2019-09-15, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ett par månader efteråt minns jag det som.

Ja, anmälan skall behandlas och en åklagare skall väcka åtal. Kvinnomisshandel är knappast prio ett.
Citera
2019-09-15, 00:56
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Rätta mig om jag har fel........
Jag tror att bråket i bilen handlade om en helt annan sak.
Jag tror att Stefan var förbannad för att Lena kurtiserade runt med andra killar.
Han var svartsjuk på henne att hon drog ut i busken och lekte Ronja Rövarsotter när han själv inte kunde vara med. Han var svartsjuk över att Lena bodde på hotell med andra i Geo-sekten när han inte kunde vara med. Stefan var säker på att Lena knullade med andra.
Han kunde inte kontrollera henne, när han inte var med.
Bråk om hennes förehavanden uppstod i bilen.
Stefan blev förbannad och tryckte ner henne och "knogade" henne.
Sen ljuger han om att hon inte gick ut bilen.
Han ljög om det.
Dom bråkade, han tog i för mycket, sen skyllde han på att hon inte klev ur bilen.
Ord mot ord - gick inte att bevisa.
Så tror jag att det är.
Tror du är helt rätt ute i din analys!

Hotellnatten med ML provocerade fram en oresonlig svartsjuka hos SD. Det talas om avbrutna naglar och blåmärken - smärtsamma minnen som kan ha hindrat henne från att fullfölja sin anmälan. Rädslan för att det hela skulle eskalera och "bli ännu värre" i och med anmälan kan ha haft sin grund i att hon långt innan hade fått känna på sin älskares temperament.
SDs egna ord: "Lena hade inga fiender, men var mycket oskicklig i sin kontakt med män. Många kände sig uppvaktade utan att hon menade det så."
Här lyser hans paranoida svartsjuka igenom och samtidigt kan han ha haft som baktanke att vilja misstänkliggöra någon av hennes beundrare.

LW var en "hjälpare" till sin natur och försökte säkert att sakligt och pedagogiskt resonera med den alltmer uppeldade SD. Hon föreslår kanske en fika, för att lugna ner situationen. SD blir då än mera förbannad och skriker åt henne att lämna bilen. Återigen kan hon ha gjort ett försök att lugna ner honom. Men SD är nu i affekt och oemottaglig för samtal; han trycker ner henne mot golvet och "knoggnuggar" huvudet.

LW går ut ur bilen, in till lägenheten och gör en anmälan.
Senast redigerad av Reviews 2019-09-15 kl. 01:04.
Citera
2019-09-15, 01:20
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Håller till stor del med dig, men BO har ju i något läge varit attraherad av honom. Hans bakgrund som dykinstruktör och pilot kanske verkade spännande. Kanske mer spännande än exmannen som jobbade på Försvaret med IT och kanske mer ser ut som Beppe Wolgers.

Men det där med attraktion är komplicerat. Det är inte bara det yttre det handlar om. Det kan vara allt från att motsatserna kan dras till varandra till att man klickar för att man så lika, sammavåglängd.
Sen kanske den del av attraktionen låg i det förbjudna, smygandet. Men jag skrev det sett från SDs håll, att han nog känt när det gäller kvinnor att han behövt kompensera. Vem vet kanske där låg nåt mer i LWs ironiska ”HerrTummetott”, då när de inte var på så god fot med varann ;-
Citera
2019-09-15, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Tror du är helt rätt ute i din analys!

Hotellnatten med ML provocerade fram en oresonlig svartsjuka hos SD. Det talas om avbrutna naglar och blåmärken - smärtsamma minnen som kan ha hindrat henne från att fullfölja sin anmälan. Rädslan för att det hela skulle eskalera och "bli ännu värre" i och med anmälan kan ha haft sin grund i att hon långt innan hade fått känna på sin älskares temperament.
SDs egna ord: "Lena hade inga fiender, men var mycket oskicklig i sin kontakt med män. Många kände sig uppvaktade utan att hon menade det så."
Här lyser hans paranoida svartsjuka igenom och samtidigt kan han ha haft som baktanke att vilja misstänkliggöra någon av hennes beundrare.

LW var en "hjälpare" till sin natur och försökte säkert att sakligt och pedagogiskt resonera med den alltmer uppeldade SD. Hon föreslår kanske en fika, för att lugna ner situationen. SD blir då än mera förbannad och skriker åt henne att lämna bilen. Återigen kan hon ha gjort ett försök att lugna ner honom. Men SD är nu i affekt och oemottaglig för samtal; han trycker ner henne mot golvet och "knoggnuggar" huvudet.

LW går ut ur bilen, in till lägenheten och gör en anmälan.

Våldet står inte i proportion till händelsen alls. Vem skulle ens hävda en lagparagraf när det gäller en granne och vän sedan massor av år tillbaka för att personen inte direkt, ens på uppmaning, lämnar bilen. Det var inte problemet, det var ämnet som var på tapeten gissar jag.

Men denna efterkonstruktion uppstod först när han fick vetskap om anmälan. Ngn lagvrängare som är GC fanns säkert tillgänglig.
Citera
2019-09-15, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Men det där med attraktion är komplicerat. Det är inte bara det yttre det handlar om. Det kan vara allt från att motsatserna kan dras till varandra till att man klickar för att man så lika, sammavåglängd.
Sen kanske den del av attraktionen låg i det förbjudna, smygandet. Men jag skrev det sett från SDs håll, att han nog känt när det gäller kvinnor att han behövt kompensera. Vem vet kanske där låg nåt mer i LWs ironiska ”HerrTummetott”, då när de inte var på så god fot med varann ;-

Nåja, någon/något fick EGT att påpeka att SD inte alls var en tummetott .
Citera
2019-09-15, 02:16
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Nej det kanske han heller aldrig blir, men bevis lär de ha ändå även om de inte räcker, han sitter häktad på sannolika skäl med restriktioner, jomensörrö han är nog så smart att han kan ljuga sig fri?

Det finns fullt med fall där tidigare sannolikt misstänkta friats från alla anklagelser.
Citera
2019-09-15, 02:22
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nåja, någon/något fick EGT att påpeka att SD inte alls var en tummetott .

Ja då det blev vilda diskussioner ;-)

Då får man inte glömma att det varit rätt olika bud om graden av bekantskap...

Saxat från inlägg av @JokerMannen adresserat till EGT:

”Då det tidigare ställdes många frågor till dig gällande om du och din närstående kände SD och HD ... och då svarade du enligt följande citat: / "Jag har förklarat att vi varken pratar eller umgås privat med dom, bor långt ifrån dessutom, så man stöter inte ihop heller" ... slut citat. /

Frågorna fortsatte sedan till dig, då du plötsligt skrev i motsats till ovan citat. och då enligt följande citat: / "Vi har pratat med närstående och även haft kontakt med SD och HD.

Vid ett annat tillfälle skrev du att du känt SD och HD sedan länge och att du visste att mycket av det som tidigare skrevs inom tråden gällande SD framför allt och även HD inte på något sätt var sant.”

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-09-15, 03:02
Medlem
GilGrissom82s avatar
Kanske OT, men kunde inte låta bli att notera att tråden nu är på exakt 5000 sidor och (nästan!) exakt 60.000 inlägg. Och detta utan att FUP ens har börjat kommenteras
Citera
2019-09-15, 03:17
Medlem
GilGrissom82s avatar
Det misstänkta paret SD och HD verkar onekligen ha varit ute på många gemensamma resor och burkletarturer efter skilsmässan.

Undrar dock om SD haft fullt förtroende för sin exfru vad gäller tillgång till hans geocachingkonto, förmodligen inte eftersom ingen aktivitet ("senast besökt") har skett alltsedan han häktades häromveckan. Man skulle annars kunna tro att paret även borde ha sett till att täcka upp för sådana eventualiter redan i en (eventuell) planeringsfas av mordet.
Citera
2019-09-15, 04:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nej, LW hördes ju samma kväll/natt hon anmälde. SD har inte fått henne att ändra någon berättelse, isåfall är det hon som dikterat för honom vad han ska säga. Tror du på allvar att det är så det gått till? Att hon efter ha ringt polis kastar in lite påhittad egen provokation i händelsen för att schabbla bort anmälan, att få till ett avskrivningsbeslut? Och sedan instruera den hon anmält till vad han ska säga?

Nej jag tror på occhams... redogörelsen om vad som hände är sammstämmig för att det är vad som hände. LW ville bjuda på fika SD sade nej, LW vill prata SD tycker att LW ska kliva ur bilen så han får åka hem. LW vägrar gå ur bilen för hon ska minsann prata. Här blir tjafs och knoggnuggning (det är någonstans mellan tjafs och knoggnuggningen uppgifterna går isär).

Uppgav hon verkligen att hon vägrade gå ur bilen?
Citera
2019-09-15, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Tycker att du har skrivit väldigt många trådsanningar själv faktiskt 🤔 Du antar hit och dit, läst saker i tråden påstår du.

Trött åsikt: Hela tråden är sjuk. Saker man läst i tråden eller uppgifter från trådskrivare är inte sanningar/fakta. Något som både nya och gamla postare ägnar sig åt: att halvdant och taget ur minnet, hänvisa till uppgifter från postare. Det är inte mycket någon vet. Att en postare påstår sig ha insyn/vetskap betyder ju ingenting, men här verkar det handla om vem man väljer att tro på, sen glömmer man bort att använda ”tror”, ”misstänker” osv i sina beskrivningar. Generellt.

Brännbollsträn, släpspår, inga byxor, var fan kommer dessa uppgifter ifrån? Jag har läst allt men det är så mycket dravel att man blir blind. Avstår dock att läsa ett par halvgamla postares inlägg, kan jag erkänna. Anser dem inte ha mer trovärdighet än nån annan.
Citera
2019-09-15, 06:57
Medlem
Som jag ser det, vad gäller det som hände i bilen vet bara LW/SD.

Det vi vet är att LW anmälde SD. Polisen kom hem till LW på kvällen och tog upp en anmälan.

Vi vet inte ens om LW berättade för polisen vad som avhandlades i bilen (det var nog inte bara fika det handlade om) kanske var det något hon inte berättade... det skulle bara bli värre... vad skulle bli värre?

Obs... nedanstående är spekulation/undran
Efter att polisen varit hos LW... kan dom ha kontaktat SD samma kväll för att höra vad han har att säga och kanske tipsa honom om att inte ta mer kontakt med LW (iaf inte den kvällen/natten)? Kanske också sagt att han kommer att bli kallad till förhör senare eftersom LW gjort en anmälan.

En till fundering ang inlägg i tråden... tror att det var igår som jag läste ett inlägg ang vad SD skrivit i sin geologg ang den "svarthåriga" som han sett men inte gått fram till. Som jag uppfattade det var det inlägget från SD dagen efter LW:s anmälan (kan missuppfattat). Inte så konstigt att han inte ville ge sig tillkänna isf för då var de osams så klart. Och om nu polisen kontaktat honom på kvällen/natten ang LW:s anmälan så är det klart att han inte kontaktar LW... men vill via sin geologg visa LW att han var där.

Jag har också funderat på hur mycket kontakt det varit på det sexuella planet mellan dessa två. Dom har känt varandra länge men kanske otroheten bara varit vid något enstaka tillfälle (iof tillräckligt illa... men dom är ju bara människor med sina fel och brister som alla andra).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in