2019-09-15, 10:47
Medlem
Uppgiften om att överfallet var oprovocerat bör kanske tas med en nypa salt. Det kan ha varit fråga om något slags uppgörelse mellan kriminella. I så fall är det tänkbart att BO inte vill "gola". Det är också möjligt att gärningsmännen tagit fel på person, eller att de ansett BO vara skyldig till något som han inte själv är medveten om. Om det verkligen var ett helt oprovocerat våldsdåd utan någon rimlig förklaring är det mycket oroväckande.
Citera
2019-09-15, 11:06
Medlem
Området sörse där händelsen ska ha startat HAR VARIT ett ställe där det skett mycket oroligheter. Sedan 2009-2010 är det ett bostadsområde som är lite bättre, mycket barnfamiljer och äldre boende där. Skulle säg 80-90% äldre och barnfamiljer.
Citera
2019-09-15, 11:38
Medlem
Det kanske är ungdomsgänget på elsparkcyklar som har avancerat på brottskalan. Dessa feta, mörkhyade slynglar har skrämt många äldre etc. i området med att komma ljudlöst bakifrån och skrika samt trycka till dem. Detta har pågått under några år.
Citera
2019-09-15, 12:15
Medlem
inte förvånad över detta. sörse och håsten har varit slumområden i många många år.
jag bodde på håsten som barn och va mycket pundare i trammuppgångarna samt mycket ungdommar som härjade och detta är över 20 år sedan
Citera
2019-09-15, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anon00
Machete har användes vid ett antal tillfällen av en Syrian från Varberg. När han rånat folk på Håsten förra året. Syrianen är fortfarande inte gripen.

Du råkar inte sitta på några länkar el. dyl. med info om detta?
Citera
2019-09-15, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phantom1944
inte förvånad över detta. sörse och håsten har varit slumområden i många många år.
jag bodde på håsten som barn och va mycket pundare i trammuppgångarna samt mycket ungdommar som härjade och detta är över 20 år sedan

Sörse tillhör inte slumområde längre. Det var länge sedan..
Citera
2019-09-15, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Compakt68
Det kanske är ungdomsgänget på elsparkcyklar som har avancerat på brottskalan. Dessa feta, mörkhyade slynglar har skrämt många äldre etc. i området med att komma ljudlöst bakifrån och skrika samt trycka till dem. Detta har pågått under några år.

Mer info om detta? Var i Varberg sker detta någostans? Inte hört talas om det
Citera
2019-09-15, 13:03
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genderfluid
Machete låter mycket Afrika och kanske är det nya gänget (FB) Black Axe, allt om den nigerianska maffian och deras hangarounds

Det är inte helt långsökt. Jag skulle gissa på gärningsmän från Afrika också.
Citera
2019-09-15, 13:07
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Det är inte helt långsökt. Jag skulle gissa på gärningsmän från Afrika också.
Det låter rimligt. I England har de senare tillkomna bladnegrerna tvingat brittnegrerna att uppa sitt game illa kvickt. De krigsskadade afrikanerna hugger utan varning, nu bär i princip alla londonnegrer kniv. Ju större, desto mer avskräckande.
Citera
2019-09-15, 13:08
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GR82BSTR8
Det låter rimligt. I England har de senare tillkomna bladnegrerna tvingat brittnegrerna att uppa sitt game illa kvickt. De krigsskadade afrikanerna hugger utan varning, nu bär i princip alla londonnegrer kniv.

Ja, det verkar vara en epidemi.
Citera
2019-09-15, 13:12
Medlem
Keonels avatar
Garanterat afrikaner eller från någon annan soptipp
Citera
2019-09-15, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anon00
Machete har användes vid ett antal tillfällen av en Syrian från Varberg. När han rånat folk på Håsten förra året. Syrianen är fortfarande inte gripen.

Jag tror du menar albanen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in