2019-09-15, 13:16
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Varifrån har du fått att hon bett om en kvinnlig förundersökningsledare, vi är ju inte i Saudi Arabien. Det var väl ett kvinnligt målsägandebiträde hon bad om?

Ja, hon ville byta till kvinnligt målsägandebiträde som jag minns det.
Citera
2019-09-15, 13:19
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag kan ha missuppfattat hundägaren, men uppfattade det som att hunden tränades för att kunna spåra människor. Därför tar de uppdrag att spåra efter djur, det som ett led i att tränas kontinuerligt.
Som ägaren beskrev det behövde både hon och hunden samarbeta (teamwork) genom att hon ska kunna tolka hundens signaler samtidigt som hon ger hunden uppdraget beroende på vilka uppgifter hon får.

Jo, jag har sett i vissa annonser om idhundskurser att de spårar människor, djur och föremål. Men en del annonser där man kan anlita id hund anger spårning av djur. Fast möjligt är väl att detta är vad ägaren kontinuerligt kan träna på och därmed också vad för tjänst man kan erbjuda. Man vill nog inte slösa tid på ett sök som riskerar bli resultatlöst för för att vovven inte tränat tillräckligt på att söka människor.
Citera
2019-09-15, 13:31
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Jag tror tvärtom, just hennes personlighet att inte låta sig hunsas kan mycket väl ha varit en bidragande faktor att hon blev mördad.
Imstämmer till fullo. Mycket bra formulerat i få ord.
Då LW var raka motsatsen blir det provocerande när en knäppis påstår saker som nerkokat blir att SD radiostyrt LW med en kontroller.
Citera
2019-09-15, 13:32
Medlem
Citat:
Jag har inte en susning om vem av dem som eventuellt var svartsjuk och kontrollerande. Det kan se ut som att LW är den personen. Efter SD unfriendat henne så ser hon till att byta arbetspass så hon kan gå på samma event han har inplanerat. Det är utifrån sådant mönster som jag håller öppet att det kan handla om någon annan hon haft förhållande med någon annan och det uppstått en fnurra på tråden. Fast det har inte hunnit gå så långt som anmälningarna och det ev förtalet av SD, och den person vet vad som väntar och ser till att det inte händer.

Vad det var hon ville diskutera är väl ganska ointressant. SD säger sig vara trött och vill hem och hon vägrar gå ur bilen. Det är det han reagerar på, på ett sätt som han har rätt att göra. Det är inte så att hennes provokation att vägra lämna bilen beror på om hon hade något viktigt att berätta.

Jag blandade ihop de två anmälningarna, när LW skulle på FAD i Linköping var i samband med den första anmälningen hon gjorde 3 nov -16. Bilincidenten var ju 10 jan -17.

Nej jag tror inte hon hade något att berätta, jag tror att de var oense om något och att hon ville prata och han kunde inte prata, han tog till våld istället, förhalade med en knoggnuggning helt enkelt..kanske det var något han ständigt aldrig ville diskutera, något jobbigt för dom båda, den ene vill prata och den andre använder våld, kamske för att hon hade rätt om något och han inte tålde det och undvek sanningen? Det är i alla fall vad jag tror och gissar...!!

Ja det kan se ut som att LW var den personen, men som alla vet var det ett event om Geocaching som hon, precis lika mycket som SD var aktiv med och verkade precis lika besatt av som honom, då kan man inte anta att hon åker till just det eventet för att jaga SD, utan just anledningen är geocaching, inte sant? Har hon däremot jagat honom utanför jobbet, utanför hans hem eller helt annat sätt, är jag benägen att se det du ser..!!

Det du skrivit om nedan, kan du utveckla det lite mer för förstod ingenting av det alls:
Det är utifrån sådant mönster som jag håller öppet att det kan handla om någon annan hon haft förhållande med någon annan och det uppstått en fnurra på tråden. Fast det har inte hunnit gå så långt som anmälningarna och det ev förtalet av SD, och den person vet vad som väntar och ser till att det inte händer.
Citera
2019-09-15, 13:35
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Intressanta inlägg från maj-juni-18.
Kan ju jämföras och och analyseras mot vad @Medinsyn skrivit i tråden och SD själv skrivit i geocachingorumet ( (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)) Detta med tanke på Netherworlds inlägg om att SDs vänner kan ha fått viss information och sedan fått agera som "budbärare" (fritt ur minnet) åt SD.

Det finns väldigt många inläg att citera, detta är bara ett axplock.

Man kan här ana vad SD kan ha lämnat för info till sina vänner och bekanta. Intressant också att @Energizer666 insinuerar att han vet vilka som står bakom vissa av nicken.

mirddjul66 29/5-18:
Citat:
"Det stämmer , oavsett hennes relationer så har hon alltid träffat Stefan"
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Energizer666:
Citat:
"Finns fortfarande inga bevis till att dem skulle ha haft ett förhållande så som du påstår
och lite konstigt isf att du är den enda som vet om det"

Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
”Nu vet jag att Stefan Davidsson haft ett förhållade med BO i sex år, sen får du tror vad du vill.”

Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
”Kommer från en person som har förhållande med 3st samtidigt..”

Citat:
”Resan var planerad långt innan skilsmässan och man kan fortfarande åka som vänner..”

Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
”Hur ska Stefan Davidsson kunna logga in på geocaching när han sitter i förhör hos polisen??”

Citat:
”Hur kan du veta att det är just han som sitter där?”

Sh. Holmes 4/6-18:
Citat:
"Du är mer än lovligt enögd att du så ihärdigt försvarar SD´s misshandel och nu kanske tom mord.
I åklagarens beslut att lägga ned förundersökningen om misshandel stod " SD hade rätt att utöva visst våld" för att få ut LW ur bilen."[...]

Energizer666 4/6-18:
Citat:
"Undrar om du blev dissad av LW pga SD .. därför du verkar vilja ha honom som GM..

Du ser själv vad Åklagaren säger, att SD hade rätt att utöva visst våld för att få ut LW ur bilen
sen var det ord mot ord. Du har ingen aning om vad LW gjorde mot honom i Bilen, han kanske likagärna hade kunnat anmäla henne? då det bara är SD och LW som vet vad som hände i bilen den kvällen"

Energizer666 5/6-18:
Citat:
"Frågade dig tidigare om du hade varit med vid själva misshandeln så att du sett vad som har hänt?
då Åklagaren verkade vara av en annan uppfattning?
Sett skadorna? (kan ha uppkommit under geocaching, väldigt lätt hänt när man klättrar i berg/träd, kryper i grottor mm. (har hänt många ggr att man kommit hem både blåslagen och blodig.))
vet att LW var rätt duktig på att Överdriva saker”

SD är fortfarande inte dömd för mord han är häktad som skäligen misstänkt,
dvs det är fortfarande risk för att det finns någon annan där ute,
och läser man bland inläggen här, så tror jag mer på några andra som verkar väldigt ivriga på att få SD inlåst så dem själva inte ska bli misstänkta"

Citat:
”Har du någonsin sett honom använda våld mot LW?
är bara ord mot ord.”

EGT 7/6-18:
Citat:
"En tolkning som fler än jag gjort angående händelsen i bilen är att SD ville avsluta relationen och det accepterade inte LW. Hon vägrade gå ut ur bilen.
Om hon nu som några indikerat var hunsad av SD skulle väl hon klivit ut direkt han sa det?
Så ja, jag är en stark tvivlare på dom anmälningar som gjorts. Känns mer som en desperat kvinna som är kär."

Energizer 7/6-18:
Citat:
"Håller nog med här"

Tack för ett bra gräv och en bra sammanställning!

Jag tror att det ligger till som Netherworlds skrev i sitt inlägg om ”BUDBÄRARE”.
SD har fått sina vänner att gå hans ärenden i tråden. Kanske både medvetet och omedvetet.

Jag har ju berättat, vilket jag fick mycket kritik för av vissa, att det pågått en kartläggning av postare härinne. Den kartläggningen kan ha utförts av flera användare, så inga nick nämnda. Det rörde sig om flera postare som blev utsatta än just den som figurerar ovan: mirdidjul66.

När man går till såna ytterligheter som aggressiva försvar av SD, som ju tydligt kan skönjas i vissa av citaten, likaså det nämnda kartläggandet - då tycker jag att det gått över en gräns.

Det borde kanske vara hög tid för dessa vännrt att stanna upp och tänka till lite, innan de vet hur landet verkligen ligger. Denna iver att vilja bistå sin vän kan ju ha haft direkt motsatt verkan OCH dessutom delvis inkriminerat dem själva.

Citat från @Netherworlds inlägg:
Men SD kan ha grävt en hel del i sin egen grav då han velat sprida viss information till bekanta. Detta då kopplat till motivbilden för mordet. Att han då utnyttjar dessa bekanta till att vara budbärare för info som inte stämmer med verkligheten, kan ställa till det för även dessa, då utredarna så klart då undrar vad som försiggått och vad deras del kan ha varit i allting. Det skulle faktiskt i slutändan innebära att även dessa bekanta blir del i att skapa en motivbild till mordet som gör SD ännu mer misstänkt i utredarnas ögon. Syftet som egentligen då skulle vara att hjälpa SD, blir då tvärtom; de stjälper honom istället.
Länk till inlägget: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av T34Panzer 2019-09-15 kl. 13:55.
Citera
2019-09-15, 13:42
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Nej det är ingen fakta alls, men högst troligt eftersom LW inte har dåligt samvete mot HD, men att hon förstår att SD ljugit om vem som är galen när SD börjar hota och kontrollera henne, jag finner det mycket troligt att det också är anledningen till att LW kontaktar HD och att HD bekräftat LW misstankar om varför HD verkat nedbruten länge/utmattningsdepression, att SD inte varit särskilt snäll och lagt sina egna dåliga sidor på HD.
Men det är jag som tror detta för att jag anser det rimligt för att få det att stämma ihop med vad vi vet har skett, har någon en än mer rimlig spekulation så vill jag gärna se den!!!

Det fetade: Var finns källa till att LW inte hade dåligt samvete gentemot HD?
Citera
2019-09-15, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Jag tror tvärtom, just hennes personlighet att inte låta sig hunsas kan mycket väl ha varit en bidragande faktor att hon blev mördad.

Absolut hon gercsig inte i första taget, hon är envis och just för att hon är livrädd dessutom men det är sanningen som driver henne...sanningen för att hon är just god och snäll och sanningen är viktig för henne. Jag upplever det som att det är just sanningen hon jagar och kräver, dvs inte SD, däremot hans lögner och hon ger sig inte förrän han talar om sanningen och slutar att ljuga!?

En av dom är galen, en av de två ljuger om den andre, en av dom kräver att den andre talar om sanningen, en av dom är mördad.....så vem av dom är sannolikt den galna manipulativa mytomanen?

Vore det LW undrar jag varför SD aldrig anmält henne, eller har han gjort det fast vi inte vet om det?
Citera
2019-09-15, 13:48
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Jag blandade ihop de två anmälningarna, när LW skulle på FAD i Linköping var i samband med den första anmälningen hon gjorde 3 nov -16. Bilincidenten var ju 10 jan -17.

Nej jag tror inte hon hade något att berätta, jag tror att de var oense om något och att hon ville prata och han kunde inte prata, han tog till våld istället, förhalade med en knoggnuggning helt enkelt.. kanske det var något han ständigt aldrig ville diskutera, något jobbigt för dom båda, den ene vill prata och den andre använder våld, kamske för att hon hade rätt om något och han inte tålde det och undvek sanningen? Det är i alla fall vad jag tror och gissar...!!

Ja det kan se ut som att LW var den personen, men som alla vet var det ett event om Geocaching som hon, precis lika mycket som SD var aktiv med och verkade precis lika besatt av som honom, då kan man inte anta att hon åker till just det eventet för att jaga SD, utan just anledningen är geocaching, inte sant? Har hon däremot jagat honom utanför jobbet, utanför hans hem eller helt annat sätt, är jag benägen att se det du ser..!!

Det du skrivit om nedan, kan du utveckla det lite mer för förstod ingenting av det alls:
Det är utifrån sådant mönster som jag håller öppet att det kan handla om någon annan hon haft förhållande med någon annan och det uppstått en fnurra på tråden. Fast det har inte hunnit gå så långt som anmälningarna och det ev förtalet av SD, och den person vet vad som väntar och ser till att det inte händer.

Förhalat med en knognuggning? Oavsett om det är något han inte vill eller kan prata om (han kanske inte kan förklara varför han inte känner samma sak för henne som i början) så spelar det mindre roll, han behöver inte, enligt lagens sätt att se på det, därför är hennes beteende med att inte gå ut och kräva pratstunden provokativt enligt reglerna i brottsbalken. Som ger en förmildrande omständighet till demn som påstås gjort något eljest olagligt mot den som provocerat.

Om LW dejtat någon annan som väl känner till turerna i hennes relation med SD så kanske den personen förväntar sig samma typ av aktiviteter från LW om de också blir oense, grundlösa anmälningar, att hon berättar i gemensam bekantskapskrets om hur hon behandlats illa av denne också. Det kanske skulle kostat mer för den personen än vad LWs aktiviteter dittills kostat SD, även utsagor som inte är sanna kan ställa till problem för personer. Men eftersom hennes historia med SD är känd med denne kanske inte ens finns på radarn så att säga så är det givet att de intresserar sig för SD, det var enkelt och okomplicerat. Vi får väl förhoppningsvis veta i sinom tid.

Det fetade: LW är förvisso i sin fulla rätt att anse SD vara en skithög eller liknande, men han har ingen skyldighet att behöva sitta mitt i natten och lyssna någon längre tid på det för att hon känner för att älta det, när hon bakat och allt.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-09-15 kl. 13:55.
Citera
2019-09-15, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det fetade: Var finns källa till att LW inte hade dåligt samvete gentemot HD?

Faktan att förhållandet varade över sex år tyder på att hon inte hade dåligtvsamvete och jag undrar varför? Det enda jag kan tycka är troligt är att SD förtalat HD något fruktansvärt, kan du tänka dig någon annan möjlig och trolig anledning utifrån att vi antar att det är SD som är galen (utav de två LW och SD) då?
Citera
2019-09-15, 13:52
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Absolut hon gercsig inte i första taget, hon är envis och just för att hon är livrädd dessutom men det är sanningen som driver henne...sanningen för att hon är just god och snäll och sanningen är viktig för henne. Jag upplever det som att det är just sanningen hon jagar och kräver, dvs inte SD, däremot hans lögner och hon ger sig inte förrän han talar om sanningen och slutar att ljuga!?

En av dom är galen, en av de två ljuger om den andre, en av dom kräver att den andre talar om sanningen, en av dom är mördad.....så vem av dom är sannolikt den galna manipulativa mytomanen?

Vore det LW undrar jag varför SD aldrig anmält henne, eller har han gjort det fast vi inte vet om det?

Det är ju fint av dig att du försvarar LW. Men nu måste jag undra: Om LW nu var denna till synes fläckfria goda och helt igenom sanningsenliga individ - en som aldrig ljugit för SD; var finner du för motivbild till mordet?
Citera
2019-09-15, 13:53
Medlem
Citat:
Varifrån har du fått att hon bett om en kvinnlig förundersökningsledare, vi är ju inte i Saudi Arabien. Det var väl ett kvinnligt målsägandebiträde hon bad om?

Ok då har jag missförstått det om det du skrivit nu är fakta?
Citera
2019-09-15, 13:55
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Faktan att förhållandet varade över sex år tyder på att hon inte hade dåligtvsamvete och jag undrar varför? Det enda jag kan tycka är troligt är att SD förtalat HD något fruktansvärt, kan du tänka dig någon annan möjlig och trolig anledning utifrån att vi antar att det är SD som är galen (utav de två LW och SD) då?

Okej. Det var alltså en spekulation från din sida. Jag kan inte undvika att se att den spekulationen iofs strider mot ditt förhållningssätt att LW bara var den gode och sanningsenliga. Om hon var så fantastiskt god bör hon väl känt dåligt samvete..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in