2019-09-14, 14:36
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @Notknapparen

Jag framför detta endast en gång, det vill säga att någon iteration ifrån min sida icke kommer att äga rum.

Klockan 🕚23:30 under den då aktuella måndags-kvällen den 14 Maj år 2018, hade Lena Wesström kontakt med en person ... och till observandum, Lena Wesström var vid det då aktuella klockslaget vid liv ... 🕚23:30

Mvh/ @JokerMannen

Sista kända livstecknet angavs väl till strax efter 23 i den information som gick ut när man ännu letade en försvunnen person? Har för mig jag sett en uppgift om 23:10 men jag kan minnas fel om det. Skriken som hörts kan ha kommit från LW (eller någon annan i anslutning till gärningen) men det är ju än så länge inte bekräftat vad jag vet.
Citera
2019-09-14, 14:37
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, det kan det ha varit, och/eller att HD ville informera sig. HD var fullt på det klara med att SD och LW geocachade tillsammans; ibland till långt in på nätterna. Om inte annat kunde hon ta del av alla bilder som både LW och SD visade i sina resp. gallerier.

SD kan antas ha gett en version till LW; en annan till HD; en tredje till sina geo-kompisar - och nu en fjärde till sin advokat. - Kanske kan vi också förvänta oss en femte version när han tänkt över sin prekära situation?

SD är en man som är mer intresserad av gotte, gofika och FTF:er än han är lagd åt det erotiska hållet; han saknar helt sex appeal: ”erotomanin” är enbart en image han skaffat sig och vilken närmast kan hänföras till det rollspel han hela tiden sysslar med. - Mycket snack och lite verkstad, med andra ord.Ja, men frågan är: Vad är det LW avslöjar? - Ofredande och misshandel, räcker inte det?

Lite sent svar. Intressant och skarpsinnigt inlägg, som vanligt.

Det fetade är precis så som jag också uppfattar honom.

Det finns en sorts tomhet. Trots glättigheten. Hans klämkäcka pikar, som ofta kryddats med en illa dold hånfullhet. Flinet på dessa många selfies. När han väl ”försöker” se ledsen ut (som när Cohen dött) så ser det mer ut som en parodi på nämnda känsla. Som du tidigare uttryckte det ”genom en storsatsning på bedrövade selfies”. Hela han känns som en enda ”image”.

Han har noll sexappeal. Och han ser inte särskilt manlig ut, mer som en hårlös förvuxen tonåring.
Att jag nämner det beror på att jag tror att det häri kan ligga ett mycket stort behov av att överkompensera...kanske genom att försöka bli bäst, i sin krets, på GC (även om det inte är en tävling)...FTC-kung, Myst-mästare.

Jag nämner det också för att jag tror att det var hans sätt att vinna kvinnors intresse - genom att inviga dom i geocaching, där såg han sina tillfällen att glänsa och dominera.

Länk till ditt inlägg med i mina ögon de nästan parodiska ledsen-selfiesarna

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-09-14, 14:41
Medlem
Citat:
Vi kan utgå ifrån, att gällande de halvt inslagna födelsedags-presenterna, var Lena Wesström's eget verk, både tejpen, saxen såsom namn-etiketterna och inslags-pappret hade med Lena Wesström att göra, henne's yngste son som tidigare under kvällen hade intagit sin sängplats på övervåningen hade ju sin inkommande bemärkelsedag på Tisdagen den 15 Maj.

Däremot den glänt-stående ytterdörren till bostadsrätten kan knappast ha varit Lena Wesström's eget verk, det [verket] hade nog i sin tur att göra med Gärningspersonen's tidigare plan.

Mvh/ @JokerMannen

Varför menar du att det inte kan varit LWs eget verk att inte stänga dörren helt? Om hon nu inte avsett att bege sig iväg mer än en kort bit? Jag kan exempelvis gå till soptunnan utan att stänga dörren.
Jag skulle i och för sig kanske inte göra så om jag bodde i ett stökigt område, men jag tror inte LW uppfattade sitt område som stökigt. Hon ringde ju på hos grannar hon inte kände för att låna tomater.
Citera
2019-09-14, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Enligt dalaan skrek hon ju vid ca den tiden.
Om L*ena hade kontakt med någon vid den tiden exakt, 23:30, då kanske skriken började någon minut efter det.

Dalaans har dock exakta uppgifter från när bilen startade (någon slags registrering finns i bilen) och också när samtalet kom.
Naturligtvis är det svårt att på sekunde och på minuten riga in det exakta klockslaget för skriken, men det finns ändå uppgifter som tur är som ramar in tidpunkten.

Jag tvivlar inte heller på dalaans.
@Strof hade en sista tidpunkt för 23:20 (om jag minns rätt.
Tvivlar inte på h*ns uppgifter heller i nuläget.

Klockan 🕚23:40 inom bilen, samtalet till SOS Larmcentralen AB Sverige Örebro klockan 🕚23:47:18 till klockan 🕚23:47:48 ... därefter vidarekoppling till operatör. Jag känner redan till detta.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-14, 14:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Klockan 🕚23:40 inom bilen, samtalet till SOS Larmcentralen AB Sverige Örebro klockan 🕚23:47:18 till klockan 🕚23:47:48 ... därefter vidarekoppling till operatör. Jag känner redan till detta.

Mvh/ @JokerMannen

Det är jag medveten om.
Du är inte slarvig.
Citera
2019-09-14, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Sista kända livstecknet angavs väl till strax efter 23 i den information som gick ut när man ännu letade en försvunnen person? Har för mig jag sett en uppgift om 23:10 men jag kan minnas fel om det. Skriken som hörts kan ha kommit från LW (eller någon annan i anslutning till gärningen) men det är ju än så länge inte bekräftat vad jag vet.

Uppgiften är direkt inhämtad från polisen inom Örebro Län, vilken tid jag tidigare till @Notknapparen deklarerat här inom tråden, personen jag tidigare framfört, hade då sin kontakt via det då aktuella klockslaget och var vid liv.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-14, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Lite sent svar. Intressant och skarpsinnigt inlägg, som vanligt.

Det fetade är precis så som jag också uppfattar honom.

Det finns en sorts tomhet. Trots glättigheten. Hans klämkäcka pikar, som ofta kryddats med en illa dold hånfullhet. Flinet på dessa många selfies. När han väl ”försöker” se ledsen ut (som när Cohen dött) så ser det mer ut som en parodi på nämnda känsla. Som du tidigare uttryckte det ”genom en storsatsning på bedrövade selfies”. Hela han känns som en enda ”image”.

Han har noll sexappeal. Och han ser inte särskilt manlig ut, mer som en hårlös förvuxen tonåring.
Att jag nämner det beror på att jag tror att det häri kan ligga ett mycket stort behov av att överkompensera...kanske genom att försöka bli bäst, i sin krets, på GC (även om det inte är en tävling)...FTC-kung, Myst-mästare.

Jag nämner det också för att jag tror att det var hans sätt att vinna kvinnors intresse - genom att inviga dom i geocaching, där såg han sina tillfällen att glänsa och dominera.

Länk till ditt inlägg med i mina ögon de nästan parodiska ledsen-selfiesarna

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Håller till stor del med dig, men BO har ju i något läge varit attraherad av honom. Hans bakgrund som dykinstruktör och pilot kanske verkade spännande. Kanske mer spännande än exmannen som jobbade på Försvaret med IT och kanske mer ser ut som Beppe Wolgers.
Citera
2019-09-14, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Ja,hon slogs förmodligen medvetslös där på gångbanan och släpades 10 meter till Brottsplatsen och där mördades.

Och när skrek hon?
Citera
2019-09-14, 15:06
Medlem
Citat:
Uppgiften är direkt inhämtad från polisen inom Örebro Län, vilken tid jag tidigare till @Notknapparen deklarerat här inom tråden, personen jag tidigare framfört, hade då sin kontakt via det då aktuella klockslaget och var vid liv.

Mvh/ @JokerMannen

Eller utlämnad snarare, den uppgiften va i media ganska tidigt.
Citera
2019-09-14, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast möjligt är ju att ingen mordplan fanns. Utan något bråk uppstår, av någon i sig trivial orsak och bråket urartar, GM upptriggad slutar inte slå förrän det är försent och försöker ta sig därifrån med minsta risk för upptäckt.

För mig verkar det mer sannolikt att hon gått ut själv, om det var ett bestämt möte hon ängslades för eller inte kan man ju spekulera om, eller ifall det var mer obestämt diffust som att hon var mörkrädd, men att hon måhända lämnade dörren på glänt ifall hon snabbt skulle behöva ta sig in och slippa fumla med nycklar eller kod i uppjagat tillstånd.

Det fetade: Det är vad jag också tror, efter att ha funderat fram och tillbaks under en längre tid.

Kanske så här? HD vill prata med LW om hela den här otrohetssoppan och ber LW komma ut. De står och pratar en stund utanför LWs dörr (som står på glänt) men HD säger att hon inte vill riskera att väcka LWs barn eller grannar och föreslår att de ska ställa sig vid eller bakom bullerplanket och prata. Där börjar de bråka. Vad som händer sen har jag också funderingar på.

Men att mordet var ett dråp, det är jag tämligen övertygad om.
Citera
2019-09-14, 15:20
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Detta har jag påtalat och länkat till för över ett år sedan.
Personligen skulle jag inte satt mig i samma bil/buss och tillbringat en hel dag med en jag just anmält och känt mig hotat och kränkt av.
Åt andra hållet skulle jag inte tillbringa tid med en som anmält mig.

Fram till denna tidpunkt fanns en kärlek till LW från SD:s sida. Det som började med bara sex, växte till något mer. Sedan kom HD mer och mer tillbaka efter depressionen och då inträffade detta. SD ville bryta då han kände att hans kärlek till HD var starkare än förälskelsen han kände för LW.

Vart detta landade i och vilka beteenden som var värst vet vi nog inte. Den känslan jag fått, utan att faktiskt veta, är att LW spelade mot SD ganska hårt, alternativt att dom båda var med på spelplanen. Att LW "beklagade" sig är kanske ett för svagt ord, så andra sagt att hon kände sig hotad , men jag tror att det var mer ett spel för galleriet. Detta finns det minst två vittnen som oberoende säger samma sak.

Nej återigen vi vet inte hela sanningen. Bara SD o h LW vet vad som verkligen hände mellan dom.
Även om du och din partner känner SD så vet ni bara den sanning han låtit dej, er eller andra i geokretsar ta del av. Som @letsdoit skrev häromdagen:
”SD kan antas ha gett en version till LW; en annan till HD; en tredje till sina geo-kompisar - och nu en fjärde till sin advokat. - Kanske kan vi också förvänta oss en femte version när han tänkt över sin prekära situation?”

På flera sätt var säkerligen SD och LW lika goda kålsupare, båda dominanta, tävlingsinriktade energiknippen. Något mer än sex, friluftsliv och GC måste ha förenat dom, de hade trots allt en relation som pågick i 6 år, det är en lång tid.

Apropå det fetade det har ju trots allt legat allvar i att hon ”beklagade sig ” och kände sig hotad.
Hon är ju de facto död. Mördad.
Mest troligen av just SD.

Och åklagaren verkar ju ha detta bevistema i åtanke...

” Den första september, alltså drygt åtta månader efter anmälan, lade den ansvarige, kammaråklagare Mats Berg, ner polisutredningen.
Han vill inte kommentera sitt beslut:
– Jag kan inte berätta någonting om den utredningen för den hänger ihop med mordutredningen, där de misstänker ett samband, säger Mats Berg till Expressen under onsdagen. Av den anledningen tänker jag inte säga något. ”

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/han-misstanks-ha-mordat-lena-45/
Citera
2019-09-14, 15:22
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
161111 SD hedrar Leonard Cohens minne (avled 7 nov) genom en storsatsning på bedrövade selfies:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/8881db59-64ba-40e0-a7e3-627146e965be.jpg
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/aba7866d-71e6-4f2d-a15b-a911de97bb29.jpg
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/b067b379-a380-4f40-af73-be2364ba060d.jpg
https://coord.info/GLPPVKY7
https://coord.info/GLPPVVR0

"Hans musik kommer i alla fall att följa mig till mina dagar slutar alldeles oavsett vad som kommer och går". Oavsett restriktionerna i häktet också?

Han omnämner dessutom YD som "en sann och livskraftig vän". Undrar hur det står till med den vänskapen efter de senaste veckornas händelseförlopp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in