2019-09-14, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag skrev att kvinnorna antagligen har tom blick. Inte att de var utmärglade.
Men jag jämför maktobalansen ja.

Du, det finns gott om män som går till heroinister på gatan, för fan alltså!
Sluta försköna torsken samt verksamheten som helhet.

Vad tror du själv? Tror du kvinnan gillar att ligga med flera män under samma dag? Du har nog inte förstått någonting om kvinnans sexualitet. Bara för att en man verkar uppskatta det lösaktiga upplägget så gör de flesta kvinnor inte det. Det finns en anledning till att män är mycket mer pigga på ONS än vad kvinnor är. Vad får dig att tro att de prostituerade plötsligt skulle vara kvinnor som vill ligga med flera män på en dag?

Och nä jag har inte varit på en bordell, skulle aldrig sätta min fot där. Du har antar jag?
Tror du män gillar att slita och släpa med skitjobb för att dra in pengar så flickan särar? Så här kan man hålla på hur länge som helst.

Hade du gått utanför pappas dörr, in i världen, hade du upptäckt att den är fylld av dysfunktionella relationer med ojämn maktbalans åt alla håll och kanter. Men gör inte det, du skulle gå sönder.
Citera
2019-09-14, 22:03
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Jag skrev att kvinnorna antagligen har tom blick. Inte att de var utmärglade.
Men jag jämför maktobalansen ja.

Du, det finns gott om män som går till heroinister på gatan, för fan alltså!
Sluta försköna torsken samt verksamheten som helhet.

Vad tror du själv? Tror du kvinnan gillar att ligga med flera män under samma dag? Du har nog inte förstått någonting om kvinnans sexualitet. Bara för att en man verkar uppskatta det lösaktiga upplägget så gör de flesta kvinnor inte det. Det finns en anledning till att män är mycket mer pigga på ONS än vad kvinnor är. Vad får dig att tro att de prostituerade plötsligt skulle vara kvinnor som vill ligga med flera män på en dag?

Och nä jag har inte varit på en bordell, skulle aldrig sätta min fot där. Du har antar jag?

"Antagligen" - Du vet alltså inte, du generaliserar, och du gissar. Men väldigt bestämda åsikter har du ändå.

Maktobalansen? Du menar att kvinnorna på bordeller är utsatta/i beroendeställning? De flesta där har sannolikt mer pengar och makt än den genomsnittlige mannen. Återigen du vet ingenting och har dessutom helt fel i så gott som allt du påstår.

Försköna? Du vet INGET ALLS om verksamheten, ändå svartmålar du den nåt fruktansvärt. Jag rättar dig och säger som det är, men visst kalla det "försköna" om du vill det.

Att kvinnor generellt är otroligt slampiga och gärna suger 5 st alfakukar per dag om de får chansen det tvivlar jag inte på. Nu är det dock inte kvinnans sexualitet som är i centrum här, det är trots allt mannen som är kunden. Kvinnan är där för pengarna, inte för att bli sexuellt tillfredsställd. Gillar hon inte det upplägget kan hon börja jobba med nåt annat istället. Ingen tvingar henne att vara där.

Och att kvinnor inte är pigga på ONS....

Ja, absolut, och du har inte varit det, därför kan jag meddela dig om att din bild av detta är otroligt långtifrån verkligheten.
Citera
2019-09-14, 22:03
Medlem
Citat:
Okej då säger vi det. Jag är dum och du fortsätter gå på horhus.
Oj. Är det nu det privata blir politik? Nej jag ser framemot några hundra tramsiga inlägg till från dig här, där du cementerar din intellektuella oförmåga, din överdrivna frånvaro av djup och livserfarenhet och ditt hysteriska känsloliv. Skål!
Citera
2019-09-14, 22:04
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Vad exakt stör dig med att en man förlöses sexuellt i en hora? Det är ju där skon klämmer ......

Därför det tyder på olika saker som är negativa hos en partner, alla behöver dock inte nödvändigtvis gälla samtidigt:

- mental svaghet

- brist på empati

- brist på företagsamhet och beslutsamhet

- ett promiskuöst förhållningssätt till sex

- tanken på att han ligger med horor som har legat med hur många andra sluskar som helst är direkt avtändande
Citera
2019-09-14, 22:07
Medlem
Citat:
Därför det tyder på olika saker som är negativa hos en partner, alla behöver dock inte nödvändigtvis gälla samtidigt:

- mental svaghet

- brist på empati

- tanken på att han ligger med horor som har legat med hur många andra sluskar som helst är direkt avtändande
Men varför tror du att sexköparen är en påtänkt partner till dig och vad har det med saken att göra, att kriminalisera sexköp? Du uppvisar ju tydliga narcissistiska drag ........

Promiskuitet är en del av det liberala feministiska multikultisamjället vi lever i. Det uppmuntras av etablissemanget.
Citera
2019-09-14, 22:12
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
"Antagligen" - Du vet alltså inte, du generaliserar, och du gissar. Men väldigt bestämda åsikter har du ändå.

Maktobalansen? Du menar att kvinnorna på bordeller är utsatta/i beroendeställning? De flesta där har sannolikt mer pengar och makt än den genomsnittlige mannen. Återigen du vet ingenting och har dessutom helt fel i så gott som allt du påstår.

Försköna? Du vet INGET ALLS om verksamheten, ändå svartmålar du den nåt fruktansvärt. Jag rättar dig och säger som det är, men visst kalla det "försköna" om du vill det.

Att kvinnor generellt är otroligt slampiga och gärna suger 5 st alfakukar per dag om de får chansen det tvivlar jag inte på. Nu är det dock inte kvinnans sexualitet som är i centrum här, det är trots allt mannen som är kunden. Kvinnan är där för pengarna, inte för att bli sexuellt tillfredsställd. Gillar hon inte det upplägget kan hon börja jobba med nåt annat istället. Ingen tvingar henne att vara där.

Och att kvinnor inte är pigga på ONS....

Ja, absolut, och du har inte varit det, därför kan jag meddela dig om att din bild av detta är otroligt långtifrån verkligheten.

Men om nu kvinnor i allmänhet är så pigga på kuksugning med vem som helst samt ONS så kan det inte finnas ett särskilt stort behov för horhus ju. Alltså, det är du som inte vet någonting om kvinnors sexualitet, det står klart och tydligt här.

Om du nu har så god insyn i hur det är på bordeller, kan du inte berätta en liten "direkt ur livet"-historia från ett av dina besök där?
Och försök att beskriva det realistiskt, inget skönmåleri.
Citera
2019-09-14, 22:17
Medlem
Citat:

- mental svaghet

- brist på empati

Om det skulle vara argument för ett förbud borde vi även förbjuda fetma för jag kan inte tänka mig att vara ihop med en fet tjej, jag föredrar smala tjejer med stora bröst och fina former.
Citera
2019-09-14, 22:19
Medlem
Citat:
Men om nu kvinnor i allmänhet är så pigga på kuksugning med vem som helst samt ONS så kan det inte finnas ett särskilt stort behov för horhus ju. Alltså, det är du som inte vet någonting om kvinnors sexualitet, det står klart och tydligt här.

Om du nu har så god insyn i hur det är på bordeller, kan du inte berätta en liten "direkt ur livet"-historia från ett av dina besök där?
Helt övertygad om att vi alla manliga skribenter här vet betydligt mer om kvinnlig sexualitet än vad du gör. Men det är offtopic.

Om du slipper en sexköpare som partner, vad stör dig med att en man får en ejakulation i en hora? För egentligen, handen på hjärtat, visst har inte du med andra människors sexliv att göra?
Citera
2019-09-14, 22:21
Medlem
Trollhunter42s avatar
Bara desperata och patetiska män köper sex. Bygg upp självförtroendet och ragga dig fram till gratis sex
Citera
2019-09-14, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Snarare en drift än en känsla. De styrs av driften när de väljer att köpa sex, absolut.

Vad jag sa var att kvinnors motstånd mot prostitution är allt annat än rationellt men jag antar att du håller med där eftersom du väljer att inte kommentera det.

Är "driftstyrd" så mycket bättre än "känslostyrd"?

Motståndet mot prostitution är både och skulle jag säga, som det mesta av människors olika åsikter.

Den där idén om att någon skulle kunna "tycka" utan att blanda in sina känslor OCH rationalitet är strunt. Vi tänker med båda.
Citera
2019-09-14, 22:24
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Men snälla, jag skrev ALFAkukar eller hur? Inte vem som helst, nej, men vi pratar inte om kvinnans sexualitet här, det har inget med ämnet att göra. Frågan är varför du ens blandar in det i diskussionen....

Vad ska jag berätta? Du får vara mer specifik om du vill veta nåt.
Citera
2019-09-14, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Är "driftstyrd" så mycket bättre än "känslostyrd"?

Motståndet mot prostitution är både och skulle jag säga, som det mesta av människors olika åsikter.

Den där idén om att någon skulle kunna "tycka" utan att blanda in sina känslor OCH rationalitet är strunt. Vi tänker med båda.
Drifter är evolutionärt djupare än känslor. Känslor är ytligt. Drifter är livsnödvändiga, känslor är symptom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in