2019-09-14, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av looda
och rädda folket kan dom inte göra utan att ha den breda massan med sig
Kan inte hålla med. Som jag uttalade i Radio Regeringen (avsnitt 100) vore en massrörelse förvisso det ideala och mest effektiva, men knappast den enda lösningen. I slutändan handlar allt om styrka när det gäller att störta det nuvarande systemet, och en kraftfull, välorganiserad minoritet med en kompetent ledning och en tydlig målsättning kan mycket väl röna banbrytande framgångar. Någon har redan dragit upp ABB som ett utmärkt exempel på just detta.
Citera
2019-09-14, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crazydre95
Kan inte hålla med. Som jag uttalade i Radio Regeringen (avsnitt 100) vore en massrörelse förvisso det ideala och mest effektiva, men knappast den enda lösningen. I slutändan handlar allt om styrka när det gäller att störta det nuvarande systemet, och en kraftfull, välorganiserad minoritet med en kompetent ledning och en tydlig målsättning kan mycket väl röna banbrytande framgångar. Någon har redan dragit upp ABB som ett utmärkt exempel på just detta.

ABB ? Sorry vem/vad är det ?
Har man inte folket med sig blir det heller inte bättre, utan sämre.
Citera
2019-09-14, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av looda
ABB ? Sorry vem/vad är det ?
Har man inte folket med sig blir det heller inte bättre, utan sämre.

Verkstadskoncern inom elkraft- och automationsteknik.
Citera
2019-09-14, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svempakungen
Jag vet vem du är så ditt prat om att du är utomstående är en lögn, din elitorganisation läcker som ett såll.
Är dina inlägg sanktionerade av klas?
Vill klas ha pajkastning?

Jag förstår att ni vill hävda att all kritik emot er ny elitförening kommer från nmr.
Men så är inte fallet.
Som jag skrivit tidigare så finns det ALLTID utrymme för förbättringar i alla organisationer.
MEN
Att det skulle funnits så allvarliga brister så att ett ledarbyte skulle vara på plats stämmer inte och jag förstår också att ni vill försöka ge sken av det.
Jag finner det ytterst patetiskt att man från vissa ledandes sida får diverse aktivister att skriva på en protestlista i en toppstyrd organiation som nmr.
På vems initiativ gjorde man detta och trodde man verkligen på att utgången skulle bli att SL skulle frivilligt lämna sin post för att bli "sverigechef" och få en avsatt klas lund som chef?

Det finns två delar i detta uppenbara kuppförsök
Dels den kortsiktiga aspekten där det hänt vissa saker som gjorde vissa sååååå kränkta så dom satt kuppförsöket i verket.

Dels den långsiktiga aspeten där man sedan länge planerat ett kuppförsök.
Dessa två delar flyter in i varandra, den kortsiktiga aspekten var den som satte stenen i rullning, men den långsiktiga planen var då tvungen att sättas i verket för tidigt.
Det är det vi ser med allt detta med att INGET är klart om vad din ny elitförening ska syssla med och det är därför hagberg och dem andra bara pratade om fel som begåtts.

Förövrigt kan jag rekommendera dig att läsa kapitlet "avhopparens psykologi" som klas lund skrivit, det kapitlet finns i aktivisthandboken.
Nu vet jag att du varit aktivist men du har nog knappast läst den delen av boken.

Tillägg:
I poddavsnittet så ansåg herrarna att tjockisar inte ska få vara delaktiga, innebär det då att emils fru INTE får vara med som medlem i NS?

Det kanske du kan svara på?

Har Klas plockat in det "tunga artilleriet" nu? Eller har han gått under jorden? Igen. Att dom släpper lös tokarna tyder ju på en del desperation. Eller att Klas inte klarar av att styra dampisarna han har runt sig.

Det var uppenbarligen inte särdeles många som såg det fantastiska i deras podd. Mycket kritik mot tramseri och hyckleri från olika håll. Mest tjatter utan innehåll i programmet enligt mig. Första aktiviteten de gör blev alltså lite av ett magplask. Så vad ser man? Flera nystartade konton som alla hyllar podden och attackerar andras poddar. Lättkränkhet någon? "Eliten" gör aldrig fel? Lite roligt är det ju med tanke på att dom har mycket nära koppling till NS Radio om man säger så.
Citera
2019-09-14, 16:17
Medlem
Jerzy.Sarneckis avatar
Citat:
I poddavsnittet så ansåg herrarna att tjockisar inte ska få vara delaktiga...

Ja, tjockisar är "losers" som den självutnämnda eliten inte vill ha. Tjocka människor som pratar bra om Nordisk styrka kommer förknippas med dem och skada deras anseende. Därför finner jag det komiskt att de för en tid sedan lyckades rekrytera den tjockaste människan inom hela Nordiska motståndsrörelsen. Han lär få ett ganska stort ansvarsområde dessutom.

Jag har verkligen inget emot tjocka människor. Fetma går att träna bort med rätt inställning. Dessutom kan tjocka människor prestera på andra områden; vara duktiga skribenter och liknande. Även "eliten" behöver skribenter, annars hade de inte försökt (och misslyckats) rekrytera var och varannan person från Nordfront.

De som inte syns på deras gruppbild är tiotalet tjockisar, fega pennkrigare, kvinnor, tanter och kufar (Klas har alltid omgärdats av sådana), så det finns redan två fraktioner - en "elit" och en grupp bestående av "losers". Lär bli konflikt kring detta längre fram.
Citera
2019-09-14, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jerzy.Sarnecki
Ja, tjockisar är "losers" som den självutnämnda eliten inte vill ha. Tjocka människor som pratar bra om Nordisk styrka kommer förknippas med dem och skada deras anseende. Därför finner jag det komiskt att de för en tid sedan lyckades rekrytera den tjockaste människan inom hela Nordiska motståndsrörelsen. Han lär få ett ganska stort ansvarsområde dessutom.

Jag har verkligen inget emot tjocka människor. Fetma går att träna bort med rätt inställning. Dessutom kan tjocka människor prestera på andra områden; vara duktiga skribenter och liknande. Även "eliten" behöver skribenter, annars hade de inte försökt (och misslyckats) rekrytera var och varannan person från Nordfront.

De som inte syns på deras gruppbild är tiotalet tjockisar, fega pennkrigare, kvinnor, tanter och kufar (Klas har alltid omgärdats av sådana), så det finns redan två fraktioner - en "elit" och en grupp bestående av "losers". Lär bli konflikt kring detta längre fram.

Dom grupperna du nämner kan ju iaf betala medlemsavgifter så klas har nåt att leva på....
Men det där är en ett av många chutspan i poddavsnittet
Citera
2019-09-14, 17:30
Medlem
Tjockis-anklagelser haglar nu från höger till vänster. När får vi en showdown?
Citera
2019-09-14, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obotlig
Tjockis-anklagelser haglar nu från höger till vänster. När får vi en showdown?

Nja, där har du fel, det är NS som pratat om tjockisar i deras "podd", ingen annan har sagt något om det förutom att belysa NS chutspa i frågan

Det är ju en sak som flera inlägg har kritiserat på ett sakligt sätt.
Citera
2019-09-14, 17:55
Medlem
Citat:
Nja, där har du fel, det är NS som pratat om tjockisar i deras "podd", ingen annan har sagt något om det förutom att belysa NS chutspa i frågan

Det är ju en sak som flera inlägg har kritiserat på ett sakligt sätt.

fast gör inte ni sånt nu? är inte det chutzpa då? ni borde alla sluta hålla på snart är ni inte bättre än era fiender när ni ska göra samma sak mot varandra

rödingarna skrattar hela vägen åt er när dom får precis som dom vill.
Citera
2019-09-14, 21:05
Medlem
Tycker första avsnittet var godkänt ändå, bara löjligt att sitta och förvänta sig att allt ska levereras i premiären. Ett program ska vara seriöst men även kunna ha inslag av humor, det är knappast att "spåra ur"...
Det är ändå tacksamt att det trots allt fanns en skara som till slut fick nog och fick stake att bryta sig ur när kosherherledaren i NMR inte ville ta åt sig av kritiken, nu får chansen att visa vad de går för.
Eller får de det. Är det poängen att visa upp sig för svenska folket och på något få "beröm"?
Det är som att många är något slags förbannade Se & Hör-kärringar som vill veta allt NUUUUU.

Ser hellre att NS gör nytta men i det dolda om det är vad som krävs än att som NMR gjorde luffa runt med sina flygblad och andra totalt meningslösa inslag som skett bara för att visa upp sig. Ex som någon också nämnde i tråden den där larviga demon i sthlm för några veckor sen, när när ett gäng sillmjölkar kom stolpandes och nmr:s vassate talare stjärnskottet Magnus Wardbo höll tal.
Den slagkraftigare skaran har fått nog av larvet och drar och då försöker nmr spänna de sista musklerna. Ridå. Det kändes som denna video, får däng men ska sedan hastigt visa sig igen. Fail.
Nmr är negern.
https://www.youtube.com/watch?v=7INFTyi0WFU
Citera
2019-09-14, 23:03
Medlem
Ustyugov3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ustyugov3
Och efter demon hyllade Oscar adrenalinpåslaget och sa att han haft ett tråkigt år och att det var det här han levde för...

Oscar sa förövrigt i samma andetag att Emil tyckte att det var svinkul när det smällde och hettade till...
Citera
2019-09-14, 23:11
Medlem
Ustyugov3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Ex som någon också nämnde i tråden den där larviga demon i sthlm för några veckor sen, när när ett gäng sillmjölkar kom stolpandes och nmr:s vassate talare stjärnskottet Magnus Wardbo höll tal.
Den slagkraftigare skaran har fått nog av larvet och drar och då försöker nmr spänna de sista musklerna. Ridå. Det kändes som denna video, får däng men ska sedan hastigt visa sig igen. Fail.
Nmr är negern.
https://www.youtube.com/watch?v=7INFTyi0WFU

Det var en av Motståndsrörelsens mest lyckade aktioner i Stockholm någonsin. Efteråt släppte de en film på den grymma aktionen, som har över 20 000 visningar. Den är lika bra eller till och med ännu bättre än Oscars filmer.

Eftersom Motståndsrörelsen förutom utåtriktade aktiviteter även bedriver alla möjliga typer av inåtriktade sådana, inklusive flera välbesökta medieprojekt, finner jag det osannolikt att edsbrytarfalangen kommer att göra något som inte redan görs eller kan komma att göras inom Motståndsrörelsen.

Splittringen beror helt enkelt mest på personliga konflikter som olika människor som man trodde bättre om inte klarade av att hantera. I stället valde de "burn the bitch down"-alternativet och försöker nu rationalisera sitt moraliskt defekta beteende. Det går inte så bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in