Citat:
Ursprungligen postat av
vittne-x
Nu har det gått precis 1 vecka, och gör man en tillbakablick känns hela skiten lite arrangerad.
Helt klart är att klanten som sköt har trampat i ett getingbo med skumma saker som riskerar att poppa upp. Ser vi sen till de 4 första timmarna efter brottet reagerar jag på följande:
Skott runt c:a 08:57 med larm runt c:a 09:00. (i princip hela polishuset intill tömdes på personal)
Kl 12:43 publicerar expressen en artikel med foton som misstänks vara från den nedlagda utredningen:
https://www.expressen.se/nyheter/krim/gripna-juristen-slog-en-polis-vet-vad-jag-gjort/
Det går liksom lite för fort att få så många personer att yttra sig på så kort tid och väldigt fort att ta beslut om att läcka från en nedlagd utrednings foto när brottet bara är 3:43 gammalt...
Vi vet sen tidigare att det stod en polisbil klantigt parkerad runt 08 på den aktuella adressen. Teorin att det kan ha varit skiftbyte funkar inte heller, då man dels inte parkerar så klantigt om man inte vill få klagomål på sig och de polisbilar jag sett brukar oftast stå på parallelgatan Pontonjärgatan .
Vi har fått veta genom KL/medierna att hon bodde hos en internutredare hos polisen, och vi vet också att HOL har polare inom polisen, varav en ska ha blivit biten i armen av KL.
HOL har mycket bråttom att komma tillbaka på banan också, är det något han vill sopa under mattan, då blir det naturligt att han byter till ett ombud som inte har insikt i hans firma utan är en extern part. Hade polisen haft intresse av att fånga in skytten borde vi ha sett en efterlysning för länge sedan, hade dom häktat någon skytt borde det också ha framkommit, det är dom första 48 timmarna som är viktiga
Om nu allt skulle stämma på KL med alla påståenden, borde hon ha haft det svårt att övertyga en "torped" att ta ett sådant uppdrag, och på det sätt som "uppdraget" utfördes borde denna klant ha suttit inlåst för länge sedan, men här är tystnaden total både på torpeden och den SUV som åkte iväg. Att HOL nu har livvakt förändrar inte situationen, vad kan en livvakt göra mot en prickskytt eller fjärrstyrd bomb t.ex, för det lär bli nästa steg om beställaren av morduppdraget nu INTE är KL utan någon annan...
Det är bra observationer du gör.
Ytterligare en ganska kraftig avvikelse är att Henrik ska ha tagit sig ut på gatan direkt efter han slagit larmet på sin grannes telefon.
Om man utsätts för ett sådant här uppenbart angrepp med skottlossning och skadas men överlever, så är iaf jag ganska osäker på att man skulle bete sig så oskyddat - komma ut på gatan och visa upp sig, eller vad han nu än haft för tanke med att gå ut och sätta sig mot ett skyltfönster.
Vem skytten är, verkar blivit helt underordnat i både media och diskussionerna om denna händelse.
Jag har förvisso inga större problem att misstänka Karin som skulptör av detta - Hon har mig veterligen den typen av kontakter som skulle kunna utföra något sådant här, och hon kan misstänkas ha motivet.
Men jag kan inte låta bli att tänka hur gött skytten just nu har det utifall Karin inte har med detta att göra, utan att motiv är något helt annat.