2019-07-27, 13:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Tja, det var ingen teori om du forstod det sånn, mer fri spekulasjon.

Men ellers god bedring

Du kan kalle det for spekulasjon istedetfor teori, men det høres like ugjennomtenkt ut
Senast redigerad av Kirkemo 2019-07-27 kl. 13:50.
Citera
2019-07-27, 13:44
Medlem
Alle aviser omtaler telefonsamtalen kl. 9.14 som siste sikre, bemerk sikre, livsbevis fra AEH. Hvis dette stemmer med politiets etterforskning, og ikke bare er noe media antar, vil det si at AEH ikke ble drept (eller evt. skadet med muligens dødelig utfall), før etter dette klokkeslettet. I følge media er TH på jobb mellom ca. kl. 9.00 og 13.30. Man må gå ut i fra at også dette er noe politiet har sjekket grundig. I tida etter dette, bortsett fra halvtimen fra 13.30 til 14.00, har nok politiet oversikt over hvor TH har befunnet seg. Så bortsett fra at dette kan være et "bestillingsdrap" utført for TH, utelukker det ham som GM. Også lite/ikke sannsynlig at han har fått andre til å utføre bortføring/drap, med tanke på at ved å involvere andre setter ham seg selv i stor fare for utpressing og avsløring, noe som også flere her har nevnt. Huset er tydeligvis åstedet, i hvert fall ut i fra hva media forteller. Politiet har nok sjekket nærområdet for evt. spor, og ingen har skrevet noe om at det er funnet spor som indikerer at ugjerningen har blitt begått andre steder enn i huset.
Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt
Bilen som ble observert av en nabo , som kjørte foran utgangsdøren på blokken der han bodde, det er blokkene nedenfor muren TH har bygd for å skjerme boligen fra innsyn. Vitnet uttalte at det ikke er unormalt i seg selv, men da pleier de å stoppe ved enden av blokken hvor veien stopper. Men i dette tilfellet fortsatte bilen altså over gressplenen, og opp på grusstien til huset der Hagen bor.
Som kjent i området kan du sikkert se dette for deg. Bilen kommer da rett opp til porten til Sloraveien 4, og kan kjøre inn på plassen. Den kjørte ikke fort, og ikke sakte, ifølge naboen. Hvis noen hadde kjørt feil, så er ikke dette en god snarvei, Sloraveien er lang, hadde vært bedre å snu ved blokkene. Bilen skulle antagelig til Hagens bolig. Dette skjedde mellom 08:30 og 10:30. Synd han ikke husker et mer nøyaktig tidspunkt. Min teori er at de kom for å hente en allerede død AE. Men hvis vi følger en annen hypotese, så bør vi tenke at tidspunktet var 09:14-10:30 Da hadde TH dratt til kontoret, AE hadde tatt sin siste samtale, og det er et tidspunkt hvor tur med hunden var tilbakelagt.
Enig med deg at området rundt absolutt ikke er heldig for en bortføring, det må ha skjedd i hjemmet. Eiendommen deres grenser ned til Langvannet, og der er det offentlig sti hvor folk kan gå, og stien gjennom skogen benyttes av mange med hund på morgenen. Den siden av huset som grenser mot blokkene er så godt som uten innsyn. En mur er bygd, mange trær og et gjerde. En bil som står inne på plassen vil kunne sperre alt innsyn til det som skjer fra garasje og ytterdør.
Citera
2019-07-27, 13:48
Bannlyst
Citat:
Akkurat det styrker hypotesen om at hun var død før 09:14 i mine øyne.

Hva vet man om at det ikke er gjort noen observasjoner av henne med hunden om morgenen?
Og hva med kveldstur? Ble hun observert da? De fleste som har hund går tur på kvelden.
Citera
2019-07-27, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Alle aviser omtaler telefonsamtalen kl. 9.14 som siste sikre, bemerk sikre, livsbevis fra AEH. Hvis dette stemmer med politiets etterforskning, og ikke bare er noe media antar, vil det si at AEH ikke ble drept (eller evt. skadet med muligens dødelig utfall), før etter dette klokkeslettet. I følge media er TH på jobb mellom ca. kl. 9.00 og 13.30. Man må gå ut i fra at også dette er noe politiet har sjekket grundig. I tida etter dette, bortsett fra halvtimen fra 13.30 til 14.00, har nok politiet oversikt over hvor TH har befunnet seg. Så bortsett fra at dette kan være et "bestillingsdrap" utført for TH, utelukker det ham som GM. Også lite/ikke sannsynlig at han har fått andre til å utføre bortføring/drap, med tanke på at ved å involvere andre setter ham seg selv i stor fare for utpressing og avsløring, noe som også flere her har nevnt. Huset er tydeligvis åstedet, i hvert fall ut i fra hva media forteller. Politiet har nok sjekket nærområdet for evt. spor, og ingen har skrevet noe om at det er funnet spor som indikerer at ugjerningen har blitt begått andre steder enn i huset.

Hva tror du lydundersøkelsene i huset gikk ut på? Det ble brukt mye ressurser på dette, og det ble lekket til media. Det sier meg at det bør legges vekt på.
Citera
2019-07-27, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirkemo
Du kan kalle det for spekulasjon istedetfor teori, men det høres like dumt og ugjennomtenkt ut.
Hvorfor er du så besatt av å latterliggjøre andre ?

Brainstorming er ikke så dumt som du tilsynelatende mener, at AEH er blitt forgiftet er ikke utenkelig da det er en ganske utbredt drapsmetode.

Men ellers god bedring
Citera
2019-07-27, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Det er feil, politiet har sagt siste sikre livstegn og ikke livsbevis som du påstår.
Citera
2019-07-27, 14:12
Bannlyst
Citat:
Hvorfor er du så besatt av å latterliggjøre andre ?

Brainstorming er ikke så dumt som du tilsynelatende mener, at AEH er blitt forgiftet er ikke utenkelig da det er en ganske utbredt drapsmetode.

Men ellers god bedring

Vi kan være enige om at det er greit å belyse saken fra forskjellige vinkler, hvis det er det du mener.
Har aldri sagt noe annet.
Har ikke latterliggjort andre enn deg, etter at du gjorde mot meg. Hvis du ikke tåler litt motvind, så får jo det være ditt problem.
Har ikke sagt at forgiftning er utenkelig, det er noe du vrir det til i så tilfelle.
Hvem som trenger å ønskes god bedring kan vel diskuteres
Senast redigerad av Kirkemo 2019-07-27 kl. 15:01.
Citera
2019-07-27, 14:22
Bannlyst
Citat:
Det er feil, politiet har sagt siste sikre livstegn og ikke livsbevis som du påstår.

Hvis dem hadde vært usikker på om det var Anne som ringte, så ville det vel stått at "hun skal angivelig ha ringt", eller "tilsynelatende ha ringt", tror du ikke?
Citera
2019-07-27, 14:23
Medlem
Citat:

Jeg ser det også som at politiet setter spørsmålstegn ved telefonsamtalen 09:14.
Det er som du skriver, ikke et livsbevis.
Citera
2019-07-27, 14:32
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Jeg ser det også som at politiet setter spørsmålstegn ved telefonsamtalen 09:14.
Det er som du skriver, ikke et livsbevis.

Hvis samtalen kl 09:14 beviselig er foretatt av AEH og da i form av en samtale med noen andre enn TH kan settes opp mot at TH har et urokkelig alibi ved å ha oppholdt seg på Futurum til ca kl 13:00 så synes jeg det er uhyre rart at det ikke er formidlet publikum pr. dags dato.

Enten av politiet eller bistandsadvokaten ettersom det ville lettet hverdagen til TH vesentlig.

Det er ikke normal prosedyre å ikke opplyse om at sentrale personer som lar seg sjekke ut med god margin så lenge etter. Ser ingen taktisk verdi i å sitte på det heller for politiets del.

Ergo tenker jeg at alibiet IKKE er urokkelig.

Hvis jeg var TH og det første resonnementet var tilfellet ville jeg forlangt å det kunngjort av hensyn til meg selv og min familie.
Citera
2019-07-27, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Hvis samtalen kl 09:14 beviselig er foretatt av AEH og da i form av en samtale med noen andre enn TH kan settes opp mot at TH har et urokkelig alibi ved å ha oppholdt seg på Futurum til ca kl 13:00 så synes jeg det er uhyre rart at det ikke er formidlet publikum pr. dags dato.

Enten av politiet eller bistandsadvokaten ettersom det ville lettet hverdagen til TH vesentlig.

Det er ikke normal prosedyre å ikke opplyse om at sentrale personer som lar seg sjekke ut med god margin så lenge etter. Ser ingen taktisk verdi i å sitte på det heller for politiets del.

Ergo tenker jeg at alibiet IKKE er urokkelig.

Hvis jeg var TH og det første resonnementet var tilfellet ville jeg forlangt å det kunngjort av hensyn til meg selv og min familie.

Veldig enig. Mistanken ville sikkert fortsatt vært der, i form av bestillingsdrap osv, men hvis den samtalen kan gi TH et vanntett alibi, for at AE var i live 09:14, da han var på jobb, så hadde det stoppet mye spekulasjoner.
Spørsmålet er om han tenker at å kreve det vil gi inntrykk av at han er er skyldig ved å peke på et alibi. Men alle vet at mannen vil mistenkes uansett, så der er kanskje irrelevant.
Citera
2019-07-27, 15:03
Medlem
Citat:
Det har du rett i, bare en skrivefeil av meg. Men det er mest ordet "sikre" jeg tenker på. Siden dette ordet brukes, regner jeg det som uaktuelt at det kan være opptak, redigering, andre enn AEH som snakker, eller andre teorier som har blitt spekulert i .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in