2019-09-15, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JimiTenor
Trött åsikt: Hela tråden är sjuk. Saker man läst i tråden eller uppgifter från trådskrivare är inte sanningar/fakta. Något som både nya och gamla postare ägnar sig åt: att halvdant och taget ur minnet, hänvisa till uppgifter från postare. Det är inte mycket någon vet. Att en postare påstår sig ha insyn/vetskap betyder ju ingenting, men här verkar det handla om vem man väljer att tro på, sen glömmer man bort att använda ”tror”, ”misstänker” osv i sina beskrivningar. Generellt.

Brännbollsträn, släpspår, inga byxor, var fan kommer dessa uppgifter ifrån? Jag har läst allt men det är så mycket dravel att man blir blind. Avstår dock att läsa ett par halvgamla postares inlägg, kan jag erkänna. Anser dem inte ha mer trovärdighet än nån annan.

Kan inte annat än hålla med.
Postare försvinner och nya tillkommer.
Tråden är helt förstörd av trams och spekulationer om bl a de gamla anmälningarna.

Det är bättre att inget skriva om det inte tillför något av väsentlighet i tråden.

Det går fan inte att läsa något vettigt alls här sedan en tid tillbaka.
Skärpning nu gott folk.
Citera
2019-09-15, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det misstänkta paret SD och HD verkar onekligen ha varit ute på många gemensamma resor och burkletarturer efter skilsmässan.

Undrar dock om SD haft fullt förtroende för sin exfru vad gäller tillgång till hans geocachingkonto, förmodligen inte eftersom ingen aktivitet ("senast besökt") har skett alltsedan han häktades häromveckan. Man skulle annars kunna tro att paret även borde ha sett till att täcka upp för sådana eventualiter redan i en (eventuell) planeringsfas av mordet.
Hur tänker Du? Varför skulle HD vara inne på SD:s konto när alla vet var han är?
Citera
2019-09-15, 08:30
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Tråden är helt förstörd av trams och spekulationer om bl a de gamla anmälningarna.

Det är bättre att inget skriva om det inte tillför något av väsentlighet i tråden.

Skärpning nu gott folk.
Jag håller med! Man kräks över att behöva läsa om bilincidenten ett varv till.
Citera
2019-09-15, 08:39
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Jo han kan ha fått för sig att han måste ta itu med LW med hårdhandskarna.
Det håller jag med om, strof.
Han HD eller båda. I den flertusensidiga FUP kommer också relevant sms konversarion etc finnas med.
Citera
2019-09-15, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nej, LW hördes ju samma kväll/natt hon anmälde. SD har inte fått henne att ändra någon berättelse, isåfall är det hon som dikterat för honom vad han ska säga. Tror du på allvar att det är så det gått till? Att hon efter ha ringt polis kastar in lite påhittad egen provokation i händelsen för att schabbla bort anmälan, att få till ett avskrivningsbeslut? Och sedan instruera den hon anmält till vad han ska säga?

Nej jag tror på occhams... redogörelsen om vad som hände är sammstämmig för att det är vad som hände. LW ville bjuda på fika SD sade nej, LW vill prata SD tycker att LW ska kliva ur bilen så han får åka hem. LW vägrar gå ur bilen för hon ska minsann prata. Här blir tjafs och knoggnuggning (det är någonstans mellan tjafs och knoggnuggningen uppgifterna går isär).

Efter ett par dagar hörde Lw av sig och ville ta tillbaka anmälan, hon var rädd att det skulle bli värre...tror du inte att SD och LW haft kontakt med varann, när han dagen efter bilincidenten när han såg hennes långa svarta hårt när hon tog upp burken och han avvek? Får en känsla av att han plågas rejält när han skriver som han gör på geologgen.
Jag tycker att det är mycket logiskt att LW kontaktar SD när hon läser hans geologg, tar tjuren vid hornen och meddelar att hon anmält knoggnuggningen. Han blir ännu mer förbannad och pressar henne på vad hon sagt, och hon berättar allt hon sagt, men också att hon inte berättat vad de tjafsade om, att hon bjudit in på fika bara.

Fast vem blir arg för att man blir inbjuden på,en fika? Hörs ju lång väg att något inte stämmer.
Lw ringer i alla fall polisen på nytt, hon är rädd att det ska bli värre och vill alltså ta tillbaka anmälan. Förstår du inte att han på nytt hotat henne när hon berättat att hon anmält?

Ytterligare några dagar senare har det eskalerat och hon är då så rädd att hon ringer polisen på nyy och vill gå vidare med anmälan!

Hon är så rädd för SD att hon vet inte hur hon ska göra. Detta beteende påminner mig om det motsägelsefulla när hon ska ha gapat i panik och vägrat åka i samma bil som SD, som flera uppfattat som överdrivet. Jag tror inte att det är överdrivet, hennes beteende är resultatet av SD galenskap. Han lugnar givetvis ner sig när han skrämt upp henne att hon är hysterisk inför deras vänner, Dr Jekyll och Mr Hyde?
Citera
2019-09-15, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det finns fullt med fall där tidigare sannolikt misstänkta friats från alla anklagelser.
Ja tyvärr. Men man måste hoppas de lyckas lösa det.
Citera
2019-09-15, 08:51
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Som jag ser det, vad gäller det som hände i bilen vet bara LW/SD.

Det vi vet är att LW anmälde SD. Polisen kom hem till LW på kvällen och tog upp en anmälan.

Vi vet inte ens om LW berättade för polisen vad som avhandlades i bilen (det var nog inte bara fika det handlade om) kanske var det något hon inte berättade... det skulle bara bli värre... vad skulle bli värre?

Obs... nedanstående är spekulation/undran
Efter att polisen varit hos LW... kan dom ha kontaktat SD samma kväll för att höra vad han har att säga och kanske tipsa honom om att inte ta mer kontakt med LW (iaf inte den kvällen/natten)? Kanske också sagt att han kommer att bli kallad till förhör senare eftersom LW gjort en anmälan.

En till fundering ang inlägg i tråden... tror att det var igår som jag läste ett inlägg ang vad SD skrivit i sin geologg ang den "svarthåriga" som han sett men inte gått fram till. Som jag uppfattade det var det inlägget från SD dagen efter LW:s anmälan (kan missuppfattat). Inte så konstigt att han inte ville ge sig tillkänna isf för då var de osams så klart. Och om nu polisen kontaktat honom på kvällen/natten ang LW:s anmälan så är det klart att han inte kontaktar LW... men vill via sin geologg visa LW att han var där.

Jag har också funderat på hur mycket kontakt det varit på det sexuella planet mellan dessa två. Dom har känt varandra länge men kanske otroheten bara varit vid något enstaka tillfälle (iof tillräckligt illa... men dom är ju bara människor med sina fel och brister som alla andra).
1. Eftersom incidenten företogs vid 23:30 en måndagskväll ( liksom mordet vill jag minnas) och LW anmälde direkt så när patrullen anlände till henne för att ta upp anmälan lär kl varit vid midnatt. Vad jag förstått kom dom hem till LW för att ta upp anmälan.
2. Nej. Polisen kontaktade inte SD mitt i natten.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-15 kl. 09:02.
Citera
2019-09-15, 08:51
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokstavskombo
Statistik leder oftast till livliga diskussioner bland geocachare. På ett geocachingevent i somras kom frågan upp om längsta FTF-svit bland Örebroarna. Vi var flera som "visste" att HTD (SD) hade en lång svit, men när vi kollade så hade han hamnat långt ner på listan. Sviten hade brutits i september 2016. En enkel myst att lösa sa nån, sagt och gjort. Det visade sig att det kom blott fem nya cacher i Örebro kommun just den månaden. "En ö i havet" verkar ha raderats av cachens ägaren L*g Am*e och bröt sviten.

Btw. den vidsynte skulle nästan kunna göra tolkningen att CO höjer kåsan till en skål på sin nya profilbild
Citera
2019-09-15, 09:00
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Efter ett par dagar hörde Lw av sig och ville ta tillbaka anmälan, hon var rädd att det skulle bli värre...tror du inte att SD och LW haft kontakt med varann, när han dagen efter bilincidenten när han såg hennes långa svarta hårt när hon tog upp burken och han avvek? Får en känsla av att han plågas rejält när han skriver som han gör på geologgen.
Jag tycker att det är mycket logiskt att LW kontaktar SD när hon läser hans geologg, tar tjuren vid hornen och meddelar att hon anmält knoggnuggningen. Han blir ännu mer förbannad och pressar henne på vad hon sagt, och hon berättar allt hon sagt, men också att hon inte berättat vad de tjafsade om, att hon bjudit in på fika bara.

Fast vem blir arg för att man blir inbjuden på,en fika? Hörs ju lång väg att något inte stämmer.
Lw ringer i alla fall polisen på nytt, hon är rädd att det ska bli värre och vill alltså ta tillbaka anmälan. Förstår du inte att han på nytt hotat henne när hon berättat att hon anmält?

Ytterligare några dagar senare har det eskalerat och hon är då så rädd att hon ringer polisen på nyy och vill gå vidare med anmälan!

Hon är så rädd för SD att hon vet inte hur hon ska göra. Detta beteende påminner mig om det motsägelsefulla när hon ska ha gapat i panik och vägrat åka i samma bil som SD, som flera uppfattat som överdrivet. Jag tror inte att det är överdrivet, hennes beteende är resultatet av SD galenskap. Han lugnar givetvis ner sig när han skrämt upp henne att hon är hysterisk inför deras vänner, Dr Jekyll och Mr Hyde?
Vilket jäkla trams. Du utplånar LW genom att beskriva henne som en ryggradslös skrämd tjej som lät sig hunsas vilket är nonsens. Dina genus-mallar passar inte på henne. Pajas.
Citera
2019-09-15, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
1. Eftersom incidenten företogs vid 23:30 en måndagskväll ( liksom mordet vill jag minnas) och LW anmälde direkt så när patrullen anlände till henne för att ta upp anmälan lär kl varit vid midnatt. Vad jag förstått kom dom hem till LW för att ta upp anmälan.
2. Nej. Polisen kontaktade inte SD mitt i natten.

Men det gjorde nog LW själv dagen därpå när hon läst SD geologg, han visste hur han skulle få henne att ringa...han styr och hon går i fällan hela tiden, gång på gång
Citera
2019-09-15, 09:11
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera

Skärpning nu gott folk.
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Jag håller med! Man kräks över att behöva läsa om bilincidenten ett varv till.
Visst kan man bli trött på att läsa om bilincidenten, men vad skall tråden annars handla om menar ni? Enligt åklagaren Mats Berg misstänker ju Hiding att det finns ett samband mellan anmälan om bilincidenten och mordet på LW. Det är också det här utredningsmaterialet man har läckt ut till lokaltidningen, så det är väl helt klart att det här anses vara av högsta relevans för mordutredningen. Det här är ju själva grunden för misstankarna mot SD.

Skulle tro att huvuddelen av de tusentals sidorna i den kommande FUP:en kommer att handla om just bilincidenten. Det handlar väl om att försöka visa att SD är våldsbenägen, men också om att försöka visa på en möjlig motivbild:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av Draifos 2019-09-15 kl. 09:52.
Citera
2019-09-15, 09:14
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:

Citat:
Men det gjorde nog LW själv dagen därpå när hon läst SD geologg, han visste hur han skulle få henne att ringa...han styr och hon går i fällan hela tiden, gång på gång

Mitt fetade: är detta verkligen något som baseras på fakta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in