2019-09-14, 11:12
Medlem
Socbidrag får man inte om man har bostadsrätt men sjukersättning mm får man väl.
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Samhällets allmänna försörjningsskydd får han givetvis om han inte kan jobba. Men inga stora kontantbelopp om han inte hade en egen olycksfallsförsäkring som täcker att bli skjuten. Jag måste kolla vad som står i min. Risken att man råkar blir skjuten skadad av någon brottsling ökar dramatiskt i det nya Sverige.

Inget skadestånd om de inte får tag i gärningsmannen. Sedan återstår jobbet att få denne att betala. Brottsofferfonden finns men det är nog mest småpengar räcker till en rullstol kanske men inte till en motordriven.

Nedan från IF. Det står ingen om att det inte gäller om man blir skjuten. Nu vågar man kanske titta ut från bakongen när man hör smällar.
Citera
2019-09-14, 16:46
Medlem
jackdaniels1098s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Polisens miss – tappade bort måltavlan före dådet.

Efter mordet har polisen följt honom nära – men i söndags kväll tappade polisens spanare bort taxibilen han färdades i, enligt uppgifter till Expressen.

Kort därefter skedde nästa skottdåd när automatvapen avfyrades i ett bostadsområde i Nacka.

Hur tappar man bort en taxi bil genom radion?
Det här är ganska allvarligt.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/polisens-miss-tappade-bort-maltavlan-fore-dadet/
Vila i frid Ndella du är på än bättre plats.

Helt sjukt det här ju.

Rent teoretiskt skulle det ju kunna vara så att någon inom polisväsendet tagit muta eller blivit hotad (hotad familj etc) att råka "tappa bort" personen i taxin lite lägligt. I detta sjuka land skulle det inte förvåna alls tyvärr. Snart styrs Sverige av kriminella och rättsväsendet är bara ett spel för galleriet, för dom som fortfarande går på bluffen att Sverige är ett bra och tryggt land.
Citera
2019-09-15, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Socbidrag får man inte om man har bostadsrätt men sjukersättning mm får man väl.

Jo det får man! Din uppfattning är en vanlig missuppfattning. Gränser finns säkert i storlek läge etc.
Citera
2019-09-15, 08:02
Medlem
Glöm att man får socbidrag om man har en bostadsrätt i Nacka.
Citat:
Jo det får man! Din uppfattning är en vanlig missuppfattning. Gränser finns säkert i storlek läge etc.
Citera
2019-09-15, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Glöm att man får socbidrag om man har en bostadsrätt i Nacka.

I det läget måste de erbjuda en hyresrätt och det är mer eller mindre omöjligt i dag utan lång kötid. Visst svenskar jävlas de med, men invandrarna behöver bara dyka upp på socialkontoret så kan de ta med sig sedelbuntarna direkt hem.
Citera
2019-09-15, 08:27
Medlem
Citat:
I det läget måste de erbjuda en hyresrätt och det är mer eller mindre omöjligt i dag utan lång kötid. Visst svenskar jävlas de med, men invandrarna behöver bara dyka upp på socialkontoret så kan de ta med sig sedelbuntarna direkt hem.

Spela inte dum
Citera
2019-09-16, 02:06
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RamlosaGranatapple
Ojojoj vilken hårding. Du kan spy ur dig vad du vill Rambo, jag har fortfarande rätt. Wow du har "hållit" i vapen och du har avfyrat vapen. Du blev precis min hjälte. Pajas. Tror du du är ensam om de eller vad?
Var jag sett vapen o i vilken mängd och vad jag betalar för dom har du ingen aning om gubben. Oavsett, så handlar det här om ifall man blir släppt eller ej efter att ha torskat med vapen, men det verkar inte du fatta, om du tror att vi blir släppta efter att burit vapen så tror du fel. Förut ja, men inte efter lagändringen.
Ska du komma o lära mig?

Jävla flashback-maffia

Yack yack yack...

Jag påvisar bara hur lätt det är att komma i kontakt med illegala vapen.

Kan vi vara överens om att det finns väldigt mycket illegala vapen i samhället?
Citera
2019-09-16, 09:05
Medlem
Fynden sägs vara kläder, väska och kanske någon tändare som skulle brännas men inte hann brinna än?
Jag skulle aldrig tala med polisen. Och om jag skulle göra det så ljuger jag. Finns inget förtroende där inte. Det dom kan göra klarar jag också av att göra. Så hjälp behövs ej från snuten och då är det ingen idé och upplysa dom heller!

Citat:
Ursprungligen postat av DjursholmsLatrinen
Vad är ditt fynd? Har du talat med polisen om det ?
Citera
2019-09-16, 21:13
Moderator
Meijis avatar
En tweet om en av de skadade i Nacka, som media samfällt mörkar om:

"Godmorgon! Den ena av de skjutna männen är min sons trumkompis. Han går på KMH och satt hemma i lugn och ro när en kula bara svischade in och träffade honom i ögat. Har förlorat synen nu. Fy faan för våldet här i samhället!!!"

Återges här:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1221810001338200&set=a.177650312420 846&type=3&theater

TILLÄGG:

I ett senare tweet förtydligas, att den skjutne förlorat synen på 1 öga (inte på båda).
Senast redigerad av Meiji 2019-09-16 kl. 21:38.
Citera
2019-09-16, 21:23
Medlem
Kan det vara han med det kinesiskklingande(?) efternamnet som sköts i ögat?
På hans Instagram ser man trummor.

(S*mmy Hsi*) *=a
Citera
2019-09-16, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Kan det vara han med det kinesiskklingande(?) efternamnet som sköts i ögat?
På hans Instagram ser man trummor.

(S*mmy Hsi*) *=a

Nej. Den skottskadade heter M*rtin W*lson
*a + i
Citera
2019-09-16, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Nej. Den skottskadade heter M*rtin W*lson
*a + i
Vrf ljuger du? De kinesen. Våning tre. Inte Wilson våning 4. Åldern stämmer inte in heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in