2019-09-13, 14:30
Medlem
stom72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Jobbade på en flyttfirma med en kollega som hade aggressionsproblem. Han triggades av "Var försiktig med den där" från kunder. Han var ju ett proffs så han var försiktig med allt, vem fan var en kund att säga åt honom vilka av kundens prylar han skulle vara försiktig med?

Han retade sig på detta men svalde det tills en gång då han flippade ur. Kastade saker ut från fönstret, krossade grejer i golvet och flippade helt. Skrek grejer till tanten som "Titta vad försiktig jag är!" "Är jag försiktig nu din jävla kärring?"...han fick sparken efter det. Tyvärr missade jag spektaklet för vi var inte i samma "lag" den dagen.

Haha ljuvligt uppträde, hade man gärna sett.
Citera
2019-09-13, 16:52
Medlem
tremades avatar
Citat:
Jobbade på en flyttfirma med en kollega som hade aggressionsproblem. Han triggades av "Var försiktig med den där" från kunder. Han var ju ett proffs så han var försiktig med allt, vem fan var en kund att säga åt honom vilka av kundens prylar han skulle vara försiktig med?

Han retade sig på detta men svalde det tills en gång då han flippade ur. Kastade saker ut från fönstret, krossade grejer i golvet och flippade helt. Skrek grejer till tanten som "Titta vad försiktig jag är!" "Är jag försiktig nu din jävla kärring?"...han fick sparken efter det. Tyvärr missade jag spektaklet för vi var inte i samma "lag" den dagen.
Haha, du har alltså jobbat med Örjan Lax!
Citera
2019-09-13, 16:54
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:

Haha, Örjan Lax som flyttgubbe

Edit: Tvåa på pucken än en gång.
Citera
2019-09-13, 18:11
Medlem
Rykte ofta ihop med gruppledaren på mitt förra jobb som dessutom var kvinna. Hon gick och letade fel hos mig hela tiden och detta gjorde att man ofta fick ha möte med henne. Kunde vara saker som att hon trängde sig före mig i kön och jag sa ifrån vilket hon tolkade som att jag hade skrikit på henne haha.

Konstigt nog blev jag aldrig av med jobbet och fick ett fint rekommendationsbrev av arbetsgivaren när jag slutade.
Citera
2019-09-13, 19:28
Medlem
Matvarulager. Kallt som fan hela tiden, plockade du 90 % av kravet med 0 fel en vecka var du värd 0. Men låg du på 105 % och hade 15 fel var det bra. Tungt som satan, ungefär 6 ton i lyft varje dag. Kasst system som säkert hade fungerat bra om det fanns WiFi i hela lagret. Övertid i stort sett varje dag, särskilt fredagar. Tror jag slutade efter schema på fredagar 3 gånger under 1 år.
Citera
2019-09-13, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .ouo.
Ibland slutar någon på ens jobb och en ny stjärna ska komma in och ersätta kuggen. Om man har tur så är det en lycklig stjärna, men många gånger är det kanske inte det. Dom flesta har säkert varit med om det. Eller att man själv är den olyckliga stjärnan som hamnar i ett sammanhang med dessa tölpar och fån.

En gång på tidigt 80-tal när jag jobbade på varvet så hände precis detta. Jag hade en position på jobbet där jag skulle ta hand om nya slynglar och "lära upp" dom så jag suckade högljudt och mumlade fram något i stil med "jamenehhee deee vauh dåehh tuuuusan!". Inte bara att odågan till arbetare var sen (kom två timmar efter utsatt tid), utan när han väl kom dit så var det första klanten gjorde att hälla kaffe över arbetsplatsen, båten, sig själv - och mig. Jag bad om att få tala om ett och annat, men ändå envisades han med att fortsätta dyka upp där i tid - men framför allt i otid. Det var ingen kul period det där. Som tur var försvann han under mystiska omständigheter efter ett tag.

En annan kollega jag hade en gång, på ett annat jobb, hade en otroligt dryg ovana att fingra på allt. Allt! På tavlorna på väggen, på väggen, på datorerna, på skåpen, på kaffetermosen, på kaffekopparna, på stolarna, på besticken, överallt! Om man skulle gå in där och göra en fingeravtrycksanalys skulle man tro att det bara varit den här kollegan som varit där. Detta på en arbetsplats med 500 arbetare. Hemskt var det. Kollegan hade dessutom en otroligt ful klädstil, med några slags skinnimiterade byxor. Även dessa fyllda med fettiga fingeravtryck.

Utöver det är det otroligt jobbigt med människor som inte kan göra sina arbetsuppgifter rätt, så arbetsplatsen ser ut som en krigsson. Det är sopor överallt. Ingen har schemalagt arbetarna. Folk vabbar utan att säga till. Någon är iväg på rast. Ingen vet var någon är. Lösenorden funkar inte. Kodlåsen är fel. Jobbtelefonerna saknar sim-kort. Stolarnas ryggstöd går inte att reglera. Shefen är på semester. Ersättaren är på semester. Tejpen är slut. Larmet är felinstallerat och sätts igång felaktigt. Allt är bara eländigt.

Ni då?
Vad har ni för erfarenheter av mardrömsarbetsplatser och tillhörande mardrömsarbetare?

När folk är helt ointelligenta och ointresserade av sitt arbete. De vill bara göra minsta möjliga på sina timmar och gå hem.

Ett jobb jag hade blev jag färdig med 1 månads jobb på en vecka. Så jag tänkte jag måste ha missuppfattat detta jobbet. Alla andra gör mer än mig och jag gör något fel

Så jag frågade chefen flera ggr är xx bara mina arbetsuppgifter? Ja

Frågade mina kollegor försiktigt så hur löser du detta och vad gör du hela dagarna och alla kollegorna: det är så stressigt......så mycket att göra.......jag hinner knappt med........jag klarar knappt av detta jobbet.

Ja men HUR löser du xx och steg för steg hur gör du xx........några berättade och ja det var så att jag blev klar på en vecka det som var en månads jobb.

Så jag la tre veckor i månaden på att fika - läsa - gå "ärenden" dvs komma ut och bort från jobbet.......
Lyste upp den röda lampan utanför dörren till mitt kontor och låste dörren och la mig och sov på golvet. Hahaha

Jag var sååååå uttråkad så jag höll på att krevera. slutade tillslut
Citera
2019-09-13, 20:14
Medlem
sneakydudes avatar
Jobbade en kort tid på posten, när det fortfarande hette just ”Posten”. Sorterade brev. Fy fan villet själsdödande skitjobb
Citera
2019-09-13, 20:45
Medlem
Jobbade med en kollega som alltid, alltid avbröt alla när de pratade. Hoppade gärna in i diskussioner och avbröt de som pratade högljutt. Det gick inte att samarbeta med personen, utan det blev så att personen fick jobba själv jämt. Synd, då personen i övrigt var mycket kompetent kunskapsmässigt.

Jobbade med en annan som svor högt hela tiden i kontorslandskapet, (det var då fan i helvetes skit vad jävlar är detta för efterblivet bla bla ) så att ingen ville jobba med honom eller sitta nära. Jag gillade honom ändå, körde med hörlurar på bara, slutade med att jag var den enda som jobbade med honom
Citera
2019-09-13, 20:50
Medlem
killawifes avatar
Jag jobbade en gång som målare och en hel del av de man jobbade ihop med var rena psykfall. En gubbe gick och synade allt jag gjorde och gjorde om i princip alltihop, och då var jag inte lärling och det var inget fel på mitt arbete utan han gjorde alltid så. Ingen på firman ville jobba med honom.
En annan gubbe drog sjuka sexskämt hela tiden vilket var rätt otrevligt ibland. Han kunde även få psykbryt om nåt hände som han inte gillade och bara stirrade intensivt på en som en jävla massmördare. Jag träffade honom privat typ tio år efter att jag slutat och han gick på som fan om att jag var en sån bra arbetskamrat och vi hade ju haft ett sånt bra samarbete och jag bara: Ok?

När jag jobbade som dammsugarförsäljare så hände rätt mycket sjuka grejer. Under min första månad så råkade jag ut för att en gammal fläck i en matta drogs upp till ytan av mattvätten och kunderna vägrade att låta mig gå därifrån förrän det blev löst. Jag visste ju inte ett skit om det då men det slutade med att jag fick lämna dammsugaren som pant och vad jag vet så står den nog fortfarande kvar där.
En annan gång fick jag åka och rädda en stackars 19 årig tjej som skulle göra en visning hos en ensamstående man som var lite för på när hon slängde med pattarna. Jag tyckte han var rätt ofarlig men det tyckte inte hon.

På mitt förrförrförra jobb så var det en kund som först försökte köra ihjäl mig med sin bil, sen hotade kassapersonalen med kniv. Varför ? Jo han fick inte köra in på utegården med sin bil för att lasta några säckar cement. Senare fuckade ledningen upp den butiken genom att sparka butikschefen och ALLA i personalen sa upp sig. Inte så lyckat.
Citera
2019-09-14, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
På mitt förrförrförra jobb så var det en kund som först försökte köra ihjäl mig med sin bil, sen hotade kassapersonalen med kniv. Varför ? Jo han fick inte köra in på utegården med sin bil för att lasta några säckar cement. Senare fuckade ledningen upp den butiken genom att sparka butikschefen och ALLA i personalen sa upp sig. Inte så lyckat.
Jag vet inte varför just detta var roligt men jag skrattade alldeles för länge åt detta stycket.
Citera
2019-09-14, 07:56
Medlem
Jag jobbade som 3rd line support en gång. Det var ofta man hade dialog direkt med kundernas utvecklare så det krävdes stor kunskap om både våra produkter och bred kunskap om olika programmeringsspråk. Antalet kunder växte och vi började söka en person för att hantera den ökade belastningen.

Ungefär samtidigt gjordes en omorganisation på företaget och i och med det så lades en annan avdelning ner.
Man får ju inte ge folk kicken hur som helst i Sverige, så företaget var tvungna att flytta folk till andra lediga tjänster som de kunde passa för.
På det viset fick vi till 3rd line en helt inkompetent jävla idiot. Han hade jobbat länge på företaget och alltid myglat undan arbetsuppgifter. Han kunde ingenting och hans taktik var att alltid säga att han var för upptagen med andra uppgifter, så han slapp göra det han inte kunde... och han kunde verkligen ingenting förutom på papperet.

Det hamnade på mig att lära upp killen på hans nya tjänst och det var då jag på riktigt insåg hur jävla värdelös han var på allt. Om man t.ex. bad honom öppna ett program på datorn så stängde han alltid det han redan hade öppet. Det spelade ingen roll hur många gånger jag förklarade och visade att det går att ha två olika program öppna på datorn samtidigt. I hans hjärna gick det inte.
Man var tvungen att visa allt för honom steg för steg, och inget fastnade. Här satt alltså en kille på 3rd line som skulle ge support till utvecklare och svara på de frågor som var för komplicerade för 1st och 2nd line, och han kunde mindre om datorer än förvirrade demenspensionärer som ringde till 1st line support.

Våra samtal när jag försökte visa honom något kunde låta typ såhär:

"Kan du hjälpa mig? Det här funkar inte."
"Absolut. Vad är det som inte funkar?"
"Det här." *han sitter och stirrar på skärmen som visar Windows-skrivbordet*
"Vad är det du vill göra som inte fungerar?"
"Jag vill starta program X."
"Det är öppet. Du har bara minimerat det. Tryck på knappen där nere där det står Program X."

Senare samma dag...

"Nu funkar det inte igen!"
"Vad är det som inte funkar?"
"Det här!"
"Vad menar du med det här?"
"Jag vill starta program X!"
"Har du dubbelklickat på genvägen till programmet som ligger där på skrivbordet?"
"Nej, så gjorde vi inte sist! Det är ingen knapp där nere där den var sist."

Han var till stor del anledningen till att jag tillslut sa upp mig.
Senast redigerad av Faktaruta 2019-09-14 kl. 07:58.
Citera
2019-09-14, 08:14
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undrarson
När folk är helt ointelligenta och ointresserade av sitt arbete. De vill bara göra minsta möjliga på sina timmar och gå hem.

Ett jobb jag hade blev jag färdig med 1 månads jobb på en vecka. Så jag tänkte jag måste ha missuppfattat detta jobbet. Alla andra gör mer än mig och jag gör något fel

Så jag frågade chefen flera ggr är xx bara mina arbetsuppgifter? Ja

Frågade mina kollegor försiktigt så hur löser du detta och vad gör du hela dagarna och alla kollegorna: det är så stressigt......så mycket att göra.......jag hinner knappt med........jag klarar knappt av detta jobbet.

Ja men HUR löser du xx och steg för steg hur gör du xx........några berättade och ja det var så att jag blev klar på en vecka det som var en månads jobb.

Så jag la tre veckor i månaden på att fika - läsa - gå "ärenden" dvs komma ut och bort från jobbet.......
Lyste upp den röda lampan utanför dörren till mitt kontor och låste dörren och la mig och sov på golvet. Hahaha

Jag var sååååå uttråkad så jag höll på att krevera. slutade tillslut
Hahaha det där har jag sett också. Telefonen ringer ett par gånger i timmen - "Guuud vad det har ringt mycket idag! "
Mycket? Mycket är när man knappt hinner bearbeta förra samtalet iknan det ringer igen och igen....
Var glad för att du hade eget rum! Med dörr! Det är ovanligt idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in