2019-09-13, 22:27
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Eftersom personerna i fråga har mördat en oskyldig mamma, och han förmodligen bara åker på en urkundsförfalskning(antar att de ej kan bevisa att han visste att mord skulle ske), så gissar jag att han håller käft
Hon visste vem hon gängat och skaffat barn med, så riskminimering verkar inte ha varit hennes starka sida.

Sannolikt är också att hon blundat för var pengarna hon kunnat leva på kommit ifrån för slags affärer. Och även om hon nu vägrat befatta sig med sin mans pengar, har hon ju gett sitt tysta samtycke till att han levde på dem.

Hon har gjort ett val, och det fick hon sota för. Kvar i livet är hennes barn, kommer barnet att få veta sanningen, och hur kommer det att bära det?

Hon är inte det minsta (host-host, harkel) ”oskyldig”.
Citera
2019-09-13, 22:37
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Hon visste vem hon gängat och skaffat barn med, så riskminimering verkar inte ha varit hennes starka sida.

Sannolikt är också att hon blundat för var pengarna hon kunnat leva på kommit ifrån för slags affärer. Och även om hon nu vägrat befatta sig med sin mans pengar, har hon ju gett sitt tysta samtycke till att han levde på dem.

Hon har gjort ett val, och det fick hon sota för. Kvar i livet är hennes barn, kommer barnet att få veta sanningen, och hur kommer det att bära det?

Hon är inte det minsta (host-host, harkel) ”oskyldig”.

jag tror du missat något här...man ger sig inte på kvinnor och barn. Vet du vad man gör med våldtäktsmän i fängelset? Vad tror du händer om man dessutom skjuten en kvinna i huvudet mitt på ljuset dagen...gissa.
Citera
2019-09-13, 22:46
Medlem
Denna typ av urkundsförfalskning kan ge fängelse upp till 1.5 år. En häktad person skriver alltså 19-åringens uppgifter på registreringsbeviset. Pappret får bådas signatur. Bilförsäljaren är också misstänkt för brott. I tidningen står det att han aldrig kontrollerade köparen. Bilsäljaren visste inte heller vem köparen var. Detta luktar ju skumt på långa vägar. Bilägaren i Arlöv är väl känd för sådana affärer. Bilköpet görs upp sent på en kväll. På den kvällen är den häktade personen med ju. Antingen var han passagerare eller körde bilen. I bilen sitter även hans vänner. Dessa vänner måste vara GM som sköt tjejen. Köparen går ju inte från Arlöv hem. Han tar bilnycklarna och kör bilen till parkeringen. På vägen träffar de inte på någon polis. Bilen är vid detta tillfälle avställd. Det är någon i hans närmaste krets som är GM.
Citera
2019-09-13, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kushosht
En person har blivit skjuten på Sergels väg i Malmö, uppger polisen. Personen ska ha allvarliga skador och flera patruller är på plats.

https://www.sydsvenskan.se/2019-08-26/en-person-skjuten-pa-sergels-vag

Visst, jag håller med, det är hemskt det som har hänt. Det som stör mig är att när mord likt IKEA Västerås händer, ja då ska det sympatiseras med gärningsmannen.
Stefan Löfven sprang fan benen av sig när den psykiskt sjuke unge mannen högg ner folk i Trollhättan, men när IKEA Västerås hände, då var det tyst. Löfven lär ha varit i Västerås då.

Nog tror inte att Sveriges Rättsväsende plus Polis är kapabla att få fason på detta mord.
Inte en chans!
Citera
2019-09-13, 23:02
Medlem
Nestor Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King-of-Insight
Kanske inte så troligt att han är skytten. Men OM det var han som blev filmad springandes från platsen, så kanske man kan jämföra GM:s löpstil med den här killens. Han spelar ju fotboll så det finns väl ett antal som sett honom springa, och kan uttala sig om eventuella likheter.

MGM är en lång kille. Mellan 1.85 och 1.90 min gissning. Den som springer på videon är klart mindre än så och har distinkt korta ben.
Citera
2019-09-13, 23:06
Medlem
Håller helt med de som säger att hon får skylla sig själv lite.

Man skaffar ju inte barn och familj med en tungt kriminell person, Och Ja, Gängen ger sig på närmaste också 2019. Man såg inte det för några år sedan men idag ser man det.

Man är inte odödlig för att man är kvinna och lever med en tungt belastad kriminell!

Btw, Blåst jävla brud!
Citera
2019-09-13, 23:13
Medlem
Bilen stod parkerad på gatan och flera vittnen såg föraren. Han var inte maskerad.
Den häktade är säkert föraren som fick en okänd summa pengar. Om han inte var föraren så är det ändå avklarat att killen vet vem GM är.
GM spelar nog fotboll och bor i Arlöv området.
Citera
2019-09-13, 23:16
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
MGM är en lång kille. Mellan 1.85 och 1.90 min gissning. Den som springer på videon är klart mindre än så och har distinkt korta ben.
Precis.
Fattar inte varför diskussionen överhuvudtaget uppstått om att 23-åringen skulle häktats pga att han skulle vara skytten.
Citera
2019-09-13, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King-of-Insight
Kanske inte så troligt att han är skytten. Men OM det var han som blev filmad springandes från platsen, så kanske man kan jämföra GM:s löpstil med den här killens. Han spelar ju fotboll så det finns väl ett antal som sett honom springa, och kan uttala sig om eventuella likheter.
Är dock ganska säker på att han inte springer sådär när han spelar fotboll... han var nog ganska adrenalin pumpad därav den minst sagt lustiga springstilen
Citera
2019-09-13, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
Precis.
Fattar inte varför diskussionen överhuvudtaget uppstått om att 23-åringen skulle häktats pga att han skulle vara skytten.
Nej när de specifikt nämnts att ham häktas för medhjälp dessutom, tror det är mycket möjligt att han är föraren
Citera
2019-09-13, 23:46
Medlem
Var jobbade T@rek som fritidsledare? På vilken skola?
Senast redigerad av arcenciels 2019-09-14 kl. 00:07.
Citera
2019-09-13, 23:51
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
jag tror du missat något här...man ger sig inte på kvinnor och barn. Vet du vad man gör med våldtäktsmän i fängelset? Vad tror du händer om man dessutom skjuten en kvinna i huvudet mitt på ljuset dagen...gissa.

Det verkar inte hända någonting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in