2019-09-14, 23:16
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Lena kanske ljög.
Hon drog ju tillbaka allt.
Det vet du inte.

Hon ville ta tillbaka anmälan, men det gick till ett avskrivningsbeslut som motiverades, hon sade sig inte hittat på uppgifterna. Varför skulle hon bry sig om att anmäla och hitta på ett händelseförlopp som ger henne till att ha provocerat fram handlingen som anmäldes? Om ett verkligt händelseförlopp hade kunnat vara mer framgångsrikt (ifall hon nu ville sätta dit honom)?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-09-14 kl. 23:20.
Citera
2019-09-14, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja, det kan varit ett klädesplagg i fel hus, men som inte nödvändigt har med mordet att göra. Men vi får förhoppningsvis se i sinom tid.

Knappast en "skitsak" i vart fall. Något med substans, rimligen teknisk bevisning.
Citera
2019-09-14, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ingen anledning till ursäkt. Jag tog det inte alls personligt. Ville bara förmedla mitt betraktelsesätt inför ett nytt mordfall.

Jag väljer att vara mer optimistisk, trots vetskapen om de misslyckade fallen. Jag har stor tilltro till svenskt rättsväsende.

Det har jag också.
Framförallt i uppmärksammade fall.
Jag tror att Åkl och domstolar gör allt dom kan för att det skall bli en rättvis bedömning.
Jag tror som du.
Polisens arbete i just detta fall har jag däremot synpunkter på.
Polisen tappade mycket i inledningsskedet, men Åkl har nog lyckats få till ett mål ändå.
All heder till Åkl Hiding.
Jag har läst polisens PUG från pärm till pärm ett antal gånger och har gedigen kunskap hur det borde/skall gå till, och i detta fall anser jag att polisen inte var på tårna.
Men som sagt, Åkl löser det nog ändå.
Citera
2019-09-14, 23:24
Bannlyst
Citat:
Hon ville ta tillbaka anmälan, men det gick till ett avskrivningsbeslut som motiverades, hon sade sig inte hittat på uppgifterna. Varför skulle hon bry sig om att anmäla och hitta på ett händelseförlopp som ger henne till att ha provocerat fram handlingen som anmäldes? Om ett verkligt händelseförlopp hade kunnat vara mer framgångsrikt (ifall hon nu ville sätta dit honom)?

Enkelt.
Hellre skydda SD, än att behöva avslöja vem den andra gifta killen var, som hon knullade med.
Det avslöjandet var värre än den "vita lögnen"
Citera
2019-09-14, 23:24
Medlem
Citat:
Knappast en "skitsak" i vart fall. Något med substans, rimligen teknisk bevisning.

Ja, de har umgåtts med varandra ganska nära i perioder. Det finns antagligen åtskilliga bevisfakta som inte nödvändigt kan länkas till att ha omedelbart samband med mordet.
Citera
2019-09-14, 23:29
Bannlyst
Citat:

Jag tror mycket på digitala bevis.
Stefans rörelsemönster.
Historiken.
Och rena konkreta bevis som blod, skor, klädesplag, etc etc.
Citera
2019-09-14, 23:32
Medlem
Citat:
Enkelt.
Hellre skydda SD, än att behöva avslöja vem den andra gifta killen var, som hon knullade med.
Det avslöjandet var värre än den "vita lögnen"

??? Du menar att hon skulle skydda SD genom att anmäla honom?

LW uppgav att det blev tjafs när hon inte ville gå ur bilen. Jag är tveksam på att polis eller åklagare skulle vara desto mer intresserade av vad tjafset handlade om i detalj. Hon ringde och anmälde direkt hon kom in och en polispatrull åkte väl dit och hörde henne rätt snart, så det var väl ingen berättelse SD bett henne ändra på så sätt.
Citera
2019-09-14, 23:32
Medlem
Citat:
Det har jag också.
Framförallt i uppmärksammade fall.
Jag tror att Åkl och domstolar gör allt dom kan för att det skall bli en rättvis bedömning.
Jag tror som du.
Polisens arbete i just detta fall har jag däremot synpunkter på.
Polisen tappade mycket i inledningsskedet, men Åkl har nog lyckats få till ett mål ändå.
All heder till Åkl Hiding.
Jag har läst polisens PUG från pärm till pärm ett antal gånger och har gedigen kunskap hur det borde/skall gå till, och i detta fall anser jag att polisen inte var på tårna.
Men som sagt, Åkl löser det nog ändå.

Inledningen var bedrövlig, trots att där vet alla att mest krut skall sättas in, varje timme är dyrbar, händer inte mycket. När man höjer misstankegraden till människorov får man extra resurser. Vart tog dom vägen? Inget fullbordat hundsök. Ingen MPS, inget. Istället avblåser man och spaningsledningen går på semester. WTF.
Citera
2019-09-14, 23:34
Medlem
Citat:
Ja, de har umgåtts med varandra ganska nära i perioder. Det finns antagligen åtskilliga bevisfakta som inte nödvändigt kan länkas till att ha omedelbart samband med mordet.

Visst. Men det krävs mer än så, oavsett lyckades ÅK presentera det.
Citera
2019-09-14, 23:36
Medlem
Citat:
Inledningen var bedrövlig, trots att där vet alla att mest krut skall sättas in, varje timme är dyrbar, händer inte mycket. När man höjer misstankegraden till människorov får man extra resurser. Vart tog dom vägen? Inget fullbordat hundsök. Ingen MPS, inget. Istället avblåser man och spaningsledningen går på semester. WTF.

För att man med två anmälningar från BO, ett och ett halvt år innan ansåg det enkelt "inget komplicerat" som Springare uttryckte det.
Citera
2019-09-14, 23:38
Medlem
T34Panzers avatar
Apropå den spekulation som Netherworld framförde i ett tidigare inlägg idag, om att vissa av SDs vänner blivit förda bakom ljuset, blivit hans ”budbärare”. Här är 2 exempel som får mig att fundera lite:

EXEMPEL nr 1
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Funderar på just det faktum att SD sitter skäligen och att polisen internt är säkra på honom.

Jag skrev tidigare dom kriterier han sitter på, och det är ju lite lull lull. Ingen teknisk bevisning presenterades vid någon av dom två förhandlingar, som åklagaren ändå ville få till sannolika skäl.

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Jag måste fråga dig om ovanstående inlägg. I andra stycket påstår du att ingen teknisk bevisning lagts fram till Tingsrätten inför häktningsförhandlingen. Hur vet du det? Den informationen är sekretessbelagda uppgifter. Och jag råkar veta att det fanns teknisk bevisning med i förhandlingen.
🤔
(Länk till konversationen: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19))

EXEMPEL nr 2
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Tror inte det var den senaste. OM det var SD som var senate digital kontakten efter 23:09 så minskas tidsfönstret dramatiskt för att han är GM.

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Det är intressant hur vill du förklara att SD inte skulle kunna vara GM eftersom den sista digitala kontakten skedde kl 23:09?

(Länk till konversationen: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19))
Senast redigerad av T34Panzer 2019-09-15 kl. 00:24.
Citera
2019-09-14, 23:38
Medlem
Citat:
Visst. Men det krävs mer än så, oavsett lyckades ÅK presentera det.

Tja vi lär väl se om det håller "ända in i kaklet".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in