Citat:
Ursprungligen postat av
Soda33
Haha det är ju så uppenbart att du är med i Nordiska motståndsrörelsen!!!!! 😀 Det är snarare DIN bitterhet som lyser igenom. Varför försvarar du inte punkterna som de kritiserade om du nu tycker att kritiken var felaktig?
Jag kan helt ärligt och öppet säga att jag sedan ca 1-2 år tillbaka ansett att NMR agerat märkligt och att jag alltid ansett många av dem som nu lämnat är bra personer och att jag därför hellre stödjer dem idag än NMR.
Jag vill även påpeka att jag tycker att några som jag känner/är bekant med och som är kvar i NMR är bra men att jag nästan hoppas på att de ska ansluta sig till NS. Framförallt efter det jag sett här på Flashback och på Nordfront. Ni angriper och angriper men så fort de säger i sitt första avsnitt, väldigt vagt, vsrför de valt att lämna så kommer de "personliga trollen" fram. Visst, många är nog bla rödingar men jag vet, med 100% säkerhet, att NMR har sina utsända här - högt uppsatta dessutom.
Dina kommentarer är så genomskinliga så träd fram istället och säg "Jag är NMR:are och jag är kränkt och sur för att de lämnat och startat något nytt som troligtvis kommer att resultera i att vår väg framåt blir mer snårig och svårare att gå". Istället för att sitta och säga "den är dålig. Den är dålig. Han bah och den bah".
Jag vet vem du är så ditt prat om att du är utomstående är en lögn, din elitorganisation läcker som ett såll.
Är dina inlägg sanktionerade av klas?
Vill klas ha pajkastning?
Jag förstår att ni vill hävda att all kritik emot er ny elitförening kommer från nmr.
Men så är inte fallet.
Som jag skrivit tidigare så finns det ALLTID utrymme för förbättringar i alla organisationer.
MEN
Att det skulle funnits så allvarliga brister så att ett ledarbyte skulle vara på plats stämmer inte och jag förstår också att ni vill försöka ge sken av det.
Jag finner det ytterst patetiskt att man från vissa ledandes sida får diverse aktivister att skriva på en protestlista i en toppstyrd organiation som nmr.
På vems initiativ gjorde man detta och trodde man verkligen på att utgången skulle bli att SL skulle frivilligt lämna sin post för att bli "sverigechef" och få en avsatt klas lund som chef?
Det finns två delar i detta uppenbara kuppförsök
Dels den kortsiktiga aspekten där det hänt vissa saker som gjorde vissa sååååå kränkta så dom satt kuppförsöket i verket.
Dels den långsiktiga aspeten där man sedan länge planerat ett kuppförsök.
Dessa två delar flyter in i varandra, den kortsiktiga aspekten var den som satte stenen i rullning, men den långsiktiga planen var då tvungen att sättas i verket för tidigt.
Det är det vi ser med allt detta med att INGET är klart om vad din ny elitförening ska syssla med och det är därför hagberg och dem andra bara pratade om fel som begåtts.
Förövrigt kan jag rekommendera dig att läsa kapitlet "avhopparens psykologi" som klas lund skrivit, det kapitlet finns i aktivisthandboken.
Nu vet jag att du varit aktivist men du har nog knappast läst den delen av boken.
Tillägg:
I poddavsnittet så ansåg herrarna att tjockisar inte ska få vara delaktiga, innebär det då att emils fru INTE får vara med som medlem i NS?
Det kanske du kan svara på?