Citat:
Ursprungligen postat av
Surtruten
Jo, jag har förstått att många bara kräks ur sig vad som helst helt ounderbyggt, men det förekommer även seriösa inlägg.
Det finns en klar fara med denna blandning av ounderbyggda inlägg och fakta när det gäller viktiga frågor eftersom några kan tro att allt som skrivs är sant.
Jag tror att de som läser här vet att de befinner sig i Flashbacks skvallerforum. De förstår också att skvaller per definition inte behöver vara sant eller underbyggt. Ett rykte räcker.
Menar du att människor vänder sig till en skvallertråd om Greta Thunberg för att få reda på fakta om klimatet och neuropsykiatriska funktionsnedsättningar?
Det tror inte jag. De som är intresserade söker sig till andra forum.
Jag delar inte din oro. Jag har aldrig träffat någon som litar på allt som skrivs helt anonymt här på FB.
Jag tycker att du ska kontakta modsen och berätta för dem om din oro för att några tror att allt som skrivs i skvallerforumet är sant samt be dem moderera hårdare.
Samtidigt som Greta demonstrerar utanför Vita huset har Trumpadministrationen öppnat för oljeutvinning i de allra känsligaste delarna av Alaska, the Arctic National Wildlife Refuge.
https://www.alaskapublic.org/2019/09/12/trump-administration-rolls-out-final-environmental-review-for-arctic-refuge-oil-leasing/
Så vitt jag vet har president Trump inte ens nämnt hennes närvaro i landet.