Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Nej, LW hördes ju samma kväll/natt hon anmälde. SD har inte fått henne att ändra någon berättelse, isåfall är det hon som dikterat för honom vad han ska säga. Tror du på allvar att det är så det gått till? Att hon efter ha ringt polis kastar in lite påhittad egen provokation i händelsen för att schabbla bort anmälan, att få till ett avskrivningsbeslut? Och sedan instruera den hon anmält till vad han ska säga?
Nej jag tror på occhams... redogörelsen om vad som hände är sammstämmig för att det är vad som hände. LW ville bjuda på fika SD sade nej, LW vill prata SD tycker att LW ska kliva ur bilen så han får åka hem. LW vägrar gå ur bilen för hon ska minsann prata. Här blir tjafs och knoggnuggning (det är någonstans mellan tjafs och knoggnuggningen uppgifterna går isär).
Efter ett par dagar hörde Lw av sig och ville ta tillbaka anmälan, hon var rädd att det skulle bli värre...tror du inte att SD och LW haft kontakt med varann, när han dagen efter bilincidenten när han såg hennes långa svarta hårt när hon tog upp burken och han avvek? Får en känsla av att han plågas rejält när han skriver som han gör på geologgen.
Jag tycker att det är mycket logiskt att LW kontaktar SD när hon läser hans geologg, tar tjuren vid hornen och meddelar att hon anmält knoggnuggningen. Han blir ännu mer förbannad och pressar henne på vad hon sagt, och hon berättar allt hon sagt, men också att hon inte berättat vad de tjafsade om, att hon bjudit in på fika bara.
Fast vem blir arg för att man blir inbjuden på,en fika? Hörs ju lång väg att något inte stämmer.
Lw ringer i alla fall polisen på nytt, hon är rädd att det ska bli värre och vill alltså ta tillbaka anmälan. Förstår du inte att han på nytt hotat henne när hon berättat att hon anmält?
Ytterligare några dagar senare har det eskalerat och hon är då så rädd att hon ringer polisen på nyy och vill gå vidare med anmälan!
Hon är så rädd för SD att hon vet inte hur hon ska göra. Detta beteende påminner mig om det motsägelsefulla när hon ska ha gapat i panik och vägrat åka i samma bil som SD, som flera uppfattat som överdrivet. Jag tror inte att det är överdrivet, hennes beteende är resultatet av SD galenskap. Han lugnar givetvis ner sig när han skrämt upp henne att hon är hysterisk inför deras vänner, Dr Jekyll och Mr Hyde?