Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-09-15, 22:28
Medlem
.Anonymouss avatar
Finns en version nu på Dbree i studiokvalité, låter inte lika bra som tidigare versioner dock.
Citera
2019-09-15, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Anonymous
Finns en version nu på Dbree i studiokvalité, låter inte lika bra som tidigare versioner dock.

Håller med om att tidigare versioner låtit bättre. Men tror dock detta var den senaste versionen när han dog. Han kunde ju pilla med låtar fram och tillbaka i all evighet så skulle inte förvåna mig att detta blev den senaste.
Citera
2019-09-15, 22:44
Medlem
.Anonymouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zamor
Håller med om att tidigare versioner låtit bättre. Men tror dock detta var den senaste versionen när han dog. Han kunde ju pilla med låtar fram och tillbaka i all evighet så skulle inte förvåna mig att detta blev den senaste.

Förjävligt isåfall. Jag har precis som många här inne lyssnat på de RIP’s av alla dessa osläppta låtar på soundcloud osv från hans spelning på UMF 2016 och nöjt mig med det. När nu låtarna börjar läcka så blir jag ändå glad över att äntligen få dem i studiokvalité, men när det sedan visar sig att dem inte låter som man är van vid så är det ett stort antiklimax.

Ta nu denna och Forever Yours som jag förstått att Kygo ’tonat ned’ en aning när han satte sin prägel på den. Riktigt tråkigt.
Citera
2019-09-15, 22:50
Medlem
Citat:

Är det verkligen Sandro som sjunger? Låter helt annorlunda. Har ni också dragit ner den som heter 02 i början?
Citera
2019-09-15, 22:54
Medlem
DoktorGerards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tresktomte
Är det verkligen Sandro som sjunger? Låter helt annorlunda. Har ni också dragit ner den som heter 02 i början?

Om det är den ni menar så är jag förskräckt om ni tror att det är Avicii. Dedär är uppenbarligen en dålig remake. Tror det är en som kallas för Costa Music som gjort den.

https://www.youtube.com/watch?v=aE7pDllW5SA
Senast redigerad av DoktorGerard 2019-09-15 kl. 22:56.
Citera
2019-09-15, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorGerard
Om det är den ni menar så är jag förskräckt om ni tror att det är Avicii. Dedär är uppenbarligen en dålig remake. Tror han det är en som kallas för Costa Music som gjort den.

https://www.youtube.com/watch?v=aE7pDllW5SA

Måste helt klart vara en remake. Sångrösten är inte ens lik.
Citera
2019-09-15, 22:57
Medlem
.Anonymouss avatar
Tur. Då är det inte den korrekta. Låter som sagt inte ens i närheten av likt originalet.
Citera
2019-09-15, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Anonymous

Den på dbree är denna: https://youtu.be/aE7pDllW5SA

En cover/remake.
Citera
2019-09-15, 23:01
Medlem
Är också rätt lättad om det här inte är den riktiga versionen. Däremot får vi nog vara beredda på att OM den äkta versionen läcks kommer den nog inte låta precis som den gjort när han spelat den live osv, kan mycket väl gjorts större ändringar sedan dess. Men som sagt, även jag hoppas på att om den riktiga versionen läcker att den låter så likt det vi hört tidigare som möjligt.
Citera
2019-09-15, 23:01
Medlem
Citat:
Får du tag på den skulle jag också uppskatta ett PM!

Sen är det som du säger, låtarna hade säkert redan varit ute om Tim hade velat det. Tror inte det finns nån rimlig chans att dessa kommer släppas någonsin TIM var nog sista plattan med officiella släpp så enda sättet att få höra mer guldkorn är då tyvärr på detta sätt. Även om jag gärna hade sett mer officiella släpp och gladeligen betalat för det.

Jag tror där kommer komma mer musik. GD har tidigare skrivit att där kommer mer musik men sen tror jag också det är något som föräldrarna skulle vilja. Släppa en del av hans musik för att bevara minnet av Tim men även dra in pengar till Tim Bergling Foundation. Men man vet aldrig så jag håller med dig, att ha studio version på låtarna ifrån Ultra 2016 vore riktigt nice.

Är även nyfiken på dom låtar Molly Sandén assisterade med. Men dom lär vi aldrig se röken av.
Citera
2019-09-16, 11:09
Medlem
Goaldigger, vill du beskriva lite om bilden som du tänkte lägga ut istället för att visa den? Har det hänt nåt sista veckan i "gänget"?
Citera
2019-09-16, 13:43
Medlem
SwedishHouses avatar
We Burn låten som ligger ute på dbree, är en remake
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in