2019-09-13, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Naivismen har tydligen inga gränser, så eran profet väljer ut sina följeslagare?

Ja, Jesus valde ju isna apostlar som du vet...
2019-09-13, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Ja, Jesus valde ju isna apostlar som du vet...

Precis, kopplingen är tydlig, samtidigt väldigt skrämmande.
2019-09-13, 18:19
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Jag hör också skillnaden mellan opera och musikal, men min teori var att Greta struntade i den stolliga prestigeskillnaden.
Haha Exakt så uttrycker sig ni som inte kan klassisk musik. Det handlar inte om prestige. Över huvud taget.

Greta borde bry sig om sin mors inkomster, men det gör hon inte. Greta förstår inte att det är hennes mammas arbete som är förutsättningen för att hon ska kunna leva det priviligierade liv hon gör.
2019-09-13, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Ni har ju en sådan löjlig kälkborgerlig moral. Det är tvärtom så att det mest egoistiska i världen är att skaffa barn. Knullar man inte med skydd så är det ens förbannade plikt att offra allt för sina barn. Man är ju skyldig till att de har fötts till denna skitvärld.
Alla vi som har varit med ett tag har ju sett hur en del i den närmaste kretsen har valt att avsluta sina liv. Om du trivs så illa i världen så har du faktiskt en nödutgång.
Citat:
Du menar mig och det har jag aldrig gett uttryck för. Du är ohederlig. Wikipedia är däremot helt överlägsna dina alster i tråden vad det gäller objektivitet och källhänvisningar.
Ja, din senaste hänvisning till Wikipedia var ju ett under av objektivitet! Var du glad att jag inte har haft dig som student, då hade jag nog behövt köpa nya rödpennor. Eller vänta lite... Läste du på universitet i Uppsala för 20 år sedan? Jag kanske redan har haft dig som någon jag har underkänt? Då förstår jag din antipati.
2019-09-13, 18:21
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Livesändning av halvstökig demonstration där Greta deltar. Det ser horribelt ut, små barn på runt 8-12 är har uppenbart dragits dit av sina föräldrar, viftar med mobilerna för att ta selfies och står och ropar talkörer om demokrati, "vi är framtiden", "our house is burning" osv - och de flesta deltagarna tycks vara vuxna. Skolexempel på hur barn används som politiska leksaker.

https://www.youtube.com/watch?v=KKqOlh6hgT8

I chatten är 99% negativa, kallar det ett jippo och Greta vilseledd, missriktad eller psykiskt störd osv.

Det känns som en PR-katastrof för Greta ifall det här skulle hamna i tv.
Klistrade du in fel länk?
Jag ser inga barn mellan 8 och 12 år och alla kvinliga deltagare har tydliga bröst (utom Greta).

Mycket folk är det så det blir säkert bra PR och kommer säkert med även på Svenska nyheterna.
2019-09-13, 18:27
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Livesändning av halvstökig demonstration där Greta deltar. Det ser horribelt ut, små barn på runt 8-12 är har uppenbart dragits dit av sina föräldrar, viftar med mobilerna för att ta selfies och står och ropar talkörer om demokrati, "vi är framtiden", "our house is burning" osv - och de flesta deltagarna tycks vara vuxna. Skolexempel på hur barn används som politiska leksaker.

I chatten är 99% negativa, kallar det ett jippo och Greta vilseledd, missriktad eller psykiskt störd osv.

Så det är antingen:

a) Vilket fiasko! Vilket anticlimax! Bara 35 personer! Åk hem igen Greta! Din loser!

b) Så mycket folk. Stackars Greta. Vilket stök! Personer med Asperger ska ha lugn och ro! Barnplågare!

Undras när det är lagom?

(nu syftar jag inte specifikt på dig utan på de allmänna tongångarna i tråden, bland Gretas motståndare)
Senast redigerad av -Info- 2019-09-13 kl. 18:30.
2019-09-13, 18:28
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jag ser inga barn mellan 8 och 12 år och alla kvinliga deltagare har tydliga bröst (utom Greta).

Mycket folk är det så det blir säkert bra PR och kommer säkert med även på Svenska nyheterna.

Expressen sänder direkt därifrån:

Citat:
Greta Thunberg strejkar utanför Vita huset

https://www.expressen.se/nyheter/klimat/greta-thunberg-strejkar-utanfor-vita-huset/
2019-09-13, 18:32
Bannlyst
Citat:

Greta ser bortkommen ut. Hon borde ha någon som Luisa Neubauer i USA också. Annars ser allt bra ut.
2019-09-13, 18:32
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten

Ganska mycket folk framgår det ibland.
2019-09-13, 18:44
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ganska mycket folk framgår det ibland.
100 barn
2019-09-13, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Vad är det de strejkar från? Är det någon av dem som har olovligen avvikt från ett betalt arbete? Eller har ordet strejk ändrat denotation utan min vetskap? Jag ser bara samma vanliga yrkesdemonstranter som man gladeligen kan få att skriva på en lista för att förbjuda diväteoxid.
2019-09-13, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-

Är detta mycket folk?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in