2019-09-14, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Apropå den spekulation som Netherworld framförde i ett tidigare inlägg idag, om att vissa av SDs vänner blivit förda bakom ljuste, blivit hans budbärare. Här är 2 exempel som får mig att fundera lite:

EXEMPEL nr 1
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Funderar på just det faktum att SD sitter skäligen och att polisen internt är säkra på honom.

Jag skrev tidigare dom kriterier han sitter på, och det är ju lite lull lull. Ingen teknisk bevisning presenterades vid någon av dom två förhandlingar, som åklagaren ändå ville få till sannolika skäl.

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Jag måste fråga dig om ovanstående inlägg. I andra stycket påstår du att ingen teknisk bevisning lagts fram till Tingsrätten inför häktningsförhandlingen. Hur vet du det? Den informationen är sekretessbelagda uppgifter. Och jag råkar veta att det fanns teknisk bevisning med i förhandlingen.
🤔
(Länk till konversationen: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19))

EXEMPEL nr 2
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Funderar på just det faktum att SD sitter skäligen och att polisen internt är säkra på honom.
Jag skrev tidigare dom kriterier han sitter på, och det är ju lite lull lull. Ingen teknisk bevisning presenterades vid någon av dom två förhandlingar, som åklagaren ändå ville få till sannolika skäl.
Nu har massa vatten runnit under broarna och dom borde vara väldigt mycket närmare sanningen. Rättsmed har dock fortfarande inte släppt kroppen. Analyserna från NFC trillar in och det borde peka åt nått håll.

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Det är intressant hur vill du förklara att SD inte skulle kunna vara GM eftersom den sista digitala kontakten skedde kl 23:09?

(Länk till konversationen: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19))

TACK! Och ja, därför har just 23.09 inristats i mitt minne.
Citera
2019-09-14, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast LW uppgav också i förhören att hon inte gick ur bilen trots att SD bad henne göra det. Så det verkar inte som att SD ljuger om detta. I så fall ljög även LW i förhören. Och då är det ju en ännu konstigare anmälan.
Varför skulle det vara konstigt att hon ljög, när hon faktiskt sagt att hon trodde det skulle bli värre?
Ponera att hon förstått att SD är mytoman, iskall psykopat helt enkelt och att hon faktiskt är riktigt rädd. Hon ömsom då stryker honom medhårs men ändå inte vill visa honom att hon är livrädd innerst inne, då vet hon varken ut eller in.
Och hon kan inte bevisa det, psykopater är skickliga förstår du.
Citera
2019-09-14, 23:46
Bannlyst
Citat:
??? Du menar att hon skulle skydda SD genom att anmäla honom?

LW uppgav att det blev tjafs när hon inte ville gå ur bilen. Jag är tveksam på att polis eller åklagare skulle vara desto mer intresserade av vad tjafset handlade om i detalj. Hon ringde och anmälde direkt hon kom in och en polispatrull åkte väl dit och hörde henne rätt snart, så det var väl ingen berättelse SD bett henne ändra på så sätt.

Nej.
Inte skydda honom genom att anmäla honom.

Dom sitter i bilen. Check
Stefan är förbannad på hennes kurtiserande.
Dom börjar tjafsa.
Det blir bråk.
Han tycker hon är en hora.
Hon tycker han skall skita i det, för hon är singel.
Bråket är igång.!
Sen händer allt SAMTIDIGT.
-Ut ur bilen....
-Håll käft din svartsjuka jävel....
Stefan trycker ner henne och "knogar" henne.
-Ut ur bilen, innan jag dödar dig, din fitta.
-Jag kommer anmäla dig, din jävel.
-Ut ur bilen.

I vredesmod polisanmäler hon Stefan.
I förhöret med polisen inser hon att det blir inte bra att avslöja dan andra gubben jag knullar med.
- Vad hände i bilen.
- Vi bråkade
- Vad gjorde han.?
- Han ville att jag skulle gå ut, sen "knogade" han mig.

Typ så, kanske.
Citera
2019-09-14, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Inledningen var bedrövlig, trots att där vet alla att mest krut skall sättas in, varje timme är dyrbar, händer inte mycket. När man höjer misstankegraden till människorov får man extra resurser. Vart tog dom vägen? Inget fullbordat hundsök. Ingen MPS, inget. Istället avblåser man och spaningsledningen går på semester. WTF.

JA, helt otroligt.
Altt gick fel i början.
Men, jag har hoppet uppe.
Hiding gör som Leksand ikväll, hon vinner.
Citera
2019-09-14, 23:49
Medlem
T34Panzers avatar
När jag ändå är inne och läser igenom gamla inlägg av @Moralensväktare så hittade jag dessa.
Kan ju vara bra med lite uppfräschning av diskussionsunderlaget :-)

Citat:
”Ursprungligen postat av Moralensväktare
Enligt min källa är mobilen hittad och är ett av föremålen som nu genomgår en teknisk undersökning. Och det stämmer som någon nämnde här i tråden. Att efter man hittade mobilen så avslutades det söket.”

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Citat:
Jag har endast hört att mobilen är hittad och ingenting annat. Sen håller man information inom gruppen än så länge. När det gäller att tömma masterna så ser man exakt vart mobilen vart avstängd oavsett om det var gjort av någon eller om batteriet tog slut.

Citat:
Hela resan till Arlanda är väl dokumenterad i Fub och kommer bli offentlig vid ett eventuellt åtal. Allt man har handlat och ärenden man utfört på vägen finns redan med i underlaget.

Citat:
Det har kommit till polisens kännedom att SD via sms gjort inviter som kan tolkas som sexuella till andra kvinnor i samma område och som SD har haft anknytning till via sina barn. Det är naturligtvis besvärande uppgifter för SD att besvara när det gäller hans sexliv.

Citat:
SD nekar till att träffat LW mordkvällen. Men har självklart träffat LW tidigare. Det finns en digital konversation som SD inte kan förneka och han erkände den först när han fick beviset på bordet innan så var han helt oförstående till varför han vart förhörd.

Citat:
Jag vet inte ordagrant vad som skrevs i konversationen. Men det var anledningen till att SD vart huvudmisstänkt.

Citera
2019-09-14, 23:51
Bannlyst
Citat:
Tja vi lär väl se om det håller "ända in i kaklet".

Det tror vi på.
Hiding löser detta.

Jävlar vad nyfiken jag är på FUP.
Citera
2019-09-14, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
JA, helt otroligt.
Altt gick fel i början.
Men, jag har hoppet uppe.
Hiding gör som Leksand ikväll, hon vinner.

Leksand vet jag inget om, men Hiding tror jag på.
Citera
2019-09-14, 23:55
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack!
Då kan man dra den slutsatsen att den kommer att användas i Åk motivbild?

Citat:
Även åklagaren som la ner FU om bilincidenten:

” Den första september, alltså drygt åtta månader efter anmälan, lade den ansvarige, kammaråklagare Mats Berg, ner polisutredningen.
Han vill inte kommentera sitt beslut:
– Jag kan inte berätta någonting om den utredningen för den hänger ihop med mordutredningen, där de misstänker ett samband, säger Mats Berg till Expressen under onsdagen. Av den anledningen tänker jag inte säga något.”
https://www.expressen.se/nyheter/bro...ordat-lena-45/

Jag kan inte se att motivbilden förändrats sedan första häktningen, förra året :-)
Senast redigerad av T34Panzer 2019-09-15 kl. 00:28.
Citera
2019-09-14, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Leksand vet jag inget om, men Hiding tror jag på.

Ha ha ha
Leksand - Malmö... 5-2
SHL premiär idag.

I vilket fall så tror jag på Hiding.
Seriöst så funderar jag på att åka på rättegång.
Hade varit jätteintressant att vara på plats.
Citera
2019-09-14, 23:59
Medlem
Citat:
Det har vi ju sett prov på här i tråden - att vänner och bekanta till SD aktivt gått in och försvarat honom, förhoppningsvis i god tro. Det är nog lätt att bli duperad om det gäller en person man känt i många år. Det är väl naturligt att vilja tro gott om sina vänner och man blundar nog in i det längsta även om saler mer och mer pekar på att man missbedömt personen.

Frågan är hur de nu ska förhålla sig till honom och vad han berättat, dvs de uppgifter han medvetet försett dom med? Och även de andra; nära och kära, vänner, kollegor, geokompisarna.

Och så har vi vissa geovänner som stått troget vid SDs sida under hela den långa skälig-misstanke-perioden och t.o.m hållt på med att kartlägga postare härinne och sedan alltifrån konfronterat till hotat dessa. Undrar hur den den personen mår idag? Var det självpåtaget, utav lojalitet? Eller manipulerades denne?

Jag tror dock att de flesta av SDs vänner fått sig en liten tankeställare efter den senaste tidens händelser.

Men det verkar dock som att de trognaste geokompisarna får vänta ett tag med att besöka honom...

Skulle han bli friad efter att ha hållts häktad på sannolika skäl med restriktioner på det, och en överklagan som avslogs dessutom...så lär han nog önska att han aldrig blivit friad, för jag tror det är uppenbart för alla som känner honom att han försökte ligga stegst före...alldeles för många ggr..
Citera
2019-09-14, 23:59
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Nej.
Inte skydda honom genom att anmäla honom.

Dom sitter i bilen. Check
Stefan är förbannad på hennes kurtiserande.
Dom börjar tjafsa.
Det blir bråk.
Han tycker hon är en hora.
Hon tycker han skall skita i det, för hon är singel.
Bråket är igång.!
Sen händer allt SAMTIDIGT.
-Ut ur bilen....
-Håll käft din svartsjuka jävel....
Stefan trycker ner henne och "knogar" henne.
-Ut ur bilen, innan jag dödar dig, din fitta.
-Jag kommer anmäla dig, din jävel.
-Ut ur bilen.

I vredesmod polisanmäler hon Stefan.
I förhöret med polisen inser hon att det blir inte bra att avslöja dan andra gubben jag knullar med.
- Vad hände i bilen.
- Vi bråkade
- Vad gjorde han.?
- Han ville att jag skulle gå ut, sen "knogade" han mig.

Typ så, kanske.

Ringde hon då till SD innan han togs in till förhör och berättade vad hon uppgivit eller hur kommer det sig att han lämnar en samstämmig berättelse när han hörs två veckor senare? Varför bry sig om att anmäla om de måste repetera in en samstämmig redogörelse om händelseförloppet, från fikainbjudan till tjafset efter hon stannar kvar i bilen till en tänkt pratstund.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-09-15 kl. 00:02.
Citera
2019-09-15, 00:00
Medlem
Citat:
Ja, det kan varit ett klädesplagg i fel hus, men som inte nödvändigt har med mordet att göra. Men vi får förhoppningsvis se i sinom tid.

Det är för tunt för att vara bindande bevis...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in