Det må vara ett svåruppnåeligt mål, men...
Varje dag kommer vi närmare den dag när råoljan blir mera svåråtkomlig och dyrare, så för allas bästa är det viktigt att sätta igång oavsett vad man tror om människans och koldioxidens påverkan på jordens klimat. Därför uppmanar GT oss att lyssna på forskarna.
Ingen kommer att kunna ersätta alla användare av fossila bärnslen.
Vi i Sverige har det rätt väl förspänt med stora landarealer med skog, vattenkraft och kärnkraft så här blir det nog inte så stora problem att klara en omsällning någorlunda väl.
Andra länder kommer att få det betydligt svårare.
Men fortsatt GT har en diagnos som gör att hon endast ser svart på vitt, konsekvenser finns inte.
Därför har hela cirkusen gått till till överdrift.
Problemet är - som någon annan skrev - att inget har hänt sedan 1990-talet. Hade mänskligheten agerat då hade inte någon cirkus behövts.
Ingen vet fortsatt hur stor den mänskliga påverkan är, inklusive forskarna.
Greta är enbart marionett för symbolisterna, samt en vägledare för osäkra ungdomar samt några lättpåverkade.
Jo visst!
Vatten finns i sjön, ved och yxa finns i boden, tändstickor finns i översta lådan, kastrull och kopp finns i skåpet och te finns i hyllan.
Var så god!
Jag hoppas att du lärde dig något av rapporten jag länkade till. Den innehåller ju de svar du efterfrågade, eller vill du ha sidhänvisningar också?
Som stavas: Aspergers efter den Österrikiska barnläkaren Hans Asperger. " Aspbergers syndrom" finns det inget som heter. Har t.o.m sett att vissa har stavat det " Aschberger."
Alla aktiva klimatforskare och större delen av världens politiker och makthavare håller med Greta i sak. Bara nyttiga idioter sticker fram huvudet och verkar öppet mot vetenskapen och mot försöken att komma tillrätta med klimatförändringarna.
Ni riskerar knappast att bli skadeståndsskyldiga i motsats till de multinationella företag som via lobbying försöker fördröja extremt kostsamma omställningar (vilka dock blir kostsammare och mindre effektiva ju längre de dröjer).
Ditt naiva sekt beteende lyser igenom, skadeståndsskyldiga, syftar du på skatten vi betalar som inte har någon som helst positiv påverkan på miljön?
Jag är förmodligen sist på bollen, men är det inte en smula märkligt att Greta håller upp en skylt skriven på svenska utanför Vita huset. Jo, jag förstår att det är ett statement att återanvända skylten och språket en gimmick. Jag vet också att Greta pratar på engelska.
Men...är det inte meningen att Gretas budskap ska uppmärksammas? Då blir det ju kontraproduktivt om i stort sett ingen förstår vad som står på skylten. Mig veterligen kan gå amerikaner läsa och förstå svenska.
Allt kring Greta är verkligen utstuderat in i minsta detalj.
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Märkligt hur svårt det är att få fram fakta till många påståenden. Här är några av de senaste dagens skörd...
Väntar på svar från NilsonApan.
Väntar på svar från NilsonApan.
Väntar på svar/reaktion från Livsstilsparasit som hävdar att Bill Gates inte har AS.
Inväntar svar från MidlifeMommy
Ingen reaktion från Osynlige.Mannen
Jag fick en länk till någon sorts utkast/arbetsdukument från IVA av Osynlige.Mannen helt utan någon övrig info.
Så snart det blir tal om fakta och verklighet drar sig många undan genom att undvika att svara.
Tja, det finns inget krav på att inläggen måste underbyggas med källhänvisningar. Du skriver ju trots allt i ett skvallerforum. Alla har inte tid eller ork att ge dig dina svar. Om du verkligen vill veta kan du ju googla själv.
Just sayin'
Senast redigerad av DoraF 2019-09-15 kl. 17:10.
Jag är förmodligen sist på bollen, men är det inte en smula märkligt att Greta håller upp en skylt skriven på svenska utanför Vita huset. Jo, jag förstår att det är ett statement att återanvända skylten och språket en gimmick. Jag vet också att Greta pratar på engelska.
Men...är det inte meningen att Gretas budskap ska uppmärksammas? Då blir det ju kontraproduktivt om i stort sett ingen förstår vad som står på skylten. Mig veterligen kan gå amerikaner läsa och förstå svenska.
Intressant att du oroar dig för att budskapet ska gå förlorat.
Skol.....strejk för klimatet
School strike for climate
Många kan nog även tänkas se skylten som en sorts logotyp.