Citat:
Ursprungligen postat av
Avd.9
Rätta mig om jag har fel........
Jag tror att bråket i bilen handlade om en helt annan sak.
Jag tror att Stefan var förbannad för att Lena kurtiserade runt med andra killar.
Han var svartsjuk på henne att hon drog ut i busken och lekte Ronja Rövarsotter när han själv inte kunde vara med. Han var svartsjuk över att Lena bodde på hotell med andra i Geo-sekten när han inte kunde vara med. Stefan var säker på att Lena knullade med andra.
Han kunde inte kontrollera henne, när han inte var med.
Bråk om hennes förehavanden uppstod i bilen.
Stefan blev förbannad och tryckte ner henne och "knogade" henne.
Sen ljuger han om att hon inte gick ut bilen.
Han ljög om det.
Dom bråkade, han tog i för mycket, sen skyllde han på att hon inte klev ur bilen.
Ord mot ord - gick inte att bevisa.
Så tror jag att det är.
Tror du är helt rätt ute i din analys!
Hotellnatten med ML provocerade fram en oresonlig svartsjuka hos SD. Det talas om avbrutna naglar och blåmärken - smärtsamma minnen som kan ha hindrat henne från att fullfölja sin anmälan. Rädslan för att det hela skulle eskalera och "bli ännu värre" i och med anmälan kan ha haft sin grund i att hon långt innan hade fått känna på sin älskares temperament.
SDs egna ord: "
Lena hade inga fiender, men var mycket oskicklig i sin kontakt med män. Många kände sig uppvaktade utan att hon menade det så."
Här lyser hans paranoida svartsjuka igenom och samtidigt kan han ha haft som baktanke att vilja misstänkliggöra någon av hennes beundrare.
LW var en "hjälpare" till sin natur och försökte säkert att sakligt och pedagogiskt resonera med den alltmer uppeldade SD. Hon föreslår kanske en fika, för att lugna ner situationen. SD blir då än mera förbannad och skriker åt henne att lämna bilen. Återigen kan hon ha gjort ett försök att lugna ner honom. Men SD är nu i affekt och oemottaglig för samtal; han trycker ner henne mot golvet och "knoggnuggar" huvudet.
LW går ut ur bilen, in till lägenheten och gör en anmälan.