2019-09-14, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Bra sammanställt!
Det behövs sådana här ”påminnelseposter” när det kommer nya, ibland konstiga postare i tråden. Viktig information försvinner i den gigantiska mängden inlägg. Det uppstår så lätt trådsanningar.
Det var detta jag läste
Citera
2019-09-14, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Jag tror de gjorde detta i samförstånd.HD är anstiftaren.Min vilda teori.
(kanske ringde SD till JG och sa att LW var död.Kanske därför JG skrev som han skrev innan LW officiellt varit hittad?Vad vet jag? Självklart ringde SD till HD och sa att det hela var utfört
.Det tror jag gav klartecken o de gav sig iväg på USA resan m m Det finns ju mkt foton med dem ihop efter mordet skett som jag förstått det i alla fall.

Jag håller med dig.
Tro fan att kärringen har ett finger med i spelet, och tro fan att JG vet att SD är skyldig och JG måste sitta på mycket intressant info.
Men, vad fan vet jag.
Citera
2019-09-14, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det är ganska riskabelt att smyga sig till en bostad där man vet att någon snart kommer att uppmärksammas som försvunnen och död. Det är inte ogörligt att någon i grannskapet till följd av de varma dagarna gärna blir upp i den svalare sommarnatten. Risken för upptäckt tror jag är sämre än den eventuella utredningsstörande nyttan av en gläntad dörr.

Riskabelt..det hindrar ingen orädd, det finns såna förstås, inte vem som helst skulle våga sig in i hennes bostad, och särskilt inte efter att ha mördat henne!
Hade hon inte digitalt lås, går det att se vilket klocklag dörren öppnas och stängs också kanske, i detta fall då öppnas eftersom den stod på glänt sen?
Citera
2019-09-14, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag tänker inte be dig att läsa om hela min novell... Då den är bra jäkla lång.
Men jag har redigerat just den detaljen med dörren.
Jag tror att Lena stängde dörren.....
Sen tror jag att GM gick till Lenas lägenhet och öppnade dörren.
Visst, det var riskabelt för GM, men så tror jag att det gick till.

Jag redigerade ett par saker i min novell, så får du tid över får du gärna läsa den igen.
Du brukar komma med kvalificerade antaganden och påståenden, som jag gillar att diskutera just med dig.
Så orkar du läsa igen - gör det, och ifrågasätt gärna min teori.
Tack.

Vad var i så fall anledningen att gm gick tillbaka och öppnade dörren?
Citera
2019-09-14, 18:41
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu har det gått så lång tid, många artiklar och ännu fler inlägg i tråden, men det enda jag minns som är sagt/skrivet från media om ÅK motivbild, är det som SDs försvarare sa i den intervju som det länkades till nyligen.

Han fick frågan om han kunde bekräfta om de hade haft en relation, en kärleksrelation. Och det kunde försvararen bekräfta. Däremot ville han inte gå in på frågans hur den hade sett ut i tid; orsak till att han inte ville gå in på det hänvisade han till att det fanns i ÅK motivbild (något åt det hållet).

Orkar inte leta efter länken nu.

Även åklagaren som la ner FU om bilincidenten:

” Den första september, alltså drygt åtta månader efter anmälan, lade den ansvarige, kammaråklagare Mats Berg, ner polisutredningen.
Han vill inte kommentera sitt beslut:
– Jag kan inte berätta någonting om den utredningen för den hänger ihop med mordutredningen, där de misstänker ett samband, säger Mats Berg till Expressen under onsdagen. Av den anledningen tänker jag inte säga något.”

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/han-misstanks-ha-mordat-lena-45/
Citera
2019-09-14, 18:44
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Nu dyker en ny tanke upp.
Smutsiga ben?

Orkar inte kolla men jag har för mig att alla bilder av LW visar henne i långbyxor av någon typ.
Jag kan inte komma ihåg att jag skulle ha sett henne i kjol (eller shorts).

Hur kunde någon se att benen var smutsiga?
Kan de mena byxbenen?
Då hade det väl stått smutsiga byxor och inte smutsiga ben?

Det har funnits information om att vissa klädesplagg låg vid sidan om henne.
Kan det ha handlar om byxor?

Morgonrock utanpå pyjamas med korta ben/linne och shorts/nattlinne?
Citera
2019-09-14, 18:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Vad var i så fall anledningen att gm gick tillbaka och öppnade dörren?

Gissningsleken fortsätter.
Fick till mig att det såg ut som att hon inte hade lämnat lägenheten frivilligt.
Jag tror att GM smet in lite snabbt och "rörde till" ordningen lite, och sen lämnade dörren öppen lite på glänt.
Just för att lura polisen att hon blivit bortförd med tvång.
Ett villo-spår helt enkelt.

Men, vad fan vet jag.
Citera
2019-09-14, 18:47
Bannlyst
Citat:
Morgonrock utanpå pyjamas med korta ben/linne och shorts/nattlinne?

Taget ur luften.
Men, nånstans har jag fått till mig att hon hade rosa mys/tränings byxor, och rosa zip-tröja med huva.
Rosa "mys kläder" helt enkelt.
Citera
2019-09-14, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Du skrev:
"Jag har följt och följer detta fall sedan mkt länge."

Det verkar inte stämma med tanke på dina frågor du ställt idag.
Jag har följt fallet sedan länge.Dock inte minutiöst.

Det är lätt att fatta fel om man ögnar igenom för snabbt.
JG visste jag inte vad det var för figur förrän nu.

Det är illa nog att SD velat gå på begravningen(då han var misstänkt?).Typiskt att de som begår brott ändå vill synas för den stora massan i hopp om att bli trodd)
Citera
2019-09-14, 18:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Bra sammanställt!
Det behövs sådana här ”påminnelseposter” när det kommer nya, ibland konstiga postare i tråden. Viktig information försvinner i den gigantiska mängden inlägg. Det uppstår så lätt trådsanningar.

Det brukar ju vara din grej, vilket jag tycker är toppen!
Ozzie är också väldigt vaksam, och var lite före mig där. Vi reagerade på samma inlägg tror jag.

Och ja, jag kände att nu blir det en soppa av trådsanningar med många nya i tråden.
För oss som varit med länge är vissa saker en självklarhet.
Men tiden har också gjort sitt, och minnen förvrängs eller glöms helt bort.

Det är bra om vi hjälps åt att hålla reda på varifrån uppgifter vi använder kommer ifrån.
Citera
2019-09-14, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Gissningsleken fortsätter.
Fick till mig att det såg ut som att hon inte hade lämnat lägenheten frivilligt.
Jag tror att GM smet in lite snabbt och "rörde till" ordningen lite, och sen lämnade dörren öppen lite på glänt.
Just för att lura polisen att hon blivit bortförd med tvång.
Ett villo-spår helt enkelt.

Men, vad fan vet jag.

(Så smart du är Avd 9
Så långt har jag aldrig kunnat fantisera själv)
Citera
2019-09-14, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det brukar ju vara din grej, vilket jag tycker är toppen!
Ozzie är också väldigt vaksam, och var lite före mig där. Vi reagerade på samma inlägg tror jag.

Och ja, jag kände att nu blir det en soppa av trådsanningar med många nya i tråden.
För oss som varit med länge är vissa saker en självklarhet.
Men tiden har också gjort sitt, och minnen förvrängs eller glöms helt bort.

Det är bra om vi hjälps åt att hålla reda på varifrån uppgifter vi använder kommer ifrån.
Absolut!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in