2019-09-13, 22:36
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Det var det jag frågade dig om, jag har inte läst något om "släpspår" i tråden...endast att FP=BP.

Skribenten Rosaelefant nämnde något om att Lena ev. kan ha släpats en bit från vägen in till planket.
Citera
2019-09-13, 22:37
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Man kan välja att inte låta sina känslor styra sitt agerande. Hon kan kliva ur en bil även om hon känner för att praktisera en liten inkvisition och försöka dra ur någon en kärleksförklaring med tumskruvar, inte sant?
Hahaha underbart formulerat. Sånt ska man akta sig för.
Citera
2019-09-13, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Det var det jag frågade dig om, jag har inte läst något om "släpspår" i tråden...endast att FP=BP.
Jag har läst att någon i tråden skrivit att det fanns släpspår.Jag önskar få det bekräftat av den som skrev.

(Inga sparkspår har setts till Inte något skrivet om att någon gjort motstånd o sparkspår synliga )
Citera
2019-09-13, 22:39
Bannlyst
Vad gäller polisens och Åkl utredning så kan jag säga såhär.
Tveka inte om att ALLT är utrett.
Åkl har vänt på alla stenar, och jag tvivlar inte en sekund på henne.
Det enda jag är fundersam på är hanterandet av kärringen.
Jag ser en logik, samtidigt som jag inte ser en logik.
Det enda jag ser som är totalt fel är dom 5 första dagarna.
Resten har jag sten koll på hur polisen har gjort och vad dom skulle ha gjort.
Polisiärt arb talar jag om...
ALLT LUTAR åt att Åkl har gjort ett perfekt arb.
Citera
2019-09-13, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Alla dessa foton på det skilda paret Davidsson.Deras gemensamma resor och förehavanden som publicerats så mycket efter mordet.Allt som sagts.SD som bedyrar sin oskuld.Hd som bedyrar SD oskuld.
SD som sägs vara med vid begravningen och gråta.
Det är typiskt att försöka visa den stora massan hur oskyldiga de är genom dessa handlingar.
Hade de varit oskyldiga hade inga foton behövts på dem gemensamt(nu har de en gemensam hemlighet o svetsas samman av den).Ingen hade behövt bedyra någons oskuld heller.
Det är enbart min tankegång.
Det blir bara FÖÖR MYCKET för att vara trovärdigt då.
Citera
2019-09-13, 22:42
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Med tanke på att dom försökt dölja det inför HD, tror jag få visste att det kanske var mer än SDs vanliga flirtandet med kvinnor.

Däremot antydde säkert SD en hel del. Vittnen återger väl vad SD sagt, vad man själv upplevt osv. Givet dom "glasögon" SD försett dom med.

Att andra sett så mycket av konflikt tvivlar jag på.

Eller de "glasögon" LW försett dem med?
Nä, många har nog inte sett mycket av konflikt men en av dem verkar ha berättat om händelser (oavsett om de skett eller inte).
Citera
2019-09-13, 22:44
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Med tanke på att dom försökt dölja det inför HD, tror jag få visste att det kanske var mer än SDs vanliga flirtandet med kvinnor.

Däremot antydde säkert SD en hel del. Vittnen återger väl vad SD sagt, vad man själv upplevt osv. Givet dom "glasögon" SD försett dom med.

Att andra sett så mycket av konflikt tvivlar jag på.

En man som SD kan bli störd av polisanmälningar om ofredande och misshandel även fast han är skyldig till anklagelserna.
Sedan har även Lenas vänner hört från henne om att han agerade på ett sätt som tydde att han störde sig på henne. Svartsjuka för att hon träffar andra betyder att han störde sig på det.

Det finns säkert fler saker som störde honom relaterat till Lena och deras relation.
Jag förstår inte varför han ska förneka att han störde sig ibland på vissa saker. Att ljuga om allt detta gör inte att han ser mindre skyldig ut i polisens ögon. Det är vad jag tror iaf.
Citera
2019-09-13, 22:46
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
De misstog sig inledningsvis på just motivet och trodde att morden var gängrelaterade, så hela utredningen hamnade snett. Det skulle senare visa sig att det i själva verket rörde sig om en seriemördare.

Förstår dock inte riktigt vad det hade med det som jag skrev. Menar du att motivbild inte är viktigt i en utredning och i följande rättegång, eller vad vill Draifos få sagt rörande detta?
Citera
2019-09-13, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Skribenten Rosaelefant nämnde något om att Lena ev. kan ha släpats en bit från vägen in till planket.
Tack.Det måste varit det jag läste.

(Släpspår men inte sparkspår En viktig skillnad En människa som klarar att fly ger sparkspår.En människa som är omtöcknad /neddrogad till exempel ger släpspår.Det sägs att LW hade smutsiga ben.Hade hon släpats till FP?
Citera
2019-09-13, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
En man som SD kan bli störd av polisanmälningar om ofredande och misshandel även fast han är skyldig till anklagelserna.
Sedan har även Lenas vänner hört från henne om att han agerade på ett sätt som tydde att han störde sig på henne. Svartsjuka för att hon träffar andra betyder att han störde sig på det.

Det finns säkert fler saker som störde honom relaterat till Lena och deras relation.
Jag förstår inte varför han ska förneka att han störde sig ibland på vissa saker. Att ljuga om allt detta gör inte att han ser mindre skyldig ut i polisens ögon. Det är vad jag tror iaf.

Nej. Men SD förnekar allt som kan tala mot honom. Han har valt den linjen.
Citera
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Förstår dock inte riktigt vad det hade med det som jag skrev. Menar du att motivbild inte är viktigt i en utredning och i följande rättegång, eller vad vill Draifos få sagt rörande detta?
Jag menar väl mest att det är svårt att räkna ut vad motivet kan vara när man inte vet vem gärningsmannen är. I just det här fallet säger polisen att motivet är en gåta.
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, och samtidigt är det ju svårt att räkna ut vad motivet kan vara när man inte vet vem gärningsmannen är. I just det här fallet säger polisen att motivet är en gåta.

Det är väl där man brukar ägna sig åt att kartlägga BO. Att titta på vilka konflikter denne kan ha haft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in