma medan jag läst ikapp dagens inläggsskörd! Författaren av det mailet må väl ändå fatta att det inte går ihop?! Ingen dator, ingen telefon, långt ifrån Sthlm (och mailskrivaren), MEN vill meddela följande...

Citat:
Ja det är ett välkänt faktum att fyllon brukar ramla och slå sig ibland.
Skönt att det i det här mailet klart och tydligt framgår att Karin har ramlat, (omskrivs som svimmat som alltid), och där skyller hon för en gångs skull inte på HOL som hon brukar göra.

Men förklara detta för mig... Karin är långt ifrån Sthlm, hennes hjälpare är långt ifrån henne, hennes dator är stulen, hennes telefon är spärrad, hon ligger på sjukhus men påstår att hon inte kan ringa.
Hur kommunicerar Karin med sin hjälpare? Telepati eller?

Har dom slutat med fasta telefoner som man får bredvid sängen på sjukhus?

Okej, jag ska klargöra lite om detta.
Karin har inte och har aldrig haft någon skärmtelefon. Det är typ Nokia 3310 som gäller. Ringa och sms, inget annat.
Hon bär alltid minst två telefoner på sig - sin egen med känt nr, och sedan en kontantkortstelefon som emellanåt byts ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in