2019-09-14, 08:23
Medlem
Juristchefens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undrarson
När folk är helt ointelligenta och ointresserade av sitt arbete. De vill bara göra minsta möjliga på sina timmar och gå hem.

Ett jobb jag hade blev jag färdig med 1 månads jobb på en vecka. Så jag tänkte jag måste ha missuppfattat detta jobbet. Alla andra gör mer än mig och jag gör något fel

Så jag frågade chefen flera ggr är xx bara mina arbetsuppgifter? Ja

Frågade mina kollegor försiktigt så hur löser du detta och vad gör du hela dagarna och alla kollegorna: det är så stressigt......så mycket att göra.......jag hinner knappt med........jag klarar knappt av detta jobbet.

Ja men HUR löser du xx och steg för steg hur gör du xx........några berättade och ja det var så att jag blev klar på en vecka det som var en månads jobb.

Så jag la tre veckor i månaden på att fika - läsa - gå "ärenden" dvs komma ut och bort från jobbet.......
Lyste upp den röda lampan utanför dörren till mitt kontor och låste dörren och la mig och sov på golvet. Hahaha

Jag var sååååå uttråkad så jag höll på att krevera. slutade tillslut

Jag gissar på en kvinnodominerad arbetsplats där de flesta röstade borgerligt?
Citera
2019-09-14, 09:23
Medlem
Rekas avatar
Jobbade i ungdomen extra på Posten och sorterade brev. Den ordinarie personalen var ganska mysko. De gjorde klart för oss extraknegare att det var ett svårt och ansvarsfyllt arbete att sortera breven. Det tog tid att bli en professionell sorterare, och att vi skulle inte nedslås om vi råkade sortera nåt brev fel. Det kändes som de jämförde sitt yrke med att jobba i kontrolltornet på Arlanda.

Men ändå hade många ambitionen att avancera. Det fanns en avdelning som kallades "klumpen". Där sorterade man lite större brev, varuprovspåsar, mindre askar, etc.
Ibland i fikarummet kunde man höra "Nä, det skulle ha varit fint att få hamna på "klumpen"".

Inget mardrömsjobb så direkt, men det kändes som man var med i ett socialt experiment, eller att det var Dolda Kameran.
Senast redigerad av Reka 2019-09-14 kl. 09:26.
Citera
2019-09-14, 11:04
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenhogan
Hade en riktig besserwisser som chef en gång, han visste svaret på allt, och då menar jag allt..kruxet var att han ofta hade fel men totalvägrade att erkänna det. En annan grej med honom var att ifall någon nämnde tex en cool helikopter eller en bil på 1000 hästkrafter så hade han minsann åkt just den helikoptern och bilen en gång satt vi runt fikabordet och jag såg på tv-tablån att sällskapsresan skulle visas så nämnde det, han hade minsann råkat gå just där de spelade in en scen och börjat prata med skådisarna och slutade med att han satte och drack öl med alla skådisarna i filmen...ja men tjena.

Wow. Jag har träffat på mytomaner i mina dar men att ha en som chef?
Citera
2019-09-14, 11:16
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenhogan
Hade en riktig besserwisser som chef en gång, han visste svaret på allt, och då menar jag allt..kruxet var att han ofta hade fel men totalvägrade att erkänna det. En annan grej med honom var att ifall någon nämnde tex en cool helikopter eller en bil på 1000 hästkrafter så hade han minsann åkt just den helikoptern och bilen en gång satt vi runt fikabordet och jag såg på tv-tablån att sällskapsresan skulle visas så nämnde det, han hade minsann råkat gå just där de spelade in en scen och börjat prata med skådisarna och slutade med att han satte och drack öl med alla skådisarna i filmen...ja men tjena.

Det där är inget som är omöjligt. Morsans bästa vän var nere samtidigt som filmen spelades in och bodde på samma hotell. Skådisarna festade rejält enligt henne.
Citera
2019-09-14, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juristchefen
Jag gissar på en kvinnodominerad arbetsplats där de flesta röstade borgerligt?

kvinnodominerad där folk var vänster
Citera
2019-09-14, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Hahaha det där har jag sett också. Telefonen ringer ett par gånger i timmen - "Guuud vad det har ringt mycket idag! "
Mycket? Mycket är när man knappt hinner bearbeta förra samtalet iknan det ringer igen och igen....
Var glad för att du hade eget rum! Med dörr! Det är ovanligt idag.

Jag var grymt tacksam för min dörr.......znark
Citera
2019-09-14, 13:33
Medlem
Cameltotems avatar
Har en på mitt jobb som jag helt ärligt tror lider av någon autistisk störning eller har ätit för mycket röda piller.

Patetiska härskartekniker. Anstränger sig för prata högst av alla, försöker placera sig nära folk och helst mitt i rummet så alla kan lyssna på han. Pratar väldigt länge och varje gång man tror han är klar i en mening och någon annan försöker öppna munnen så hoppar han tillbaka i sin mening. Långa konstpauser, allt för att visa att det här han man ska lyssna på.

Konstigt nog så har han inte riktigt pondusen att leverera samt ingen som behöver ta order från honom.

Inte konstigt att ingen vill småprata med honom på morgonen eller hänga med på kafferundor.
Citera
2019-09-14, 17:05
Medlem
FruKrokodils avatar
Min senaste arbetsplats,där jag jobbade i åtta år, toppar nog listan av landets mest skenheligaste.
Företaget är utåt sett ett omtänksamt etiskt privat assistentanordnare med ledord som "respekt,trygghet att växa och mänsklighet gentemot både brukare och anställda"

Företaget har runt 200 anställda och kärnan består av ca 10 personer som samordnar assistansen/daglig verksamhet/kortidsboende.

Jag avancerade snabbt i företaget och allt gick strålande tills en manlig kollega (en man med högre position) ville ha mig i säng och jag (som är lyckligt gift) nekade honom. Då började helvetet, allt jag gjorde var fel,och det ramlade in knepiga avvikelser (bara från denna man)
Jag fick tex en erinran för att ha "jobbat för lättklädd i syfte att göra männen och de handikappade upphetsade"
När jag öppet pratade med kollegor så visade det sig att alla som nekat just denna man sedan hade råkat ut för olika problem och felaktiga erinran/varningar.

När en nyanställd kvinna, under sin introduktion, blev utsatt för ett våldtäktsförsök av denna man reagerade jag skarpt och krävde åtgärder. Företaget valde att omedelbart sparka HENNE och premiera mannen med en än högre tjänst. Vi hade samtidigt en annan man som,under arbetstid,dömdes för att ha våldtagit ett barn. Självklart utan erinran.

Nu hade jag fått nog och började pressa på än hårdare för förändring, företaget svarade genom att på alla sätt försvåra för mig. Mina arbetstider blev dom sämsta,min chefsroll förlängdes inte etc.

En dag i våras,när jag var på väg till jobbet så blev jag svårt misshandlad och uteblev från dagens arbetspass då jag låg på sjukhus.
Här tog företaget sin chans att äntligen säga upp mig pga arbetsvägran och försenad sjukanmälan, jag ansågs också vara en fara för verksamheten då jag utsatts för brott i nära anslutning till arbetsplatsen.

Efter en dust med facket så fick jag en ogiltigförklarad uppsägning, men nu hade jag fått nog.

Resultatet blev att jag har åtta års prickfri anställning, hos ett företag som vägrar ge mig referenser och allt detta för att jag inte ville ha sex med en vidrig man i chefsposition.
Citera
2019-09-14, 18:08
Medlem
ronken82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Min senaste arbetsplats,där jag jobbade i åtta år, toppar nog listan av landets mest skenheligaste.
Företaget är utåt sett ett omtänksamt etiskt privat assistentanordnare med ledord som "respekt,trygghet att växa och mänsklighet gentemot både brukare och anställda"

Företaget har runt 200 anställda och kärnan består av ca 10 personer som samordnar assistansen/daglig verksamhet/kortidsboende.

Jag avancerade snabbt i företaget och allt gick strålande tills en manlig kollega (en man med högre position) ville ha mig i säng och jag (som är lyckligt gift) nekade honom. Då började helvetet, allt jag gjorde var fel,och det ramlade in knepiga avvikelser (bara från denna man)
Jag fick tex en erinran för att ha "jobbat för lättklädd i syfte att göra männen och de handikappade upphetsade"
När jag öppet pratade med kollegor så visade det sig att alla som nekat just denna man sedan hade råkat ut för olika problem och felaktiga erinran/varningar.

När en nyanställd kvinna, under sin introduktion, blev utsatt för ett våldtäktsförsök av denna man reagerade jag skarpt och krävde åtgärder. Företaget valde att omedelbart sparka HENNE och premiera mannen med en än högre tjänst. Vi hade samtidigt en annan man som,under arbetstid,dömdes för att ha våldtagit ett barn. Självklart utan erinran.

Nu hade jag fått nog och började pressa på än hårdare för förändring, företaget svarade genom att på alla sätt försvåra för mig. Mina arbetstider blev dom sämsta,min chefsroll förlängdes inte etc.

En dag i våras,när jag var på väg till jobbet så blev jag svårt misshandlad och uteblev från dagens arbetspass då jag låg på sjukhus.
Här tog företaget sin chans att äntligen säga upp mig pga arbetsvägran och försenad sjukanmälan, jag ansågs också vara en fara för verksamheten då jag utsatts för brott i nära anslutning till arbetsplatsen.

Efter en dust med facket så fick jag en ogiltigförklarad uppsägning, men nu hade jag fått nog.

Resultatet blev att jag har åtta års prickfri anställning, hos ett företag som vägrar ge mig referenser och allt detta för att jag inte ville ha sex med en vidrig man i chefsposition.

Förbannat tråkigt att höra. Hoppas aset får smaka på en rejäl dos med Karma i framtiden.

Hursom, hoppas det löser sig för dig och att du hittar ej jobb där dom tar tillvara på dina kvaliteer.

Må väl och lycka till/Ronken
Citera
2019-09-14, 20:05
Medlem
Juristchefens avatar
Blev sextrakasserad av min kvinnliga chef sista dagen innan julledigheten. Jag hatade henne och hon hatade mig.

Jag sket i att gå på den sedvanliga julklappsutdelningen med hela avdelningen som var på chefinnans rum.
Några timmar senare kommer chefinnan till mitt rum och lämnar över en chokladtäckt marsipanlimpa, 30 cm lång. Haggan stirrar mig i skrevet och säger "hoppas du inte får komplex nu".
Ångrar som fan att jag inte gick till hennes chef och rapporterade kärringen, men det hade nog inte hjälpt då de båda var vänninor med en historia bakom sig.
Zacco heter den inavlade familjefirman om någon undrar. Kan vara bra att undvika.
Citera
2019-09-14, 20:35
Medlem
Kh4ns avatar
Hade en chef som var jävligt inkompetent, krävde en massa men kunde inte assistera när jag pekade på vad för "flaskhalsar" vi hade på kontoret och som försvårade vårt arbete och som jag lärde mig så spelade det ingen roll hur lojalt jag aldrig varit borta från jobbet pga sjukdom tills den dagen jag verkligen behövde det:

Jag hade jobbat där i nästan 2 år då jag en vår började känna mig lite förkyld. Efter några dagar var jag helt färdig och nästa morgon hade febern stigit till över 38. Jag ringde till chefen och sade att jag inte kunde komma till jobbet och han sade att han krävde att jag uppvisade läkarintyg. Var rejält irriterad över detta då jag inte hade bil, lönen var inte så värst hög och visste inte om jag kunde kräva firman på taxi-pengar, så klädde mig som en eskimå och vandrade till läkarmottagningen några kilometer bort.

Fick mitt jävla papper och var helt under ytan efter denna, enligt mig, helt onödiga kraftansträngning. Skickar meddelande till chefen att jag nu har papper på att jag är sjuk och har ett antal dagar sjukledigt.
Kort därefter ringer chefen och frågar om jag inte ändå skulle komma på jobb nästa dag...

Slutade på det jobbet kort där efter.
Senast redigerad av Kh4n 2019-09-14 kl. 20:37.
Citera
2019-09-14, 20:41
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil

Jag tror inte att det här är så ovanligt som man skulle kunna tro, har själv arbetat på ett företag där en man tilläts ofreda unga tjejer mm. under minst 12 år, en psykopat som tillslut rök i metoo vevan. Han kom för lindrigt undan, det sjuka är att han strax efter fick arbete som någon mellanchef inom vår kära kriminalvård...bra referenser antar jag...(?) Är övertygad om att han fortsätter sitt skit där.

Iaf, de minst dussin tjejer utsattes för ett helvete genom stalkning etc. under deras tid i företaget. Många visste om det, jag själv fick inte veta detaljer mer än snack förrän mot slutet.

Det jag stör mig på är egentligen hur många som höll käft och inte våga säga nåt/göra något, folk vågade inte. Även vuxna män som mycket väl visste mer än oss andra. Men, en svensk tiger är väl passande för detta fenomen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in