Citat:
Det är inga luckor du ser i det jag skriver. Du är en iGnorant iDiot och missförstår och misstolkar det som luckor.
Citat:
Det är ett obestridligt faktum att de flesta planeter i vår galax är sterila. Bestrider du detta faktum så får du gärna lägga fram bevis för att liv skulle vara normen. Strålningen är som sagt alldeles för hög i centrum av alla galaxer, så liv är överhuvudtaget inte möjligt där, även om du så har en identisk klon av vårt solsystem så kommer inte liv vara möjligt i centrum av galaxen.Sedan är som sagt röda dvärgar vanligaste stjärnorna, och dessa stjärnor är mycket livsfientliga de också, osv.
Så ja, jag vet verkligen att den överväldigande majoriteten av alla stjärnor har helt sterila planeter. Det sagt så innebär det inte att vi är den enda planeten i hela universum som det finns liv på, men vi måste seriöst börja fundera på om så kan vara fallet.
Citat:
Jag är garanterat mer påläst än vad du är, och just därför avfärdar jag panspermia.
Citat:
Ja, det märks att du är trög. Vi lever inte i ett vakuum, och hade liv på jorden varit resultatet av panspermia, då hade vi hittat mängder av bevis och spår för panspermia på månen osv. Även om panspermia inte lyckades seeda liv på månen och mars så hade vi ändå hittat bevis för att det droppade panspermia-celler där.Nej det är skillnad på att påstå att panspermia sprider liv överallt och att det enbart lyckas göra det på jorden. Du bygger en halmgubbe och fightas mot den som vanligt. Vi diskuterade hur livet på jorden uppstod. Håll dig till ämnet då och kom inte med historier om hur Panspermia sprider liv överallt.
Citat:
Bevisbördan ligger snarare på er panspermiaförespråkare. Vi som avfärdar panspermia har inget att bevisa eller motbevisa, eftersom inget talar för att liv kom till på jorden via panspermia. Allt tyder på en naturlig utveckling av liv.
Citat:
Men förstår du inte att frånvaron av endoliter i asteroider är ett problem för panspermia-hypotesen? Asteroider innehåller aminosyror, men inga endoliter. Slutsatsen av detta är att organiska molekyler formas ute i universum, men att det blir liv av det hela, det är betydligt ovanligare, och att liv färdas mellan planeter via asteroider, det finns det exakt 0% bevis för.Ett annat problem för er panspermia-förespråkare, är att liv hittills inte har allvarligt skadats av panspermia-celler. Hade panspermia varit möjlig, ja då hade det till och från droppat meteoriter osv på jorden, som innehåller encelliga organismer från andra planeter, och dessa hade varit dödliga eller parasiterande för oss, osv, och framförallt obesläktade med oss. Men allt liv på jorden delar ursprung från en gemensam självreplikerande cell.
Nej.
Citat:
Så varför slösar du då min tid på stupid bullshit som panspermia? Försöker du framstå som intellektuell med det här tramset eller vad är grejen?Aja, trött på er iDioter, ha så kul med era flummiga bevisfria föreställningar om panspermia och aliens, lol.