• 1
  • 2
2019-09-12, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gud-Runar
Jag har fått full lön under sjukskrivning, alla utlägg som vårdavgifter, medicin och resor betalda. Samt 12.000 för sveda & värk.
Nu har jag fått en förfrågan från dem om bestående men.

Så jag klagar inte.

Vad för skada råkade du utför?
Jag kanske ska ligga på dem igen då jag fick byta bransch helt o hållet då jag inte kunde utföra mitt jobb öht med min skadade hand...
Citera
2019-09-12, 15:41
Medlem
Gud-Runars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Vad för skada råkade du utför?
Svår armskada, fick ut sveda&värk efter typ 9 månader då försäkringskassan utförsäkrade mig.
Antar att de ville avsluta mitt fall då förutom framtida men.

Nu klarade jag att återgå till väldigt anpassat arbete med bibehållen lön.
Får man inte sjukpenning får man heller ingen löneersättning från AFA.
Hur det är med resten typ läkemedel o vårdavgifter vet jag inte.
Citera
2019-09-12, 21:30
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjuuvjakt
varit sjukskriven i 7 veckor nu vilket förmodligen kommer förlängas 1-2 månader till. 4 mån är väl en ganska lång tid.

Då kan sveda och verk vara aktuellt. Det är det och vanprydande ärr man kan få ersättning för i ditt fall vad jag vet.
Citera
2019-09-13, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Då kan sveda och verk vara aktuellt. Det är det och vanprydande ärr man kan få ersättning för i ditt fall vad jag vet.
Enligt läkaren så har jag nervskada på stortån som en pulserande smärta som kommer flera gånger om dagen, vet inte om det är något som kommer gå över vilket kan boosta summan? Ärret kommer ju också bli riktigt stort, kan lägga upp bild på det om ni är intresserade haha.
Citera
2019-09-13, 00:25
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Enligt läkaren så har jag nervskada på stortån som en pulserande smärta som kommer flera gånger om dagen, vet inte om det är något som kommer gå över vilket kan boosta summan? Ärret kommer ju också bli riktigt stort, kan lägga upp bild på det om ni är intresserade haha.

Sveda och värk hänger på hur länge du är borta från jobbet. Ärret på storlek och placering.
Citera
2019-09-13, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Sveda och värk hänger på hur länge du är borta från jobbet. Ärret på storlek och placering.
ärret börjar ungefär från cp knölen på foten och ungefär 15cm upp mot knäskålen
Citera
2019-09-13, 19:40
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
ärret börjar ungefär från cp knölen på foten och ungefär 15cm upp mot knäskålen

Tror inte du får jättemycket. Det sitter ju på ett ställe där det inte är så vanprydande och som inte syns när man har långa byxor ens.
Citera
2019-09-14, 20:14
Medlem
LSdalmiaks avatar
Få intyg av en läkare som skriver om vad för nedsättning du kommer ha pga skadan, hur den påverkar ditt vardagliga liv och vilka bestående men du kommer få.

Ta bilder på sår och ärr.

Sen skriver du ett "brev" om hur du upplever skadan, smärtan osv som den orsakat dig.

Med detta loggar du in på AFAs hemsida och skickar in allt detta som dokument i din utredning.

Har själv råkat ut för två arbetsskador och ingen varit så allvarlig som din. Fått ut en hel del pengar. Skulle gissa på att du kan räkna med 100k om inte mer beroende på medicinsk invaliditet du bedöms få och hur stora ärr mm du får.

Jag fick 250kg över min ena fot, bestående nervskador, lite halt resten av livet och smärta varje dag. Fick ut allt som allt 140k ungefär tror jag. Ditt låter värre än mitt helt klart..
Citera
2019-09-24, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LSdalmiak
Få intyg av en läkare som skriver om vad för nedsättning du kommer ha pga skadan, hur den påverkar ditt vardagliga liv och vilka bestående men du kommer få.

Ta bilder på sår och ärr.

Sen skriver du ett "brev" om hur du upplever skadan, smärtan osv som den orsakat dig.

Med detta loggar du in på AFAs hemsida och skickar in allt detta som dokument i din utredning.

Har själv råkat ut för två arbetsskador och ingen varit så allvarlig som din. Fått ut en hel del pengar. Skulle gissa på att du kan räkna med 100k om inte mer beroende på medicinsk invaliditet du bedöms få och hur stora ärr mm du får.

Jag fick 250kg över min ena fot, bestående nervskador, lite halt resten av livet och smärta varje dag. Fick ut allt som allt 140k ungefär tror jag. Ditt låter värre än mitt helt klart..

Har idag tagit bort gipset och ärret ser ut att bli rätt saftigt, kan inte röra min liltå så den "släpar" lite
och vid stortån finns det ingen känsel övurhuvudtaget samt en "pulserande" smärta som ekar ut i hela foten från stället där det inte finns någon känsel.

Ska göra som du säger och dokumentera allt.

Tack för tipset
Citera
2025-10-09, 13:36
Medlem
Bröt två fingrar på jobbet, vad kan det bli för ersättning för det? Gjorde fett ont och har fortfarande ont efter 5 månader..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in