Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Eller också att hon är introvert medan han får full pott av "E" på ett Myers Briggs test. Introverta människor som vill fnula en stund på saker tycker ofta att extroverta som vill att saker ska ske samtidigt som tanke dyker upp är just "påträngande".
Vilket i praktiken inså fall betyder, att HD behöver lite längre tid på sig för att kunna fatta ett bra beslut, är lite känsligare och behöver ”känna efter och fundera” för att slippa ångra sig efteråt, vilket betyder att hon förmodligen ställer höga krav på sig själv, dvs är inte särskilt impulsiv och fattar sina beslut efter mycket noggrant övervägande, oavsett om det gäller henne själv eller andra, en bra planerare och kanske även mycket analytisk förmåga, och även bra på att känna av andras känslor?
Fast jag vill verkligen inte påstå att jag klarar att bedöma HD utifrån det lilla jag läst om henne, man kan bara gissa och kan bli helt fel just för att jag tycker att uppgifterna om HD dessutom är mycket motsägelsefulla!!
Tror du att HD är introvert, varför i så fall?
Ja SD är ju inte introvert alla fall, det kan vi kanske enas om?
De båda borde väl ändå känna varandra väl eftersom de var gifta i många år, de kände väl varann en stund innan de gifte sig dessutom?
Med tanke på att de bör ha god kännedom om varann, så undrar jag varför SD efter så många år inte är lyhörd och agerar så påträngande, om HD nu är introvert?
Har SD svårt att förstå HD som är hans egen fru, bör han väl ha ännu svårare att förstå andras känslor dessutom?