2019-09-14, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
Det finns säkert en hel del i gänget som redan nu inser sitt misstag. Den stora frågan är väl om de släpps in igen. Om Simon och ledningen lever efter det de förespråkar borde svaret vara nej. Det blir lite konstigt om man ena dagen talar om "min ära heter trohet", för att nästa dag släppa in förrädare i värmen.

Jag tror du har fel. Jag är inte med i NS ännu men kommer att ansöka. Jag har alltid stött NMR men inte längre och jag kan säga utifrån det jag hört från mina kontakter i NMR och från de som gått med i NS att missnöjet hos folk i NMR ligger kvar och att de som är med i NS inte ångrar sig alls.

Jag tror att ni som hela tiden säger att de kommer att komma krypandes tillbaka till NMR är ute och cyklar.
Om det visar sig att JAG har fel, så kommer jag att vara den första att medge det. Jag har inga problem med att vara självkritisk som vissa andra tycks ha.....
Senast redigerad av Soda33 2019-09-14 kl. 08:40.
Citera
2019-09-14, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Louise.potatisgris
Hur länge tror ni NS kommer att existera? Jag tror vissa går tillbaka till NMR inom ett år.

Varför? Baserat på vad?
Citera
2019-09-14, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soda33
Haha det är ju så uppenbart att du är med i Nordiska motståndsrörelsen!!!!! 😀 Det är snarare DIN bitterhet som lyser igenom. Varför försvarar du inte punkterna som de kritiserade om du nu tycker att kritiken var felaktig?

Jag kan helt ärligt och öppet säga att jag sedan ca 1-2 år tillbaka ansett att NMR agerat märkligt och att jag alltid ansett många av dem som nu lämnat är bra personer och att jag därför hellre stödjer dem idag än NMR.

Jag vill även påpeka att jag tycker att några som jag känner/är bekant med och som är kvar i NMR är bra men att jag nästan hoppas på att de ska ansluta sig till NS. Framförallt efter det jag sett här på Flashback och på Nordfront. Ni angriper och angriper men så fort de säger i sitt första avsnitt, väldigt vagt, vsrför de valt att lämna så kommer de "personliga trollen" fram. Visst, många är nog bla rödingar men jag vet, med 100% säkerhet, att NMR har sina utsända här - högt uppsatta dessutom.

Dina kommentarer är så genomskinliga så träd fram istället och säg "Jag är NMR:are och jag är kränkt och sur för att de lämnat och startat något nytt som troligtvis kommer att resultera i att vår väg framåt blir mer snårig och svårare att gå". Istället för att sitta och säga "den är dålig. Den är dålig. Han bah och den bah".

Jag vet vem du är så ditt prat om att du är utomstående är en lögn, din elitorganisation läcker som ett såll.
Är dina inlägg sanktionerade av klas?
Vill klas ha pajkastning?

Jag förstår att ni vill hävda att all kritik emot er ny elitförening kommer från nmr.
Men så är inte fallet.
Som jag skrivit tidigare så finns det ALLTID utrymme för förbättringar i alla organisationer.
MEN
Att det skulle funnits så allvarliga brister så att ett ledarbyte skulle vara på plats stämmer inte och jag förstår också att ni vill försöka ge sken av det.
Jag finner det ytterst patetiskt att man från vissa ledandes sida får diverse aktivister att skriva på en protestlista i en toppstyrd organiation som nmr.
På vems initiativ gjorde man detta och trodde man verkligen på att utgången skulle bli att SL skulle frivilligt lämna sin post för att bli "sverigechef" och få en avsatt klas lund som chef?

Det finns två delar i detta uppenbara kuppförsök
Dels den kortsiktiga aspekten där det hänt vissa saker som gjorde vissa sååååå kränkta så dom satt kuppförsöket i verket.

Dels den långsiktiga aspeten där man sedan länge planerat ett kuppförsök.
Dessa två delar flyter in i varandra, den kortsiktiga aspekten var den som satte stenen i rullning, men den långsiktiga planen var då tvungen att sättas i verket för tidigt.
Det är det vi ser med allt detta med att INGET är klart om vad din ny elitförening ska syssla med och det är därför hagberg och dem andra bara pratade om fel som begåtts.

Förövrigt kan jag rekommendera dig att läsa kapitlet "avhopparens psykologi" som klas lund skrivit, det kapitlet finns i aktivisthandboken.
Nu vet jag att du varit aktivist men du har nog knappast läst den delen av boken.

Tillägg:
I poddavsnittet så ansåg herrarna att tjockisar inte ska få vara delaktiga, innebär det då att emils fru INTE får vara med som medlem i NS?

Det kanske du kan svara på?
Citera
2019-09-14, 10:54
Medlem
många försök här att försök att sabotera för båda sidorna och man ger rödingar mer att skratta åt???? personangrepp och att slå split med att skriva saker om olika sidor som läcker som såll och man skriver att den ena sdan gör det och den andra gör det. onödigt och gynnar ingen

Jag lyssnar på båda radio nordfront och lyssnade på det nya programmet och jag tycker att båda sidorna är bra.man borde låta sidorna göra sitt och hoppas på det bästa
Citera
2019-09-14, 11:00
Medlem
Citat:
Det var ju hur uppenbart som helst att Emil Hagberg skämtade med sin kommentar där ordet "fängelse" nämndes. Hagberg är nog även den som suttit inlåst flest gånger och längst tid av alla i NMR:s riksledning? Bortsett från Klas Lund och vi går ännu längre bak i tiden.
Det jag däremot hörde dem säga är att om man nu tex ska sitta i fängelse så ska det vara värt det. För något som ger något. Om de inte anser att en demonstration med lågt deltagarantal bakom avspärrningar där vanliga människor inte har möjlighet att ens komma fram och lyssna på talen och där deltagarna tex är söndertatuerade, feta och står i mjukisbrallor osv och man sedan ska bråka med polisen och sen sitta på kåken för?

Jag tycker att du har dragit alldeles för stora slutsatser av allt det som sades under deras FÖRSTA radioavsnitt. Kan du inte bara låta tiden gå och se vad de väljer att göra?

Jag tror dock att du är för känslomässig i det här pga att du är kvar i NMR och inte dem så det hade nog inte spelat någon roll vad de än hade gjort så hade du suttit här och kritiserat det. Hade Emil Hagberg haft ett väntande fängelsestraff så hade det varit fel för då har han varit onödigt risktagande, hade Oskar Bergström sagt för lite om 1 maj i radio så hade det varit fel, hade de anordnat en demonstration så hade talen varit dålig, hade de kommit med ett flygblad så hade texten i den var fel, hade de pratat i timmar i sitt första avsnitt om vad de ska göra så hade det varit fel av dem avslöja det i en podd, att det de sa var fel och så vidare..

Vidare så undrar jag om du menar att flygbladsutdelningar och demonstrationer är det enda man kan göra för att bedriva kamp? För det där tycks ju vara väldigt känsligt för dig och Svempakungen.
Sen vad gäller Oskar Bergström om att han "skällde" på folk som inte dök upp på demonstrationer. Han var ju fortfarande med i NMR när han gjorde det? Ska han sitta i podden och säga vad han egentligen kände? Det är klart att man gör det som förväntas av en när man fortfarande är med och där och då så handlade det om att locka så många människor som möjligt till demonstrationerna.

Det är som en arbetsplats. Man kanske inte är helt nöjd med hur företaget drivs men man gör sitt arbete för det förväntas av en och för att man sedan ska få lön som resultat av det arbete man gjort. Men när det kommer till en punkt att man har möjlighet att starta upp ett nytt företag med folk som har länge haft samma klagomål/oro för företagets framtid som man själv haft, ja då är det mer lockande och inte ett så konstigt resonemang.

Sen fattar inte jag vad du menar med att folk i NS blivit bekväma och fega? Hur? För att de lämnat NMR och gått med i NS? Det bekväma hade väl varit att inte engagera sig någonstans? Som sagt, NS har funnits i EN månad och du begär att de redan nu ska ha gjort storslagna saker, sitta inne på kåken, offrat alla sina pengar osv?
Varför gör inte ni i NMR det då? Varför sitter inte du inne just nu? Varför gör inte ni högriskaktioner hela tiden för? Kan det vara för att det är just den gruppen av personer som gjorde just allt sånt som nu gått över till NS? Eller är det för att det är ni som är bekväma och fega?

Ni skrapade ihop medlemmar/aktivister från HELA landet för några helger sen och samlades i Stockholm. Ni var inte många. Det är bara att medge det. Det såg inte bra ut. Men istället skriver ni på Nordfront (som vanligt) att det var succé och att många dök upp osv. Men på 20 år borde ni ha samlat ihop betydligt fler än det där antalet. Ni har ju 40 poddar, demonstrationer, flygbladsutdelningar osv osv. Var är alla aktivister som ni borde ha rekryterat genom alla dessa propagandaprojekt? Och de ni inte lyckades få med er, som satt hemma och gjorde annat. Ska du inte kalla dem för fega och bekväma?
Det är ju det som de pratade om i NS Radio. Att tex anordna demonstrationer och flygbladsutdelningar kanske inte är rätt väg att gå. De sa ju inte att de ALDRIG kommer att genomföra sådana saker men att de i NULÄGET inte anser det vara rätt metod.

Det är tråkigt att det blivit så här men att så många valde att lämna NMR måste ju betyda att något inte stämmer inom organisationen? Ni kan inte säga att alla som gjort det är så korkat lättövertalade eller personliga. Var självkritiska och se vad ni hade kunnat gjort annorlunda.

jag tycker du ska gå med i nordisk styrka om du tycker det käns rätt och låta dom som vill vara med i nmr få vara det och om det är som som svempakungen skriver att det läcker från andra om vilka som är här på fb så är det tråkigt men ge er inte in i bråk för det gynnar INGEN.

MÅNGA vill att det ska bli bråk och då förlorar vi allt
Citera
2019-09-14, 11:08
Härligt att höra Emil Hagberg i gammal god form i NS Radio #1.
Citera
2019-09-14, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Craftmen
jag tycker du ska gå med i nordisk styrka om du tycker det käns rätt och låta dom som vill vara med i nmr få vara det och om det är som som svempakungen skriver att det läcker från andra om vilka som är här på fb så är det tråkigt men ge er inte in i bråk för det gynnar INGEN.

MÅNGA vill att det ska bli bråk och då förlorar vi allt

Det är ju det jag menar! Jag tycker ju att man ska sluta angripa och istället sköta sitt. Men det är ju bara ena sidan som gör det anser jag. NS Radio sa att de vill gå sin väg och lägga fokus på sin organisation men personangreppen haglar från den andra sidan.

Titta bara på inlägget ovanför...................!!!
Det är ett bra exempel på varför jag inte längre vill stödja de längre.
En annan grej, "läcker som ett såll" haha. Jag har bara hunnit skriva att jag gillar NS och vill ansöka och försöker förklara vad jag fått förklarat för mig om skälen, analyserat det och vad jag själv sett och försökt försvara den andra sidan mot allt som skrivs om och eot dem och redan nu så haglar skiten in mot NS. Point proven!! 😋

Väljer att avsluta med;;

Du har makt över en handling men aldrig över dess frukter
Senast redigerad av Soda33 2019-09-14 kl. 11:49.
Citera
2019-09-14, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Härligt att höra Emil Hagberg i gammal god form i NS Radio #1.

Hans fortsatta avbrytande verkar vara i god form också. Hehehe. Skämt åsido men han verkar ha återhämtat sig bra. Glädjande!

En frisk kropp är ett gästrum för själen, en sjuk kropp ett fängelse.

Jag hoppas att det kommer en tvsatsning där han kommer att vara med och att några aktivister är med.

De sa i sin förra sändning att man kunde skicka e-mail till de om man hade tips och liknande, man kanske ska skriva till dem att de borde ha tv och be dem svara på lyssnarrågor. Jag har fått en del svar på när jag frågat mig för men det finns fortfarande saaker jag vill veta om tex donationsmöjligheter, hur ser de fysiska kraven ut, mediaprojekt i framtiden?, kommer det i framtiden att finnas webutik osv
Senast redigerad av Soda33 2019-09-14 kl. 11:47.
Citera
2019-09-14, 11:35
Medlem
Tycker NMR bevisade NS poäng i senaste Mer än Ord som till stor del kretsade kring att Malvå spelade in att han ringde socialtjänsten för att prata om sitt misslyckade föräldraskap.

Finns ingen anledning för NS att pajkasta mot NMR då NMR kör pajen rakt i sitt eget ansikte.
Citera
2019-09-14, 12:13
Medlem
Citat:
Hans fortsatta avbrytande verkar vara i god form också. Hehehe. Skämt åsido men han verkar ha återhämtat sig bra. Glädjande!

En frisk kropp är ett gästrum för själen, en sjuk kropp ett fängelse.

Jag hoppas att det kommer en tvsatsning där han kommer att vara med och att några aktivister är med.

De sa i sin förra sändning att man kunde skicka e-mail till de om man hade tips och liknande, man kanske ska skriva till dem att de borde ha tv och be dem svara på lyssnarrågor. Jag har fått en del svar på när jag frågat mig för men det finns fortfarande saaker jag vill veta om tex donationsmöjligheter, hur ser de fysiska kraven ut, mediaprojekt i framtiden?, kommer det i framtiden att finnas webutik osv

jag är också nyfiken på såna frågor. Tv vill jag ha!! hur ser Emil ut nu? sist han var med så var det efter olyckan och då såg han fortfarande sjuk ut

vill också veta vad de ska göra stället för demos?
Citera
2019-09-14, 12:37
Medlem
Ja blir intressant vad dom ska göra för att få folk att veta att dom ens existerar, ingen demos, inga offentliga aktiviteter, flygblad osv.
Att nordfront har ca 100 k besökare i veckan beror ju på spektakulära aktioner och offentliga aktiviteter som det har hänt nån konfrontation som lögnmedia skrivit om, sedan har folk fått upp ögonen för dom och insett att, fan det var inte alls en vanlig förbipasserande som åkte på stryk utan en motståndare som gick till angrepp först osv

Jag vet inte hur dom tänkte sprida sitt varumärke och frågan är ju om dom själva vet det, dom kommer aldrig precis som SD få något positivt i lögnmedia och därav är det det negativa som man sedan kan motbevisa med hjälp av att man själv dokumenterat demon eller flygbladsutdelningen som gör att dom växer, och ännu svårare kommer det vara nu då, Youtube och alla andra beter sig som diktaturer efter krav från regeringen

Tror dom folk kommer lyssna på deras radio besöka deras hemsida utan att veta vilka dom ens är ?
Väntar med nyfikenhet på vad dom ska göra, men av deras radio avsnitt att döma kommer det inte bli nån spektakulär aktion eller nåt, vet inte vad annonser på internet som blir bortplockade på en gång ?

Och klas Lund vem fan är det ? följt nmr då smr sen 2011 och man knappt sett honom, det är ju alla andra som jobbat, ska han vara som Usama bin ladin, Abu Bakr al-Baghdadi, osv terror ledare som håller sig gömda och gör nåt uttalande då och då för att typ bevisa att man lever.
Nää ska han va ledare tycker jag han fan också får visa sig och göra lite skitgöra och inte bara skriva nån skit artikel vartannat år, men han är väl rädd att nån röding ska lyckas spöa han så hela hans image försvinner
Senast redigerad av looda 2019-09-14 kl. 12:42.
Citera
2019-09-14, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Craftmen
jag är också nyfiken på såna frågor. Tv vill jag ha!! hur ser Emil ut nu? sist han var med så var det efter olyckan och då såg han fortfarande sjuk ut

vill också veta vad de ska göra stället för demos?

I livestreamen från första maj i Göteborg såg man honom och han såg ut att må mycket bättre ut än vad han gjorde i studio Nordfront för några månader sen och vad jag hört så ska han må mycket bättre. Något smalare kanske

Angående demonstrationer så antar jag att dem kommer att prata om sånt i fortsättningen. De sa ju att de kommer att berätta mer så det är bara att vänta att se.
Jag gissar att de kommer ha någon slags offentlig aktivism fast på något nytt vis. Ser man till vilka det är så tror jag att de har tankar och idéer. Bara tiden får utvisa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in