2019-09-15, 19:40
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det här återkommer regelbundet i tråden, och jag tror att det kan ha att göra med att man gärna vill göra Peter Springare till syndabock (åklagaren hör till de som har antytt att det här är något man kan behöva titta på i efterhand). Resonemanget är lite insinuant, men skall väl tolkas ungefär så här:
Det fanns jättemycket DNA från SD på fyndplatsen så att det kryllade och blev över, men eftersom Peter Springare avbröt hundsöket vid bullerplanket och gick på semester så hann alla dessa viktiga spår efter SD förstöras. Hade det inte varit för den dumme Peter Springare så hade man haft bevis mot SD.

Några spår hann väl antagligt bli mer svårtillgängliga i vart fall. Men de kanske inte är från SD. Men oklart vem som ska bära hundhuvudet för det. Men det var väl Springare som uttalade något med att det är en enkel, okomplicerad historia. Relationsmord brukar väl annars drälla av spår. De är oftast utförda i något starkare känslotillstånd, de tänker inte klart nog för att undvika lämna spår.
Citera
2019-09-15, 19:41
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Gifte han sig i somras?
Var det inte han som hade en asiatiska?

Nej, han har varit gift längre än så med sin asiatiska hustru om jag minns rätt.
Ville sa bara att han suktade efter Lena, inte att de hade en relation.
Citera
2019-09-15, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej, han har varit gift längre än så med sin asiatiska hustru om jag minns rätt.
Ville sa bara att han suktade efter Lena, inte att de hade en relation.

Fast vi har fått uppgifter här att han hatade LW
Citera
2019-09-15, 19:45
Medlem
Citat:

Försmådd kärlek svider, se på JG så förstår ni.
Citera
2019-09-15, 19:45
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Ja, det har också sagts i tråden.
Citera
2019-09-15, 19:46
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Låt vara att det haltar på att GM o BO hade kontakt ändå och dna:t kan förklaras bort. Men du kan ju inte mena att springare var där med sin bomullstops men sen lät liket ligga för att satsa på avlyssning i stället? Och ”hittar” liket först fyra dagar senranre?

Därtill tror jag nog att dna då skulle ha kunnat binda GM via dess placering. NFC är erkänt skickliga för den delen....

De har ju ändå ett tuffare jobb nu med massor med dna, men från grannens katt och traktens förrymda terrarieormar.

Ja, hade man hittat henne inom närmsta dygnet hade man nog kanske hittat dna i exempelvis hennes ansikte eller så. Men nu har fluglarver, gråsuggor och dylikt fått städa det ett par dagar.
Citera
2019-09-15, 19:46
Medlem
Förmodligen var det så att Len*a var en frisk fläkt och glad och vänlig mot alla, vare sig det var män eller kvinnor. Det kunde missuppfattas av de som trånade efter henne.
Citera
2019-09-15, 19:47
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ville47
Försmådd kärlek svider, se på JG så förstår ni.

Så JG raderade LW för att han var arg över att hon valde SD bakom hans rygg enligt dig?
Citera
2019-09-15, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Och alla dessa var gifta när LW låg med dom? Är de skilda nu pga. LW? Vem var Jerry gift med exempelvis?

Det är nog inte JH = B*hold*rX som det syftas på, utan den
JH som Lena var till Edinburgh, Skottland med.
Han heter J*n (*a) i förnamn.
Citera
2019-09-15, 19:50
Medlem
Citat:

Ja vem fan vill ha de där fula gubbarna.
Vad trodde dom egentligen om LW?
Den ena fetare och fulare än den andra.

:-)
Ibland blir vackra glada kvinnor anklagade för att vara förföriska, vilket det inte gäller dem mer än andra kvinnor. Det ligger i betraktarens ögon och en kvinna ska aldrig behöva lastas för att en man har fantasier om henne.

Är en kvinna en slampa för att hon pratar med karlar, kanske är väldigt trevlig? (men man ser bara den trevlighet hon riktar mot MÄNNEN, men inte då som kompis med kvinnor) - eller för att DESSA MÄN blir förälskade i HENNE? Ett mkt orättvist porträtt av en vacker kvinna. Så fort en sån går runt husknuten med en man så anses hon vara lättillgänglig sexuellt. Vad män får för fantasier av en sån kvinna ska väl nte behöva ligga henne till last? Eller är det burka och svart sopsäck som gäller?

Det synsättet främst från män kan jag tänka mig drabbade LW.

LW var väldigt vacker och troligen intensiv och glad till sin natur. Hade hon sett alldaglig ut men betett sig på det sätt som vissa påklistrar LW, så tror jag inte att hon hade dragit blickar till sig.

Har svårt att tro, som några i tråden insinuerar - att hon ska ha lovat guld och gröna skogar till en hel drös, även gifta män. i geoklubben eller nån annanstans.

Det är bara skvaller och elakt förtal av en skändligt mördad kvinna.
Senast redigerad av zilvereko 2019-09-15 kl. 20:03.
Citera
2019-09-15, 19:50
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Förmodligen var det så att Len*a var en frisk fläkt och glad och vänlig mot alla, vare sig det var män eller kvinnor. Det kunde missuppfattas av de som trånade efter henne.

Ja, SD skrev väl till någon att LW fick män att känna sig beundrade även fast hon inte alls menade det så.
Citera
2019-09-15, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ville47
Va!? Men du har ju själv spytt galla över LW och talat om hur hemsk hon var!
Du visste ju det, så insatt som du är.
Du vet också att LW misshandlade och trakasserade Stefan.
Svik inte nu när han, en oskyldig, ej tidigare dömd och fullständigt oskuldsfull man riskerar att dömas för något han inte gjort!

Jag hoppas att du vet vad det innebär när en Åkl har häktat nån på sannolika skäl.
Det innebär att Åkl börjar få en relativt stark bevisning mot personen, tillsammans med en del indicier som även dom pekar mot den häktade.
Om inte dessa relativt starka bevis, och relativt starka indicier hade funnits, så hade inte domstolen gått med på att häkta personen på "sannolika skäl med restriktioner"
Just nu har Stefan hamnat där.
Och det innebär att han sannolikt har mördat Lena.
Det betyder att han förmodligen inte ÄR oskyldig.

Men, jag finner dina inlägg väldigt intressanta och roliga, så för guds skull... fortsätt att mata tråden med inlägg.

Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in