Citat:
Ursprungligen postat av
GoggeGogelius
Han krattade klart i det röda gruset (en-tous-cas -> ung "för alla (väder-)förhållanden" ..."surface dropping y´know..."

) kan man väl säga, talade Borg, insåg troligen att det var Leconte och Lillers och därmed Béthune... ...trodde han skulle serve hem den direkt, tror också han hade nyckeln men kanske inte sugen på att ta den? Måhända hade en ban-tid bokad..? MEN! Kan ju aldrig godkännas! Försök inte smita undan ditt ansvar här Biling!

Ber om ursäkt för min inblandning i det hela, men kunde inte låta bli när John Newcombe ignorerades. Han vann ju alla sina tre matcher mot Björn Borg först
efter att Borg hade tagit sin första grand slam, d.v.s. först
efter att Borg hade slagit igenom i världstennisen. Även om det kan finnas goda skäl att bortse från matchen 1978 hade Newcombe ändå ett övertag i inbördes matcher. Hade koll på att det rörde sig om Henri Leconte (skrev därför om HL i mitt inlägg), och därmed även på hans födelsestad. Anade att det kunde röra sig om Béthune, men gick inte längre än så. Kan väl säga att jag fick en ramträff med den gamla träracketen när jag skulle sätta den avgörande bollen

(eller att jag inte hade tid att fundera ut frågor till en ny stad). Biling var mycket riktigt den som tog staden, inte jag.