2019-09-13, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foreknowledge
Kan man få ersättning? Gissar att han kan få ersättning för livet eftersom han har skador för livet?

Samhällets allmänna försörjningsskydd får han givetvis om han inte kan jobba. Men inga stora kontantbelopp om han inte hade en egen olycksfallsförsäkring som täcker att bli skjuten. Jag måste kolla vad som står i min. Risken att man råkar blir skjuten skadad av någon brottsling ökar dramatiskt i det nya Sverige.

Inget skadestånd om de inte får tag i gärningsmannen. Sedan återstår jobbet att få denne att betala. Brottsofferfonden finns men det är nog mest småpengar räcker till en rullstol kanske men inte till en motordriven.

Nedan från IF. Det står ingen om att det inte gäller om man blir skjuten. Nu vågar man kanske titta ut från bakongen när man hör smällar.

Citat:
Med olycksfall menas enligt försäkringsvillkoret en fysisk kroppsskada som du ofrivilligt råkar ut för genom en plötslig, yttre, ofrivillig händelse, d.v.s. genom utifrån kommande våld mot kroppen.
Senast redigerad av 314Pi 2019-09-13 kl. 16:45.
Citera
2019-09-13, 16:41
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IbrahimZlatanovic
"Vilken klåpare" indeed!
Men föga förvånande då hela den här härvan med dödade och allvarligt skadade oskyldiga är extremt taffligt utfört. Skulle inte förvåna mig ett dugg om det är skytten själv som snuten knipit nu.
Lite mobilmasttömning på detta så kan nog utredningen binda personerna i silver-audin och gå i mål med detta Alphyddanattentat så småningom.
Citera
2019-09-13, 16:46
Medlem
Aftonbladet - En skadad för livet efter skjutning i nacka

Citat:
En av de två män som träffades av förlupna kulor vid skottlossningen i Nacka i söndags fick permanenta skador, uppger polisen för Dagens Nyheter.
– Läget är stabilt för båda de skjutna personerna. Men den ena personen kommer att få fysiska men för livet efter skjutningen, säger presstalespersonen Ola Österling till tidningen.

Jävligt synd att oskyldiga får skador för livet pga sånt här skit.
Citera
2019-09-13, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Vilken jävla klåpare. Om han nu fått i uppgift att gå dit och plocka upp vapnet, varför i hela fridens namn hade han då kokain på sig? Det blir ju lite lättare för polisen att gripa honom då.
Men jaja. Dags att börja rota i den här personen och hans kontaktvägar.

En vanlig knarkslav och det han hade på sig var säkert betalning för jobbet att hämta vapnet. Han vet nog hur han ska få tag på knarket någon annan kontakt har han säkert inte.
Citera
2019-09-13, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjursholmsLatrinen
Vad är ditt fynd? Har du talat med polisen om det ?

En hög med kläder, handskar & en väska som någon försökt elda upp. Tändaren låg bredvid.
Fyndet gjordes i skogen idag runt lunch bara 5 minuter jogg från Alphyddan. Dock så ska tilläggas att det även fanns spår av en uppbrunnen bil på grusparkeringen intill, så det kan lika gärna handla om ett dåligt försäkringsbedrägeri.

Polisen har varit på plats och kontrollerat under dagen men fick aldrig någon återkoppling så jag vet inte om de bedömde det som intressant.

Hade vi haft signalement på gärningsmännen så hade jag kunnat jämföra med bilderna från fyndet.
Citera
2019-09-13, 18:35
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Lite mobilmasttömning på detta så kan nog utredningen binda personerna i silver-audin och gå i mål med detta Alphyddanattentat så småningom.
Ja, och det är verkligen inte ofta som jag står på polisens sida, det erkänner jag villigt, men även en oldschoolbandit som jag inser ju att idioterna som utfört dessa vansinnesdåd inte bör få vistas bland andra.
Fattar inte vad fan det är som hänt med folket nu för tiden, hur fan tänker dom?
Känns nästan som om jag själv skulle vilja ha dessa kräk i hårkorset.

Nu har inte jag suttit och läst allt här och har absolut inte koll på detta med bilen, men var det inte en silverfärgad Audi som användes nere i Köpenhamn också? Har dom hittat Köpenhamnsbilen eller?
Citera
2019-09-13, 18:44
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burningcat
En hög med kläder, handskar & en väska som någon försökt elda upp. Tändaren låg bredvid.
Fyndet gjordes i skogen idag runt lunch bara 5 minuter jogg från Alphyddan. Dock så ska tilläggas att det även fanns spår av en uppbrunnen bil på grusparkeringen intill, så det kan lika gärna handla om ett dåligt försäkringsbedrägeri.

Polisen har varit på plats och kontrollerat under dagen men fick aldrig någon återkoppling så jag vet inte om de bedömde det som intressant.

Hade vi haft signalement på gärningsmännen så hade jag kunnat jämföra med bilderna från fyndet.
Intressant. Du menar signalement på kläder antar jag? Eller hittade du något annat i utseende-häradet?
Citera
2019-09-13, 19:01
Medlem
Citat:
(...) har absolut inte koll på detta med bilen, men var det inte en silverfärgad Audi som användes nere i Köpenhamn också? Har dom hittat Köpenhamnsbilen eller?
Annan bil (och högst sannolikt andra trafikanter). Bilen i CPH återfanns i DK innehållandes bl a vapen efter att förövarna katastrofalt misslyckats med att elda upp den...
Citera
2019-09-13, 19:03
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnrl.Clstr
Annan bil (och högst sannolikt andra trafikanter). Bilen i CPH återfanns i DK innehållandes bl a vapen efter att förövarna katastrofalt misslyckats med att elda upp den...
Tack för den infon, då släpper jag de funderingarna då.
Citera
2019-09-13, 20:19
Medlem
Citat:
"Vilken klåpare" indeed!
Men föga förvånande då hela den här härvan med dödade och allvarligt skadade oskyldiga är extremt taffligt utfört. Skulle inte förvåna mig ett dugg om det är skytten själv som snuten knipit nu.
Alltså, detta börjar bli snudd på löjligt, liknar påriktigt en Jönssonligan film, skulle va intressanr att veta vilken ” kriminell gruppering” det rör sig om då dom misslyckas med exakt varenda moment
Citera
2019-09-14, 08:05
Medlem
Ngn som vet vilka de oskyldigt drabbade var? Å ena sidan vill man inte hänga ut bo men å andra sidan är det hos dem mina tankar är. Fy f-n, går inte ens att köpa sig fri med ett boende på 3-4 miljoner, problemen flyttar efter. Men det är väl höjden av svensk jämlikhet, "alla ska med" (ner). Får en förening ens neka ex. en dömd kriminell? Den som har suttit sin tid ska ju inte dömas ytterligare enligt "allas lika värde"-folket. Enda som sannolikt hade funkat för att slippa skiten hade ju varit etniskt åtskilda enklaver med gated communities men lär inte hända i vårt nuvarande s.k. demokratiska tidevarv.
Citera
2019-09-14, 09:54
Medlem
De fotograferar nog inte en som blivit beskjuten och visar den bilden i tidningen kanske?
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Undra varför Nacka Värmdö Posten fick för sig att han hade svart kaftan på sig ?? Kan inte se nån svart kaftan direkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in