2019-09-15, 19:23
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ville47
Stefan hade just skilt sig från den underbara Hanna för LWs skull, men hon svek honom igen.
LW lyckades få Stefan att följa med till Norge istället för en "bli ihop resa" med Hanna till USA.
Någon i bussällskapet så Nej. LW blev rasande.
/../

Om detta stämmer, vill/kan du säga när denna person sade nej? Helgen innan avfärd, eller den 14 maj?
Citera
2019-09-15, 19:24
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Rymden sucktade efter LW som så många andra...

Men han är fortfarande gift vill jag minnas.
Citera
2019-09-15, 19:26
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Precis och hur lyckades han då? Umdrar du inte det minsta?

Nej, undrar inte ett dugg. Jag tror inte han gjorde det, det behövdes nog inte. LW gick till en hon ansåg rolig eller spännande.
Citera
2019-09-15, 19:28
Bannlyst
Citat:
Just, och om ni var insatta skulle ni se att ett tiotal män som umgåtts med LW har skilt sig.

Ha ha ha ha.
Den där Lena måste ha varit rena Pamela Andersson.
Snacka om att hon har levt livet..... Härligt.
Och är dessa gubbar så korkade så får dom fan i mej skylla sig själva... Herregud.!!!

Med andra ord så ökade antalet misstänkta med ytterligare 10 bedragna och ilskna ex fruar.
Det kan ju med andra ord vara vem som helst som mördade Lena.
Det blir en söndags-whiskey för att smälta detta.
Citera
2019-09-15, 19:30
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Hade de hittat kroppen direkt så hade SD nog suttit som ett stycke lungmos på häktesväggen och blivit utredd i förvar. Med gräddfil hos NFC. Det är jag ganska säker på. Givet kroppens placering och deras historia.
Det här återkommer regelbundet i tråden, och jag tror att det kan ha att göra med att många gärna vill göra Peter Springare till syndabock (åklagaren hör till de som har antytt att det här är något man kan behöva titta på i efterhand). Resonemanget är lite insinuant, men skall väl tolkas ungefär så här:
Det fanns jättemycket DNA från SD på fyndplatsen så att det kryllade och blev över, men eftersom Peter Springare avbröt hundsöket vid bullerplanket och gick på semester så hann alla dessa viktiga spår efter SD förstöras. Hade det inte varit för den dumme Peter Springare så hade man haft bevis mot SD.
Senast redigerad av Draifos 2019-09-15 kl. 19:35.
Citera
2019-09-15, 19:32
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag tror du kan ha råkat ut för en glitch där vännen.

Nej, jag har inte råkat utför något. Hennes anmälan blev ju avskriven, och det ser väl ut som ett korrekt beslut. Jag är uppriktigt förvånad att hon brytt sig i en skräpanmälan. Det kan väl kanske vara så att SD hotat henne och trakasserat men det är då inget som ser särskilt tydligt ut av den anmälan.
Citera
2019-09-15, 19:32
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Stefan hade just skilt sig från den underbara Hanna för LWs skull, men hon svek honom igen.
LW lyckades få Stefan att följa med till Norge istället för en "bli ihop resa" med Hanna till USA.
Någon i bussällskapet så Nej. LW blev rasande.
Varför tror ni annars de passade på att gasa iväg till Norge då hon saknades?
Snoris har sett sanningen, LW var så hemsk att de tyckte det var skönt att hon var borta.
Snoris är mycket mer insatt än ni tror, han vet allt!

Det är smickrande med den oförblommerade betagenhet du visar min person , nytillkomna Ville. Tyvärr får jag meddela att varken kärleken eller dina åsikter om LW är ömsesidiga.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-15 kl. 19:35.
Citera
2019-09-15, 19:34
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nej, jag har inte råkat utför något. Hennes anmälan blev ju avskriven, och det ser väl ut som ett korrekt beslut. Jag är uppriktigt förvånad att hon brytt sig i en skräpanmälan. Det kan väl kanske vara så att SD hotat henne och trakasserat men det är då inget som ser särskilt tydligt ut av den anmälan.

Vet inte vad du far efter men en mångårig vän som anmäler dig till polisen försöker nog få fram ett budskap. Nej, kanske?
Citera
2019-09-15, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Citat från NA 21/6:

Springare berättar i NA att han håller med om kritiken att LW hittades först efter fyra dagar och endast 100 meter från sitt hem. Då försvinnandet sköttes av en annan organisation, så menar Springare att de utgick ifrån att sökandet startade från brevlådan och sedan meter för meter. ”-Det trodde vi i alla fall i vår enfald” När det gäller larmsamtalet om kvinnoskrik inte kontrollerades, menar Springare att den delen får Kommunikationscentralen ta på sig. ”- Det är ofattbart att de inte åkte ut”.

Ja, han skyller konsekvent ifrån sig. Men hans uppgift som spaningsledare är just att samordna insatserna. Det var också han som beslutade att utredningsinsatserna skulle göra en paus.

Dalaan ringde dessutom ONYÅ upp polisen på torsdag? om sitt tidigare samtal, var på förhör söndag/måndag.

Nja, säger jag om Springares insatser.
Senast redigerad av Remark 2019-09-15 kl. 19:39.
Citera
2019-09-15, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Ha ha ha ha.
Den där Lena måste ha varit rena Pamela Andersson.
Snacka om att hon har levt livet..... Härligt.
Och är dessa gubbar så korkade så får dom fan i mej skylla sig själva... Herregud.!!!

Med andra ord så ökade antalet misstänkta med ytterligare 10 bedragna och ilskna ex fruar.
Det kan ju med andra ord vara vem som helst som mördade Lena.
Det blir en söndags-whiskey för att smälta detta.

Ja vem fan vill ha de där fula gubbarna.
Vad trodde dom egentligen om LW?
Den ena fetare och fulare än den andra.
Citera
2019-09-15, 19:38
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det här återkommer regelbundet i tråden, och jag tror att det kan ha att göra med att man gärna vill göra Peter Springare till syndabock (åklagaren hör till de som har antytt att det här är något man kan behöva titta på i efterhand). Resonemanget är lite insinuant, men skall väl tolkas ungefär så här:
Det fanns jättemycket DNA från SD på fyndplatsen så att det kryllade och blev över, men eftersom Peter Springare avbröt hundsöket vid bullerplanket och gick på semester så hann alla dessa viktiga spår efter SD förstöras. Hade det inte varit för den dumme Peter Springare så hade man haft bevis mot SD.

Låt vara att det haltar på att GM o BO hade kontakt ändå och dna:t kan förklaras bort. Men du kan ju inte mena att springare var där med sin bomullstops men sen lät liket ligga för att satsa på avlyssning i stället? Och ”hittar” liket först fyra dagar senranre?

Därtill tror jag nog att dna då skulle ha kunnat binda GM via dess placering. NFC är erkänt skickliga för den delen....

De har ju ändå ett tuffare jobb nu med massor med dna, men från grannens katt och traktens förrymda terrarieormar.
Senast redigerad av Lonnrot 2019-09-15 kl. 19:41.
Citera
2019-09-15, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Men han är fortfarande gift vill jag minnas.

Gifte han sig i somras?
Var det inte han som hade en asiatiska?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in