2019-09-16, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Ojojoj, så KL är en riktig femme fatale som lockat till sig en dröse herrar som velat agera riddare på vit häst. Den intervjuade i artikeln är en han och det berättas att KL omgivit sig även med andra hjälpsamma herrar. Poliser, domare, åklagare? Man brukar ju hämta sina stödtrupper från näromgivningen. Han kan inte troooo vad som sägs om KL nu. Uppfattat henne som normal. Tydligen har han tänkt med fel kroppsdel. Kan hända den bäste.

Den intervjuade mannen har börjat undvika KL för att slippa bli indragen i, ja vadå? Kanske för att slippa bli hyresvärd för KL som inte "lyckats" ordna bostad, läs velat gå under jorden. Kanske för att herrarnas eventuella fruar börjat bli irriterade.

Enligt artikeln är HOL fortfarande på sjukhus. Antar att det är för att man tycker att det är lättare att skydda honom där än hemma och då är det lämpligt att observationstiden förlängs.

Polisen ska nu försöka lösa fallet med hjälp av det digitala. Good luck. Kontantkortstelefoner etc gör det omöjligt. Tror att herrklubben som antagligen agerar som KLs chaufförer, hyresvärdar och catering får besök av polisen. Pinsamt blir det om klubben består av medlemmar från rättsväsendet. Kanske är det därför ingenting läcker ut.

Vi vet lite fortfarande. Det som är säkert är att HOL blev skjuten. Av vem? Noll koll. KL är utpekad som anstiftare men polisen har inget på henne då hon inte ens kunnat häktas.

Ursäkta mig om jag larmar för nu börjar jag oroa mig för barnen. KL börjar i mina ögon framstå som farlig för hela sin familj oavsett om hon lejt en torped eller inte. Hon har enligt uppgifter i utredningar gett sig på barnen tidigare. Hon har slagit poliser på käften och utretts för misshandel av en polis som hjälpt henne. Tittar man på intervjuerna i Expressen och Aftonbladet verkar hon fullständigt tappat det. Vad säger att hon inte ger sig på barnen igen?

Ja, hon uppför sig inte som den blida modern precis. Tvärtemot.

Hon saknar uppenbarligen allt en god moder bör ha.

Hennes omdöme är puts väck. Hon behöver akut hjälp! Barnen måste skyddas! (det görs säkert förstås)
Citera
2019-09-16, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Det är väl rätt uppenbart att både barn och exfru blir offentliga när HOL ger media grönt ljus att publicera hans namn och bild i media.

Att ge tillåtelse åt media att publicera namn och bild är knappast något som BO kan lastas för då det i detta fall gör att ryktesspridningen avtar.

Det framstår som märkligt att påstå att HOL har ansvar att dölja faktumet att han utsatts för ett brott bara för att andra spekulerar i vem som är GM.
Citera
2019-09-16, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Trodde det var det jag sa. Ärendet har inte varit uppe i HD. Men - antar att vi kanske pratar förbi varandra.

I normala fall när HD inte tar upp en överklagan så meddelar de att prövning ej kommer att ske.

Här har en prövning gjorts och beslutet från HD är att KL inte lyckats påvisa att försutten tid ska återställas. Beslutet tagits av justitierådet Svante O. Johansson.

Hur mycket det är att prata förbi varandra vet jag inte då jag läser innantill.
Citera
2019-09-16, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Expressen har en ny artikel :

https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristens-tidigare-nara-van-kunde-inte-tro-det/

En person som befunnit sig nära K beskriver sin oro över hennes förfall och han säger att han till slut undvek henne av rädsla för vad han skulle kunna bli indragen i.

K har tydligen gått under jorden inte ens hennes advokat säger sig veta var hon befinner sig.

Expressen är ingen trovärdig källa.

Korkade slutsatsen om vad advokaten vet om var KL befinner sig.

I stället för att be journalisten om att dra åt helvete, svarar advokaten artigt att han inte vet. Just för att det angår ingen.
Citera
2019-09-16, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdgarAllaPoe
I normala fall när HD inte tar upp en överklagan så meddelar de att prövning ej kommer att ske.

Här har en prövning gjorts och beslutet från HD är att KL inte lyckats påvisa att försutten tid ska återställas. Beslutet tagits av justitierådet Svante O. Johansson.

Hur mycket det är att prata förbi varandra vet jag inte då jag läser innantill.
Ok, om de tagit upp det vid skrivbordet så räcker det nog för att de ska ha tagit upp det. Det är lugnt. Tack :-)
Citera
2019-09-16, 11:06
Medlem
Citat:
Varför skulle HOL köra en bil som är registrerad i KLs namn?
Han har fram till våren 2019 kört X5:an.

Mini Cooper'n var nyinköpt av KL hösten 2014, dvs under tiden för utredningen om parternas ekonomiska tillgodohavanden av bodelningsmannen Johan Schüldt.

KLs tillgångar har inte tagits upp till dess rätta värde då bilen saknas och även så hennes banktillgångar.

Brytdagen för vad som ska ingå i bodelningen var 23 okt 2013 enligt bodelningen. Så det som köpts 2014 ingår inte i bodelningen.
Citera
2019-09-16, 11:11
Medlem
Citat:
Brytdagen för vad som ska ingå i bodelningen var 23 okt 2013 enligt bodelningen. Så det som köpts 2014 ingår inte i bodelningen.

Tack för klargörandet!
Citera
2019-09-16, 11:11
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Varför skulle HOL köra en bil som är registrerad i KLs namn?
Han har fram till våren 2019 kört X5:an.

Mini Cooper'n var nyinköpt av KL hösten 2014, dvs under tiden för utredningen om parternas ekonomiska tillgodohavanden av bodelningsmannen Johan Schüldt.

KLs tillgångar har inte tagits upp till dess rätta värde då bilen saknas och även så hennes banktillgångar.

Kollade med Trafikverket ang BMW:n.
BMW:n reggas första gången 21/5 2009, där advokatern vill antedatera till den 7/5.
Sen en serie ägarbyten mellan enskild firma och AB som HOL håller på med.
BMW X5 ägdes av HOL privat först med start från 13/8-2018
Din Bil AB tog över ägarskapet 22/2-2019 och exporterade sen bilen utomlands.
Bodelningen upprättades 28/11-2016 där man då bråkade om värdet, men då låg den i hans handelsbolag, vilket inte nämndes i i bodelnings-dokumenten.
Det är lite för mycket trixande här.....

Citat:

Jag läser 28/11-2016 Bodelning, stämplad tingsrätten 17/1-2017, hur får du brytdagen till 23/10-2013 ?
Edit: ser nu att Tingsrätten tog det beslutet. Men om summorna då är låsta till 2013 blir det en helsikes vinst för HOL pga värdestegringen på brf:en sen dess.
Senast redigerad av vittne-x 2019-09-16 kl. 11:24.
Citera
2019-09-16, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Kollade med Trafikverket ang BMW:n.
BMW:n reggas första gången 21/5 2009, där advokatern vill antedatera till den 7/5.
Sen en serie ägarbyten mellan enskild firma och AB som HOL håller på med.
BMW X5 ägdes av HOL privat först med start från 13/8-2018
Din Bil AB tog över ägarskapet 22/2-2019 och exporterade sen bilen utomlands.
Bodelningen skedde 28/11-2016 där man då bråkade om värdet, men då låg den i hans handelsbolag, vilket inte nämndes i i bodelnings-dokumenten.
Det är lite för mycket trixande här.....

Brytdagen var 13 okt 2013 så om HOL eller HOLs enskilda firma hade den då ska den ingå i bodelningen.
Citera
2019-09-16, 11:22
Medlem
Citat:
Brytdagen var 13 okt 2013 så om HOL eller HOLs enskilda firma hade den då ska den ingå i bodelningen.

Vilket den gör till ett värde av 250.000 kr.
Citera
2019-09-16, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Att ge tillåtelse åt media att publicera namn och bild är knappast något som BO kan lastas för då det i detta fall gör att ryktesspridningen avtar.

Det framstår som märkligt att påstå att HOL har ansvar att dölja faktumet att han utsatts för ett brott bara för att andra spekulerar i vem som är GM.

Kan tänka mig att HOL insett att han inte blir populär bland advokatkollegorna om han inte träder fram. De vill inte få telefonsamtal om de fortfarande är arbetsföra. Nu behöver folk inte undra vilken advokat det var.
Citera
2019-09-16, 11:25
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
God Morgon. En ny dag.

skitkulingen, fejjan, lya, och ordet millar, talar om vem du är!

Du kallar en lägenhet på Norr Mälarstrand i tidigare inlägg för lya.

Nu är plötsligt betydande belopp, mer än vad gemene man kan tjäna genom att jobba ihjäl sig genom hederligt arbete, avfärdade av dig som millar, trots allvarliga "räknefel" i bodelning. En sak är säker. Du arbetar inte med siffror, typ revisor!

När man analyserar det som sker, och de personer som är involverade, är vokabulär en av de viktigaste ledtrådarna.

De ord man hör, talar om från vilken socioekonomisk klass en person härrör ifrån, utbildningsnivå, förmögenhet, yrke m.m. I fortsatt analys är det inte bara trovärdighet, utan information om de rätta kunskaperna om det ämne som framförs. Det är behändiga ledtrådar att ha om andra personer när ett ämne diskuteras. Allt det jag tar upp om språkbruk avgör mer om hur en sak uppfattas, analyseras, utreds, avslutas m.m. Mer än du skitkulingen anar, om värdet av inlägg i debatten. Och vem som är ett troll.

Ordet Torped.

Jag har tidigare framfört tankar om att en brottmålsadvokat som arbetar dagligen med kriminella påverkas, på gott och ont. Där möten och samtal med kriminella påverkar advokaten också i vilka ord han använder och synen på äganderätten.

Jag tror att HOL i sin iver att vinna över KL, har krattat manegen inför en talan i domstol, där fokus varit på framtida bevisuppgift.

Jag tror inte KL använder ord eller begrepp som "torped" i det fall hon skulle hota eller bli fly förbannad. Jag skulle använda fraser som att någon borde vrida nacken av karlskrället. Jag tror att personer som KL inte ber folk om tjänster, och inte av detta slag. Det KL kan hota med förgäves är rättsliga åtgärder till ingen nytta, vilket inte är hot i lagens mening.

I Mellan Östern och i våra förorter hotas barnen till döden av sina mammor dagligen, men det betyder inte att de ska döda barnen. Det handlar om ett vidrigt språkbruk. De skriker till barnen att om du inte kommer nu, dödar jag dig. Ät, annars dödar jag dig. De kan sitta med barn i knät och tala om att de kommer döda barnet om barnet inte går och lägger sig. Alltså hot i ordalag, som inte betyder det vi tolkar som hot.
Jag ser inget fel i bodelningen. Du får lägga upp den och visa var det är regelvidrigt eller fel.

60% av 20 000 000kr (värdering 2017, eller om det var 2016) för lgh har räknats henne till godo, minus hälften av bolånen (=hennes del 2 300 000kr, minns inte exakt summa på det just nu) , och minus reavinstskatt på 660 000kr för hennes tidigare lgh på Ehrenswärdsgatan och minus arvode för bodelningsvärdering. Kan ha varit minus något mer som jag har glömt, ingen jättestor summa i så fall.

Tycker att rätt stor hänsyn har tagits till KL och hennes önskemål.

Förresten, en fråga till er som kan, det går väl inte att sälja en lgh under pågående rättstvist?
Senast redigerad av Gusselby 2019-09-16 kl. 11:45. Anledning: Lagt till ett årtal
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in