2019-08-04, 15:49
Medlem
Drowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Borde inte kritiken riktas mot dessa ”PR-byråer” isf? Vilka är de? Jag har inte hört talas om några sådana.

Det är väl ingen som tror på ALLT som skrivs i media?

ALL politik går ut på att påverka människors liv. Men precis som du är inne på så bor vi i landet mellanmjölk och drar oss för stora förändringar. Vilket är rätt skönt.
Det är en "miljö" pr-byrå.
Il*s
2019-08-04, 15:51
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Borde inte kritiken riktas mot dessa ”PR-byråer” isf? Vilka är de? Jag har inte hört talas om några sådana.

Det är väl ingen som tror på ALLT som skrivs i media?

ALL politik går ut på att påverka människors liv. Men precis som du är inne på så bor vi i landet mellanmjölk och drar oss för stora förändringar. Vilket är rätt skönt.
Du är inte insatt alls alltså, det förklarar ju allt, men du är ju inte ensam i denna hysteri.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/g...ring-till-ikon
"Ingmar Rentzhog har anklagats för att använda Greta Thunberg vid en nyemission som drog in över tio miljoner kronor till ett av hans bolag"

Hennes pappa följer med till USA också, flera vuxna män är bakom det hela, samt kvinnor.
Hycklare till max är de när de ska tala om hur vi ska leva men själva flyger kör bil osv, arroganta svin helt enkelt.
https://www.euronews.com/living/2019...t-hypocritical
"Film stars, celebrities, politicians and even royalty graced the Sicilian coast with their presence this week, for the 7th annual ‘Google Camp’, reports Fox Business"
"114 private jets flew into the Italian Verdura Resort, according to the Italian press"

Det finns som tur är viss kritisk granskande press, även i USA kommer Greta och hennes pappa få känna på det , det lovar jag.
Hoppas allt redovisas öppet så hyckleriet och arrogansen samt den politiska agendan lyser igenom.
2019-08-04, 15:54
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drowia
Jo men inte bara på att hon spelar på det. Jag tänker också mer hur det var i barnvärlden. Det är ju kanske mer fantasifull och känslosam värld. Och i den vuxna ska allt vara mer genomtänkt och dåligt. Mindre fritt och mer kontrollerande. Vet inte.

Ungefär så här.

Det skulle kanske inte gå om hon var vuxen. Hur skulle det bli om en vuxen seglade över? Bara en till fåntratt typ?
Jag har så svårt att se Greta som ett barn. För mig är hon som en miniatyrvuxen.
Hon saknar liksom den där friskheten och fantasifullheten som brukar finnas kvar i hennes ålder. Hon vill inte heller vara med andra barn; barn är elaka.
En vuxen som seglade över skulle ses som en fåntratt. Det tror jag. Men kanske inte om vederbörande var tillräckligt excentrisk och principfast?
2019-08-04, 16:09
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jo. Det är genialiskt på så sätt.

Och vuxna som ändå försöker pressa henne och försöker sätta dit henne, upplevs som onda och elaka. Eftersom de angriper ett barn.
Detta är ett av problemen med Greta. Hon talar inte med andra människor. Hon talar till andra människor.
Predikar, kan man kanske kalla det. Om hon vore vuxen hade hon aldrig kommit undan med detta.
Jag tror mer på dialog som motor för förändring. Där har hon ingenting att erbjuda.
2019-08-04, 16:15
Medlem
Drowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Du är inte insatt alls alltså, det förklarar ju allt, men du är ju inte ensam i denna hysteri.
"Ingmar Rentzhog har anklagats för att använda Greta Thunberg vid en nyemission som drog in över tio miljoner kronor till ett av hans bolag"

Hennes pappa följer med till USA också, flera vuxna män är bakom det hela, samt kvinnor.
Hycklare till max är de när de ska tala om hur vi ska leva men själva flyger kör bil osv, arroganta svin helt enkelt.
https://www.euronews.com/living/2019...t-hypocritical
"Film stars, celebrities, politicians and even royalty graced the Sicilian coast with their presence this week, for the 7th annual ‘Google Camp’, reports Fox Business"
"114 private jets flew into the Italian Verdura Resort, according to the Italian press"

Det finns som tur är viss kritisk granskande press, även i USA kommer Greta och hennes pappa få känna på det , det lovar jag.
Hoppas allt redovisas öppet så hyckleriet och arrogansen samt den politiska agendan lyser igenom.
"Ingm*r Rentzh*g har anklagats för att använda Gr Th vid en nyemission som drog in över tio miljoner kronor"
Vidrigt. "vi jobbar för klimatet"
Gr Th tar avstån från Ingem*r Hertzh*g

https://samnytt.se/wp-content/upload...limatGreta.jpg <-- Måste klippa ut och klistra in det som står i adressfältet när man kommer till error sidan.
Nu har länk förbuden börjat

"The owner of this website (samnytt.se) does not allow hotlinking"
Senast redigerad av Drowia 2019-08-04 kl. 16:23.
2019-08-04, 16:20
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan

Beträffande Ingmar Rentzhog så är det ett avslutat kapitel sedan länge sedan:

Citat:
Ingmar Rentzhogs bolag "We Don't Have Time" har officiellt bett om ursäkt till Greta Thunberg och hennes familj.

Nu meddelar Greta Thunberg att hon, trots ursäkten, inte längre har någon kontakt med bolaget.

De har erkänt att de gjorde detta utan min eller min familjs vetskap”, skriver Greta Thunberg på sin Facebook-sida.

https://www.expressen.se/nyheter/kli...-med-rentzhog/

(publicerad 12 feb 2019)
2019-08-04, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Läs studien jag länkade till som påvisar empatistörningar/defekter i hjärnan hos autistiska i likhet med psykopati.

Hon ljuger och duperar utan förmåga till ångest.
Och detsamma gör alltså all världens klimatforskare som stöder henne?
2019-08-04, 16:53
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Du är en typisk okritisk flygande apa som sväljer allt hon säger.

Förstår du inte att hon lurar dig och din familj? Hon och hennes gelikar(även de dolda) är endast ute efter att profitera på detta utspel.
2019-08-04, 16:57
Medlem
Citat:
Läs studien jag länkade till som påvisar empatistörningar/defekter i hjärnan hos autistiska i likhet med psykopati.

Citat:
Studien jag hänvisar till:
Shah, P., Livingston, L.A., Callan, M.J. et al. J Autism Dev Disord (2019). https://doi.org/10.1007/s10803-019-04080-3

Greta är en empatistörd spelpjäs. Därmed basta.
Ordet 'psychopat' nämns inte i artikeln. Den empatilösa psykopaten var nog du själv.
2019-08-04, 16:59
Medlem
Citat:

Förstår du inte att hon lurar dig och din familj? Hon och hennes gelikar(även de dolda) är endast ute efter att profitera på detta utspel.
Bara i Sverige har 270 klimatforskare gått ut med ett upprop att de stöder Greta Thunberg.
2019-08-04, 17:00
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ordet 'psychopat' nämns inte i artikeln. Den empatilösa psykopaten var nog du själv.
Psykopati innefattar empatistörning.

Autism innefattar defekter i hjärnan som medför empatistörning.

Ser du likheten eller försöker du vara en lojal flygande apa/knähund till Greta som klappar fanatiskt så fort hon säger något?
2019-08-04, 17:04
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Citat:
Citat:

lehs ställde en berättigad fråga.

Ljuger alla forskare som säger samma sak som Greta?

Ljuger t.ex NASA?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in