2019-09-15, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hayworthian
Så du menar på allvar, att din kompis som du kallar honom, sitter häktat, och ska in på rättegång 2020 för att han chattat? JO TJENA.

Såklart inte enbart för att han chattat. Han har under hela sitt liv varit väldigt stökig och väl känd hos polisen för diverse skitsaker. Polisen gillar honom inte helt enkelt, så det var en bidragande orsak kan man lugnt säga. Polisen hittade iallafall att han höll på med det här och dessutom struntade han i skatten. Kanske polisen gjorde en större grej av detta än vad det är. Det kan jag tycka. Tyvärr ville de sätta dit han för detta.

Ni måste ju förstå att vi pratar om en individ, jag snackar inte om att ni alla kommer åka dit. Jag kan ju inte veta vilket typ av liv ni lever, han hade maximal otur, en otur som vem som helst härinne kan få.
En vanlig svensson kan åka dit, om hen har otur med polisen bara, det krävs inte mycket, det märkte jag med min polare. Om man tror att polisen skrattar åt det här och bara "Jaja, gör inte om det bara" då tror ni mycket fel.
2019-09-15, 20:16
Medlem
Hayworthians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solenskrafter
Såklart inte enbart för att han chattat. Han har under hela sitt liv varit väldigt stökig och väl känd hos polisen för diverse skitsaker. Polisen gillar honom inte helt enkelt, så det var en bidragande orsak kan man lugnt säga. Polisen hittade iallafall att han höll på med det här och dessutom struntade han i skatten. Kanske polisen gjorde en större grej av detta än vad det är. Det kan jag tycka. Tyvärr ville de sätta dit han för detta.

Ni måste ju förstå att vi pratar om en individ, jag snackar inte om att ni alla kommer åka dit. Jag kan ju inte veta vilket typ av liv ni lever, han hade maximal otur, en otur som vem som helst härinne kan få.
En vanlig svensson kan åka dit, om hen har otur med polisen bara, det krävs inte mycket, det märkte jag med min polare. Om man tror att polisen skrattar åt det här och bara "Jaja, gör inte om det bara" då tror ni mycket fel.

Ja jo, visst. Tjena. Vi skrattar gott, åt dig.
2019-09-15, 20:37
Medlem
Det är dåligt med kö just nu killen är uttråkad. Men måste ju finnas roligare saker än att trolla här, typ runka eller äta kakor.
2019-09-15, 20:42
Medlem
Hayworthians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurka111
Det är dåligt med kö just nu killen är uttråkad. Men måste ju finnas roligare saker än att trolla här, typ runka eller äta kakor.

Alla skriver sina 200 nu, suck. Därför det är dåligt med gubbar.
2019-09-15, 20:42
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:

Detta blir en bestseller fortfarande bara svammel från din sida har du fått lite arbete är du bekymrad??
Gilla läget alla gör vi våra val i livet mytta inte lägg ner massa dravvel som jag och många andra säger du bara springer runt bordet och dravvlar.
Om han sitter häktad hur kan dom då bestämma att han ska på rättegång år 2020 det finns bara i din dröm.man kan inte fastställa ett datum om man är häktad så sker en rättegång så fort alla bevis och allt är på plats man kan liksom generellt inte sitta häktad såpass länge som till 2020 det är 4 månader till det året.Kom med något vettigt annars berika ett annat forum istället för en massa babbel och katt och råttalek
2019-09-16, 14:06
Medlem
MandySkolmans avatar
Citat:
Man kan få ut material innan han är dömd såklart, men han har redan erkänt innan det hela påbörjats.
Så nej, det är inte direkt en dom, men jag uttrycker mig så för jag själv vet att han redan nu är dömd fast han ännu inte är dömd på pappret, förstår du nu? Jag har haft ständig kontakt med honom, så jo, jag vet mycket väl hur det ligger till.

Så din kompis sitter alltså nu i September häktad inför rättegång i Januari. Du väntar på papper för att få "papper på vad han är fast för" men du kan inte skriva en enda rad om vad det är han gjort eller har råkat ut för?

Verkar väldigt märkligt. 10+ inlägg om allt detta men du har inte yttrat ett ord om vad det är. Skattebrott, förskingring, utpressning, bedrägeri hade ju gått att skriva men du vet alltså att han är häktad, ska till domstol och allt men du vet inte varför utan papper?

Låter väldigt lustigt, att du ödslar tid på detta är tragikomiskt. Du kan iallafall försöka få det att se seriöst ut!

"Min kompis är häktad och redan dömd innan domstolen som sker i Januari men jag vet ännu inte vad han faktiskt är fast i men kan ändå fastställa att han kommer bli dömd men jag vet faktiskt inte brottet han begått"

2/10 mytomanpoäng
Försök igen!

Edit: Nu tillkommer du med info om att han även varit välkänd inom polisen sen tidigare, ej omtyckt av dem och varit mycket stökig i sina dagar - och att det kanske är därför.
Om du slutar ändra din story hela tiden så kanske fler går på myten!
Senast redigerad av MandySkolman 2019-09-16 kl. 14:08.
2019-09-16, 14:43
Medlem
Endast agenter som är bokade för shift bör få logga in och jobba när det är lite meddelanden, annars blir det för lång kö.

20 meddelanden i timmen är ju katastrof, när man är van göra 70
Senast redigerad av Capitanogaliano86 2019-09-16 kl. 14:48.
2019-09-16, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capitanogaliano86
Endast agenter som är bokade för shift bör få logga in och jobba när det är lite meddelanden, annars blir det för lång kö.

20 meddelanden i timmen är ju katastrof, när man är van göra 70

Blir för mycket att hålla reda på, dom kommer inte göra ett dyft så länge kön inte blir för lång, då får dom klagomål från kunden. Och då blir lösningen att anställa fler, inte skälla på folk som loggar in när det är 15 i kö istället för 25 eller vad nu officiella "gränsen" är.
2019-09-16, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurka111
Blir för mycket att hålla reda på, dom kommer inte göra ett dyft så länge kön inte blir för lång, då får dom klagomål från kunden. Och då blir lösningen att anställa fler, inte skälla på folk som loggar in när det är 15 i kö istället för 25 eller vad nu officiella "gränsen" är.

Ja, och än så länge är det bara ett par timmar av mina 7 jag jobbar, som har dåligt med meddelanden.

Men chattoperatörer bör gå ihop och samsas mera med ett fungerande schema, för det gagnar alla i längden.
2019-09-16, 15:29
Medlem
Citat:
Ja, och än så länge är det bara ett par timmar av mina 7 jag jobbar, som har dåligt med meddelanden.

Men chattoperatörer bör gå ihop och samsas mera med ett fungerande schemam för det gagnar alla i längden.

Finns inte på kartan, funkar ju inte ens särskilt bra på dom flesta fysiska arbetsplatser.

Edit: Sen ska man va medveten om att vi är hundratals som jobbar med detta..
Senast redigerad av gurka111 2019-09-16 kl. 15:31.
2019-09-16, 15:32
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:

Men chattoperatörer bör gå ihop och samsas mera med ett fungerande schema, för det gagnar alla i längden.
Dom resonerar liksom inte på det sättet kolla alla nya som börjar loggar inget skiter fullständigt i allt
bara matar på med svar.
Lite pinsamt att fråga kunden om hans namn efter kanske 20 mess.
Så länge företaget för ner kön så bryr dom sig varken om du så bara får ihop 20 mess eller 120 mess.
Som jag ser det kan du skriva vad skit som helst ingen blir kickad för dom har aldrig kö oftast
2019-09-16, 15:34
Medlem
Detta kommer inte hålla i sig dock, värsta jag varit med om är att en sån här period varar i 3 veckor. Sen droppar absoluta majoriteten av alla nya av. Så är det kö igen..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in