Citat:
Ursprungligen postat av
kvantlogik
Jo, det är ett konsekvent filosofiskt och intellektuellt självmord.
Är du bildbar då? Eller är dina patetiska fördomar satta i sten?
Tror du att jag lärt mig något nytt? Utöver att du är anti-intellektuellt då alltså..
Det är endast du som tror att jag är chockad. Jag är bedrövad och orolig för det förkastade sunda förnuftet.
Om jag fick välja mellan att förkasta en religiös världsbild eller att förkasta mitt förnuft, så var det för mig ett enkelt val.
Jag söker hellre sanningen än att inbilla mig att jag redan besitter den!
Att antaga bibeln som sanning, är simpelt att förkasta den verkliga sanningen. Vilket kanske är skönt.
Jag avstår gärna från filosofer(s elfenbenstorn) och (kvasi-?)intellektuella(s salonger), om det står i vägen för mig att nå sann (andlig) visdom som Bibeln ger de enfaldiga (som det står skrivet).
Ja, du verkar tagen, så du kanske stötte på något nytt, eller också inte, men dock envist fasthållet, för en gångs skull. Något är det.
Bedrövad och orolig då, jag köper det preliminärt.
Ditt val, du skördar som du sår. Förkastar du kristendomen såsom den en gång för alla är fastslagen i Bibeln, så är du ansvarig för det.
Söker sanningen, hum ... ja, det implicita där, att du inte hittat sanningen, så är det.
Den "verkliga sanningen", vad är det du talar om nu för egen del ... att människan är alltings mått?