Citat:
Ursprungligen postat av
JordenIsPlatt
Jo erfarenhet är erfarenhet, en 22 åring vet ingenting, jag lovar du kommer förstå detta när du blir äldre.
Lättare för alla och nej finns inga harem så sluta svamla nu.
Jo det gör jag, får är får, sen om dom kallar sig incels eller feminister spelar ingen roll, exakt samma typ av människor, gnälliga infantila losers med offerkofta.
a) Ditt användarnamn är irriterande. Det säger allt om din intention när du gick med i forumet. Många svenska män är irriterade, men det finns hjälp att få.
b) Det var fel av mig att säga att jag är en millenial, är betydligt äldre.
c) K. En 55-årig oskuld som levt hela sitt liv framför TV:n och gått på bidrag har mer erfarenhet än en 25-åring som jobbat och började ragga när han var 14.
d) Hittils har du försökt strypa debatten med "gnällpellar, gnäll, svammel, losers, offerkofta". Det kommer inte fungera.
e)Jo, vi har en haremsituation idag. Inte byggnader där kvinnor hålls men ett fåtal män som har sex med många och många vanliga män som blir utan.
f) Du verkar vara runt 50. Jag pratade med en 58-åring, han trodde precis samma sak som du, att alla hade sex och att det var lättare än någonsin.
Kvinnors sexualitet är hypergam, det vill säga de söker sig till de män med högre status än dem själva. Män har en högre sexdrift och vill ha sex 3 gånger oftare än kvinnor. Alltså är efterfrågan på kvinnor större. Innan 60-talet hade man arrangerat samhället monogamt så att denna lägre libido var fördelad såhär:
https://www.dropbox.com/s/jhvgw92cuo...ion-2.png?dl=0
Högstatusmännen brukade bli tagna av högstatuskvinnorna vilket tog bort högstatusmännen från marknaden.
Men sen började man ta bort monogamin genom att:
1) Ta bort skambeläggandet kring vem och hur många de får ligga med
2) Säkra deras försörjning genom försörjningsstöd, barnbidrag och offentliga jobb
3) Ge dem p-piller som tar bort risken för graviditet som gör att de kan bete sig som män sexuellt
4) Introducera Tinder så att de får tillgång till stans hetaste män, ja till och med hela världens, så att de vet sitt värde och får en enorm självkänsla vilket gör att de sitter på krogen och väljer mannen på Tinder framför dem på stället
5) Ge dem universitetsutbildningar som de klarar i större utsträckning än män som höjer deras värde visa a vi de män som inte utbildat sig och därmed gör dem inaktuella
Då får man en avreglerad marknad. Så precis som ett fåtal av de bästa företagen attraherar de flesta kunderna attraherar högstatusmännen många kvinnor, som hellre delar på dem än är exklusiv med någon i deras nivå.
Det vill säga:
https://www.dropbox.com/s/088sydwy23...ion-4.png?dl=0
Sen har vi:
6) Ration mellan unga män och kvinnor är 125:100.
Så hmm, nu känns det riktigt svårt att välja vem man ska lyssna på. En svensk 50-årig passiv aggressiv man utan erfarenhet av dagens läge eller min egen erfarenhet och förstånd till att förstå ovanstående logik.