Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Ursäkta dröjsmålet, hinner eventuellt inte engagera mig i helgen, därför lämnar jag över frågan till den som känner sig sugen, så att folk får något vettigt att bry sin hjärna med.
Så, först till kvarn.
Trevlig helg på er.
Detsamma!
Slänger in en i väntan på att kolen ska bli redo för köttet (ingen implicit lead dold där!) - ville eg bara tipsa att grillning i den kolsvarta natten funkar utmärkt , så länge man har assistans med ficklampa. Bengt Nordlund; plus ett!
1) Vi ska till relativt liten stad där en förstad i samma kommun (förhåller sig som Kista till Stockholm ung, fast i mindre skala, ja ni fattar... ) är lättare att hitta, bara att lägga på två konsonanter till en av landets största städer.
1b) (vi avverkar den obl sportledtråden redan nu) ...och i denna "förstad" föddes ett idrottsligt geni, som bäst femma i världen i en världssport (en liten Bernard (var är han btw!!!??); mkt trevlig att snacka med, sedan jag bluffat mig förbi security efter matchen.).
2) Tillbaks till vår stad: ansattes hårt av WW1.
3) Ligger i område som tidigare hade statusen "provins" som får en att tänka på en svalkande dryck, dock med alldeles för låg alkoholhalt för att smuttas på...
3b) Ingen personlig favorit, men många skulle ge den fem stjärnor av fem!
Vi nöjer oss m det så länge.