2019-09-13, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ja, nei, denne Holden prøver alt han kan for å tviholde på teorien om at Anne skal ha blitt bortført, og at det er framsatt krav om løsepenger. At hun kanskje kan være drept hjemme, at brevet var fiktivt, vil jo peke i retning av at TH kan være morderen, og slikt avviser Holden.
Underlig at han ikke vil kommentere hvilken oppfatning familien har i dag.
Jeg føler at Holden VET at TH står bak. Det kan jeg se på hele ansiktsuttrykket hans at det er noe han prøver å skjule når han har disse pressekonferansene sine. Magefølelsen min sier at han veier hvert eneste ord for ikke å forsnakke seg.
Undrer på hva disse sporene kan være for noe? Tidligere har det vært snakk om at det var rotete på badet. Vet ikke hva som ligger i det, om det betyr at tannkremtube, hårbørste og slikt ligger på gulvet, og andre ting ligger slengt rundt, eller om det er mere intrikate tegn på kamp, som f.eks. at dusjforhenget er revet ned, dørmatte ligger slengt bortover gulvet, eller om noe av innredningen er ødelagt/knekt.

Hvis dette var på gjestetoalettet nede, så kan det ikke være snakk og så mye annet enn biologiske spor. Et gjestetoalett består som regel av et toalett, toalettpapir på en holder, kanskje en toalettbørste, et håndkle og en såpe ved vasken?

Det gode samarbeidet med politiet er tydelig brutt.
Citera
2019-09-13, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Hvis dette var på gjestetoalettet nede, så kan det ikke være snakk og så mye annet enn biologiske spor. Et gjestetoalett består som regel av et toalett, toalettpapir på en holder, kanskje en toalettbørste, et håndkle og en såpe ved vasken?

Ja, sant, tannbørste, hårruller og alt det der er jo ikke på et gjestetoalett.

Ja, samarbeidet var over når politiet gikk fra kidnapping og løsepenger til ny teori om drap eller bortføring og fiktivt brev.
Citera
2019-09-13, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv

Det gode samarbeidet med politiet er tydelig brutt.
Politiet kan ikke gi familien all info så lenge GM kan være en av dem
Citera
2019-09-13, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag skriver fortare än du kan tänka... Du måste se mina tillägg. Ett par ”refresh” och du varde belönad...

Ugler i mosen. Prøver de å peke mot TH nå?

Hvem andre dreper kidnsppikgsofferet sitt for så å fortsette å svpresse.

La oss si det er planlagt. Da hadde de tatt bilder av henne og sikret noen livstegn før de drepte henne

En "ekte kidnapper" vil jo være forberedt på motstand og ville tatt høyde for det ved å binde fast eller bruke chloroform eller ignende for å passifisere offeret så ikke offeret dør med en gang før de får skaffet nok livsbevis for å få pengene.

Ser mer ut som et affekt drap når politiet bekrefter at de tror at hun ble drept i hjemmet

Har de ikke hatt likhund det da? De hadde jo en likhund i sjøen der, men det var kanskje for å skremme gjerningsmann og vise at de at likhunder arbeider på stedet og håpe på at noen ville vaske ned huset i håp om å fjerne spor

Antakeligvis TH de har prøvd å stresse til å gjøre noe rart som peker mot han ifbm drap.

Tror nok de langsomt går mot siktelse av GM, men at det er TH er jeg jammen ikke sikker på. Kjenner ikke til resten av familien og dynamikken der så vanskelig å si om det er noen andre av de som kan være gm
Citera
2019-09-13, 19:10
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Vi vet nøyaktig sted, Sloraveien 4, og nøyaktig tidsrom, mellom kl 09:14 og kl 13:30 på onsdag 31. oktober 2018. I løpet av disse 4 timer og 16 minutter skal noen ha bortført AEH, mot hennes vilje.

De mer skeptiske av oss vil utvide tidsrommet fra ca kl 20:00 på kvelden 30. oktober til kl 13:30 dagen etterpå. Og anta at 09:14 samtalen var forhåndsprogrammeret ved hjelp av en app på mobilen hennes. Det blir da ca 17,5 timer som er aktuelle for politiets etterforskning.

Når det aktuelle tidsrommet for forbrytelsen er såpass kort, vil det naturlig nok bli ganske få som har sett "ingenting" og hørt "ingenting".

Synes ikke det er rart at det ikke er flere avhør.
Opprinnelig postet 24 06 2019 kl.23.56.

Mens 95 % av innleggene på tråden glatt og ukritisk har svelget medias og politiets «opplysning» om 31 10 2018 kl.09.14 som tidspunktet for siste livsbevis fra AEH, er det noen få som har tenkt selvstendig og pekt på at 30 10 2018 ca kl.20.00 er siste SIKRE livsbevis fra AEH.

Så har trådsannheten blitt som flertallet ville, og nær alle spekulasjoner tilsvarende.
Så kan det vise seg at 95 % av trådens spekulasjoner bygger på uriktig forutsetning.
Citera
2019-09-13, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Politiet kan ikke gi familien all info så lenge GM kan være en av dem

Nei. Og dette blir tydeligere og tydeligere.
Hvordan Holden kan representere dem alle samlet nå skjønner jeg ikke helt.
De oppfører seg som om TH ikke er mistenkt, noe han helt klart er.
Strategien har vært å si minst mulig. Med unntak av de ytterst få gangene det har vært kommunikasjon. Den siste ble det gjort mye publisitet rundt. Som politiet ser det, så tyder det på noen som jobber hardt i kulissene for å opprettholde hypotesen om kidnapping. Det er kun en som kan stå bak dette slik jeg ser det. 09:14-samtalen tror jeg vi først får svaret på når en siktelse er i boks.
Citera
2019-09-13, 19:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Nein!
TH juniors nya Facebook-profilbild är lite speciell. Vad försöker han säga?
Citera
2019-09-13, 19:16
Medlem
8. juli-kontakt på mail.

Citat:
Heller ikke da den angivelige motparten på nytt tok kontakt med familien den 8. juli, og skrev på en mail at Anne-Elisabeth Hagen var i live, var det nok til å overbevise politiet om å gå tilbake til sin opprinnelige hovedhypotese om at hun var kidnappet med økonomisk vinning som motiv.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/P9m4W6/polititeori-kan-ha-blitt-drept-i-hjemmet?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

Mener at Holden har sagt at kommunikasjonen med "den angivelige motparten" etter 8. juli har vært god, enkel og klar.

Det stemmer ikke med at politiet har sagt at det ble helt taust etter 8. juli ... at det ble helt taust ... igjen.

Lurer på om politiet har lagt en felle her. At politiet har provosert ved å agere falske kidnappere (?). Og TH har gått fem på. Og betalt 10 mill NOK til en politiprovokatør?

Tiden vil vise. Det er iallfall uenighet mellom Holdens versjon og politiets versjon av kommunikasjonen med "den angivelige motparten" etter 8. juli. Holden er ikke så dum at han står og lyver offentlig. Når Holden har sagt at kommunikasjonen var god og tydelig, har nok Holden trodd at han sa sannheten.
Senast redigerad av kornblomst 2019-09-13 kl. 19:25. Anledning: skrivefeil
Citera
2019-09-13, 19:20
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Hvis samtalen kl 09:14 beviselig er foretatt av AEH og da i form av en samtale med noen andre enn TH kan settes opp mot at TH har et urokkelig alibi ved å ha oppholdt seg på Futurum til ca kl 13:00 så synes jeg det er uhyre rart at det ikke er formidlet publikum pr. dags dato.

Enten av politiet eller bistandsadvokaten ettersom det ville lettet hverdagen til TH vesentlig.

Det er ikke normal prosedyre å ikke opplyse om at sentrale personer som lar seg sjekke ut med god margin så lenge etter. Ser ingen taktisk verdi i å sitte på det heller for politiets del.

Ergo tenker jeg at alibiet IKKE er urokkelig.

Hvis jeg var TH og det første resonnementet var tilfellet ville jeg forlangt å det kunngjort av hensyn til meg selv og min familie.
Opprinnelig postet 27 07 2019 kl.14.32.
Senast redigerad av Vossevangen 2019-09-13 kl. 19:23.
Citera
2019-09-13, 19:22
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
TH juniors nya Facebook-profilbild är lite speciell. Vad försöker han säga?

Hög tid att byta till ett annat namn...?

Book face...?
Citera
2019-09-13, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
8. juli-kontakt på mail.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/P9m4W6/polititeori-kan-ha-blitt-drept-i-hjemmet?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

Mener at Holden har sagt at kommunikasjonen med "den angivelige motparten" etter 8. juli har vært god, enkel og klar.

Det stemmer ikke med at politiet har sagt at det ble helt taust etter 8. juli ... at det ble helt taust ... igjen.

Lurer på om politiet har lagt en felle her. At politiet har provosert ved å agere falske kidnappere (?). Og TH har gått fem på. Og betalt 10 mill NOK til en politiprovokatør?

Tiden vil vise. Det er iallfall uenighet mellom Holdens versjon og politiets versjon av kommunikasjonen med "den angiveligee motparten" etter 8. juli. Holden er ikke så dum at han står og lyver offentlig. Når Holden har sagt at kommunikasjonen var god og tydelig, har nok Holden trodd at han sa sannheten.

Politiet vet vel at TH sitter og chatter med seg selv og at det ikke er noen reell kommunikasjon.
Citera
2019-09-13, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Politiet vet vel at TH sitter og chatter med seg selv og at det ikke er noen reell kommunikasjon.

Hvis det er tilfelle, har politiet beviser nok til pågripelse og siktelse.

Mulig de avventer, i håp om at TH skal begå flere feil slik at politiet kan sikre flere beviser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in