Citat:
Ursprungligen postat av
Resursteam
Absolut kan det vara så..
Samtidigt tycker jag det är väldigt synd att man skrämmer upp folk med kundalinin för den är vår urkraft som finns inom oss alla.
Urkraften som gör att en mamma kan förflytta en bil för att rädda sitt barn.
Man väcker alltså den redan befintliga kraften.
Jag har hållt på med kundalini i många år o även initierat många klienter.
Viktigt med samtal både före o efter.
Men det är extremt få som drabbas av en psykos av kundalinin, det handlar snarare om ihärdigt, onormalt utövande av diverse fysiska övningar där dessa fenomen uppstått o det är Tai Shi, Tantra o Qi Gong.
Detta kan skapa en alltför snabb kundaliniresning.
Man jobbar då med speciella andningsövningar.
Håller med, såg ett program på BBC 2 igår The Doctor Who Gave Up Drugs. Unga barn i 7 års ålder som led utav ADHD fick hjälp utav en Professor i mental hälsa att meditera. De började med 2min och första dagen var en katastrof. Barnen fortsatte hemma med sina föräldrar och ett par veckor senare var resultatet otroligt. En liten kille gick tom till skolan utan medicin /ritanol i slutet av programmet.
Men... Detta var hyperaktiva barn, Tim var, som han själv sa i Stories, introvert även om han fungerade väl (utåt sett) i den extroverta industrin han arbetade i.
Det Viktigt1 skrev, tackar jag honom för. Förhoppningsvis tar det bort viss spekulation gällande familj, vänner samt vännerna han besökte i Oman.
Som familjen skrev, hoppas Tim nu är i frid.