2019-09-14, 20:46
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Du är korkad och det fattar du inte. Du diskuterar kristendomen i en tråd som diskuterar Gudsbevis. Hur kan kristendomen vara relevant här? Kristendomen är en religion som kan vara sann eller falsk. Judendomen är en religion som kan vara sann eller falsk, Islam är en religion som kan vara sann eller falsk. Om kristendomen har fel påverkar det inte Gudsbeviset. Gud är mitt vittne att di har någon form av diagnos. Om du har klarat av svensk skola är hoppet för Sverige på botten som producerar såna stolpar som dig.

Du menar alltså att ingen befintlig gudsbeskrivning får användas?
Mer och mer korkat ...
Citera
2019-09-14, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Du menar alltså att ingen befintlig gudsbeskrivning får användas?
Mer och mer korkat ...

Du kommer inte förstå även om jag skulle bryta ner det till dagisnivå.
Vad ska man förvänta sig av dig? Se på din historik här på Flashback. Du är besatt av ett ämne som du inte ens behärskar. Vad mer har du diskuterat på Flashback, ta en titt tillbaka. Det är inte bara komiskt utan jävligt sorgligt också. Du kan inte använda argument ur olika religioner för att falsifiera eller bekräfta bevis om Gud. Gör du det så bekräftar/falsifierar du religionen i sig och inte Gud. Hur svårt är detta att förstå? Dina hjärnceller kan inte må så bra.
Citera
2019-09-14, 20:51
Medlem
Sixten.Sixtensens avatar
Ett bra gudsbevis är att alla människors kroppar har ett biologiskt ursprung, som vi på svenska kallar ”mamma” och ”pappa”.

Då måste även våra själar ha ett andligt ursprung, som vi på svenska kan kalla ”Gud” och ”Guda”.

Vad sa ni nu?

Vad sa ni nu?

Tråd kan låsas.
Citera
2019-09-14, 20:54
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixten.Sixtensen
Ett bra gudsbevis är att alla människors kroppar har ett biologiskt ursprung, som vi på svenska kallar ”mamma” och ”pappa”.

Då måste även våra själar ha ett andligt ursprung, som vi på svenska kan kalla ”Gud” och ”Guda”.

Vad sa ni nu?

Vad sa ni nu?

Tråd kan låsas.

Jo, det är tydligen den nivån på gudsbevis som demotrams efterlyser.
Citera
2019-09-14, 20:54
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
haha har du så svårt att förstå? Din dumhet kommer vara din undergång.

Jag skrev att du tror att du förstår. Din falska tro låter dig vara kvar i mörkret.

På detta svarar du vilken tro. hahaha, my lord and God! Hur dum är du på en skala 1 till 10? förmodligen 11.
Du svarade inte på frågan: Vilken tro?
Citera
2019-09-14, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Du svarade inte på frågan: Vilken tro?
Lilla idiot, titta på det fettstilade. Den tron.
Citera
2019-09-14, 20:57
Medlem
Citat:
Jo, det är tydligen den nivån på gudsbevis som demotrams efterlyser.
Ta dina mediciner, ta en lång paus från Flashback. Träffa din gode man lite oftare och slappna av i dina tankar så att du inte får psykos. Det är ett uppenbart fel på dig.
Citera
2019-09-14, 21:04
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ta dina mediciner, ta en lång paus från Flashback. Träffa din gode man lite oftare och slappna av i dina tankar så att du inte får psykos. Det är ett uppenbart fel på dig.

Man bedömer andra baserat på sig själv ...
Citera
2019-09-14, 21:06
Medlem
Citat:
Man bedömer andra baserat på sig själv ...
Du skjuter dig i foten även här. Tänker du inte till innan du skriver alls? Så utifrån din egen logik är du korkad eftersom du bedömde mig som korkad baserat på dig själv. Gör som jag sa, ta en paus från Flashback, ta dina mediciner och träffa din gode man oftare.
Citera
2019-09-14, 21:09
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Du skjuter dig i foten även här. Tänker du inte till innan du skriver alls? Så utifrån din egen logik är du korkad eftersom du bedömde mig som korkad baserat på dig själv. Gör som jag sa, ta en paus från Flashback, ta dina mediciner och träffa din gode man oftare.

Som sagt, ytterligare bevis på att man bedömer andra baserat på sig själv ...
Citera
2019-09-14, 21:10
Medlem
Citat:
Som sagt, ytterligare bevis på att man bedömer andra baserat på sig själv ...

Hur du än skriver, så skriver du till din egen nackdel utan att inse det. Hur gammal är du? över 40?
Citera
2019-09-14, 21:10
Medlem
Sixten.Sixtensens avatar
Citat:

Ha ha ha, fy vad elakt sagt. Men sanningen måste svida ibland
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in