2019-09-13, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Absolut är nått fel, LW är ju död!

Men som jag skrev tidigare och syftade på här, så är det inte via SD, utan via LW. : Vart detta landade i och vilka beteenden som var värst vet vi nog inte. Den känslan jag fått, utan att faktiskt veta, är att LW spelade mot SD ganska hårt, alternativt att dom båda var med på spelplanen. Att LW "beklagade" sig är kanske ett för svagt ord, så andra sagt att hon kände sig hotad, men jag tror att det var mer ett spel för galleriet. Detta finns det minst två vittnen som oberoende säger samma sak.

Ja visst är något väldigt fel...ett mord har begåtts...någon är inalla fall väldigt fel,
någon är extremt farlig!
Dina vänner är misstänkta för mord, förlåt bekanta för du umgicks inte med dom eller hur.?
Fast du vet väldigt mycket om dom, fast du skriver ofta att du inte vet, men är så säker ena stunden och sen vet du ingenting igen.
Letar ständigt efter små saker att ta upp för att försköna bilden av SD, nu sist pådraget när SD greps insitt hem, då gnäller du om en altandörr som ingen polis skulle tänkt på.

Vem är så naiv som du är?
Hur farao ser du på polisen när du tror att de skulle missa en altandörr?
Och hur ser du på SD, du ser upp till honom och litar på honom, inte sant?
Citera
2019-09-13, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Hon tyckte han var attraktiv och spännande.De gav varandra MAGISK tid.Tyvärr tror jag att hon ville ha honom för sig själv.Ställde krav och ultimatum.Stressade honom.Hade hon lämnat honom hade hon levt idag.Det tror jag.

Kanske var det precis vad hon ville göra men att han inte accepterade det och det blev s.k knoggnuggning i bilen? En person likt SD som utför en sån våldshandling mot en annan person har säkert gjort det förr - eller läst på såna sidor på nätet vad som gör ondast men inte lämnar spår. I bröstbenet gör ännu ondare (jag vet).
Citera
2019-09-13, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Du är imbecill som framhåller struntpratet angående Tisdagen den 27 Augusti år 2019 när insats-styrkan intog sina positioner vid Betesvägen. Det var en insats-styrka bestående av 12 stycken poliser iklädda med skottsäkra västar, svarta skyddshjälmar och tungt beväpnade. Poliserna delade upp sig vid det då aktuella tillfället i två olika grupper.

Framför SD's bostadshus, det vill säga vid fasaden, vars ytterdörr till entrén bröts upp av en av poliserna, vid uppfarten till bostadshuset's bilgarage och längst fram vid garageportarna, finns till vänster sett om dessa en så kallad underbyggnad, där finns också en dörr med spröjsad glasruta, vilken i sin tur leder in till bostadshuset, denna dörren var den 2:e som blev uppbruten av polisen, poliserna tog sig sedan in från två olika håll för att gripa SD inom bostadshuset, vilket också lyckades utan några större problem.

SD ville inte på något sätt fly från polisen's ingripande, till observandum, ...... däremot förklarade jag tidigare inom ett av mina skrivna inlägg, att under Onsdagen den 28 Augusti år 2019 när HD skulle gripas, var ifrågavarande motsträvig och skrek, samt försökte fly undan.

Du är lite av en expert på att förvränga det som jag tidigare har skrivit, som i ett försök till din egen fördel och i syfte att få mig att framstå som ett åtlöje, men, allt vad som deklarerats av mig i detta fallet har ägt rum i verkligheten, och den kommer du få mycket svårt för att kunna ändra på.

Till nytt observandum, Jag känner mycket väl till den dåvarande Norgeresan som Lena Wesström skulle göra tillsammans med vänner och bekanta, men min fråga gällde en helt annan bussresa som hon hade bestämt sig för att göra.

Mvh/ @JokerMannen

Jaha, en annan bussresa till Norge? När då?

Och fortfarande så låter dom altanen vara helt obevakad... Jag har stor respekt för polisens responsteam, som är väl utbildade och motiverade. Självklart blir det fel beslut ibland, men dom lämnar INTE baksida och speciellt inte altanen obevakad.

Jag släpper detta, jag vet och det räcker för mig. Vad du yrar om och vilka som väljer att tro på dig berör inte mig nämnvärt. Ingen sakfråga som skänker ljus på dom viktigare sakfrågorna: vem, hur och varför.
Citera
2019-09-13, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag misstänker att den benämning "svarthåriga" som han använder handlar mer om att han vill tala om vilken bekant det är.

Detta är kanske alldeles särskilt viktigt för att visa just henne att han såg henne. Så att hon vet det.

Han var där.

Buuu.

Samtidigt är han en gentleman (!!)
Han avstår en FTF fast han även han kan ha rätt till den (om jag fattat det rätt?) om hon inte har hunnit därifrån när han kommer.

"Jag misstänker att den benämning "svarthåriga" som han använder handlar mer om att han vill tala om vilken bekant det är", skriver du.

Ja, det tror jag också! Blir fundersam på såna som tolkar in rasism i precis allt.
Senast redigerad av zilvereko 2019-09-13 kl. 16:02.
Citera
2019-09-13, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Ja visst är något väldigt fel...ett mord har begåtts...någon är inalla fall väldigt fel,
någon är extremt farlig!
Dina vänner är misstänkta för mord, förlåt bekanta för du umgicks inte med dom eller hur.?
Fast du vet väldigt mycket om dom, fast du skriver ofta att du inte vet, men är så säker ena stunden och sen vet du ingenting igen.
Letar ständigt efter små saker att ta upp för att försköna bilden av SD, nu sist pådraget när SD greps insitt hem, då gnäller du om en altandörr som ingen polis skulle tänkt på.

Vem är så naiv som du är?
Hur farao ser du på polisen när du tror att de skulle missa en altandörr?
Och hur ser du på SD, du ser upp till honom och litar på honom, inte sant?

Gnäller jag om altandörren? Tvärtom... Det jag bestrider är JM:s lögner i den sakfrågan. Jag VET att dom inte missade altandörren, det är JM som säger det, inte jag. Läs på innan du bjäbbar som en chiwawa.

Min kontaktyta med/mot SD är nått jag jobbat relativt hårt på att mörka så gott det går. Kommer inte gå in på det i detta forum. Men att du inte har den respekten, det har jag förstått.

Jag varken ser upp eller litar på honom i denna fråga. Förskönar gör jag inte, men jag svartmålar inte heller i onödan, oavsett vem det är och vad dom gjort.

Att personer här inne tittar på bilder och läser loggar, och därefter stadfäster hur SD är som person är så lågt och dåligt. Men det säger mer om dom än om SD. "Titta på den bilden, hur han ler". Vad f-n är det för analys??? Exemplen på bilder och loggar som tolkas in absurdum är ju oändlig i denna tråd.
Citera
2019-09-13, 16:04
Medlem
Citat:
Jättebra sammanställning!

Tillägg om bilen, bärgningen:

Mannens beslagtagna bil bärgades från Arlanda

"På eftermiddagen onsdagen den 16 maj körde en bärgningsbil genom centrala Örebro med en bil på flaket. En polis dirigerade in ekipaget i polishuset på Järnvägsgatan 3, där bilen skulle genomgå en teknisk undersökning."

Och det var Arlandapolisen som sa att intressanta fynd iakttagits i bilen. Varvid viss spekulation att detta var det som fraktades i "ilfart" till NFC.
Citera
2019-09-13, 16:17
Medlem
Citat:
Gnäller jag om altandörren? Tvärtom... Det jag bestrider är JM:s lögner i den sakfrågan. Jag VET att dom inte missade altandörren, det är JM som säger det, inte jag. Läs på innan du bjäbbar som en chiwawa.

Min kontaktyta med/mot SD är nått jag jobbat relativt hårt på att mörka så gott det går. Kommer inte gå in på det i detta forum. Men att du inte har den respekten, det har jag förstått.

Jag varken ser upp eller litar på honom i denna fråga. Förskönar gör jag inte, men jag svartmålar inte heller i onödan, oavsett vem det är och vad dom gjort.

Att personer här inne tittar på bilder och läser loggar, och därefter stadfäster hur SD är som person är så lågt och dåligt. Men det säger mer om dom än om SD. "Titta på den bilden, hur han ler". Vad f-n är det för analys??? Exemplen på bilder och loggar som tolkas in absurdum är ju oändlig i denna tråd.
Jag har läst dina inlägg, de om altandörren och de övriga med för den delen...
Du har gnällt att de inte tänkte på altandörren och uppgav att trappan från ovanvåningen kom ner exakt vid altandörren och tyckte polisen var besynnerligt korkad som inte bevakade just altandörren, eller minns jag fel tycker du?
Ifrågasatte du inte varför de inte bröt sig in genom altandörren också, jo men det var ju väl genomtänkt av dig hörrödu!

Ja många här undrar hur SD kan flina på alla kort, men inte bara det, de undrar varför han mördade LW och sedan nekat och rännt runt i kvarteret hos grannarna och bedyrat sin oskuld...är det då inte märkligt att de har så starka bevis nu, han som så oskyldigt tittat dom i ögonen och bedyrat att han är oskyldig?????
Hur kan du då tycka att det är konstigt att människor tycker att det är obehagligt att han flinar upp sig överallt? Förstår du inte att han är samvetslös???? Det blev nu bara du som är konstig igen!
Senast redigerad av KonstApel006 2019-09-13 kl. 16:20.
Citera
2019-09-13, 16:17
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kanske var det precis vad hon ville göra men att han inte accepterade det och det blev s.k knoggnuggning i bilen? En person likt SD som utför en sån våldshandling mot en annan person har säkert gjort det förr - eller läst på såna sidor på nätet vad som gör ondast men inte lämnar spår. I bröstbenet gör ännu ondare (jag vet).
Rappakalja!
Du bör upplysas om att du med ditt resonemang hamnar på fel sida om lagen då knoggnuggning är sanktionerad av Svea rikes lag .

"Då någon är gäst får denne stanna kvar tills man blir uppmanad att ge sig av, gör inte gästen detta får gästen avlägsnas med det våld som krävs.
https://www.lawline.se/answers/bruka-vald-person-lamnar-inte-din-egendom

Hade LW läst på nätet så hade hon vetat att det inte är tillåtet att tillskansa sig rätt till annans egendom.

Edit: dessutom mitt i natten mellan må/tis vill jag minnas.
Det är bara trådens knäppgökar som inte ens skäms över att försvara ett så galet tilltag.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-13 kl. 16:36.
Citera
2019-09-13, 16:28
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det var inte en gissning.

Det var de flygturer som fanns att välja
mellan den 17 juli.

Fakta.

Ja ditresan ifrågasätter jag inte alls, den är jag med på:-)

Det var återresan.

Om de mellanlandade i London - åkte de direkt hem eller stannade de några dagar?
Den ursprungliga frågan var om de var hemma i Sverige den 19 maj när L påträffades?

Det finns ingen GC-statisyik som ger nån fingervisning var de varit eller gjort.
Varken SD eller HD loggade in på sina geokonton mellan 20-24 maj.
SD och HD loggade sin första cache den 24 maj (första sen 10.maj)

Vet du något om var de de befann sig?
Citera
2019-09-13, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Rappakalja!
Du bör upplysas om att du med ditt resonemang hamnar på fel sida om lagen då knoggnuggning är sanktionerad av Svea rikes lag .

"Då någon är gäst får denne stanna kvar tills man blir uppmanad att ge sig av, gör inte gästen detta får gästen avlägsnas med det våld som krävs.
https://www.lawline.se/answers/bruka-vald-person-lamnar-inte-din-egendom

Hade LW läst på nätet så hade hon vetat att det inte är tillåtet att tillskansa sig rätt till annans egendom.

Edit: dessutom mitt i natten mellan må/tis vill jag minnas.
Det är bara trådens knäppgökar som inte ens skäms över att försvara ett så galet tilltag.

Snickesnack! Han kunde ha använt en annan metod! Han kunde ha gått runt till hennes sida av bilen, tagit henne under armarna och dragit ut henne. Eller ringt polisen...eller hotat med det.

Vi vet inte vad som sas i bilen. Hon kan ha försökt få ett svar på nån fråga han vägrade svara på. Kanske gällande deras förhållande? Förmodligen för att han inte hade nåt bra svar så gjorde han henne illa i stället.
Citera
2019-09-13, 17:07
Medlem
Citat:
Jaha, en annan bussresa till Norge? När då?

Och fortfarande så låter dom altanen vara helt obevakad... Jag har stor respekt för polisens responsteam, som är väl utbildade och motiverade. Självklart blir det fel beslut ibland, men dom lämnar INTE baksida och speciellt inte altanen obevakad.

Jag släpper detta, jag vet och det räcker för mig. Vad du yrar om och vilka som väljer att tro på dig berör inte mig nämnvärt. Ingen sakfråga som skänker ljus på dom viktigare sakfrågorna: vem, hur och varför.

Vem?
SD sitter på sannolika skäl, HD fortsatt skäligen misstänkt för mord.

Hur?
Kraftigt våld mot kroppen.

Varför?
Obehagliga människor/en otäck människa som anser sig ha rätten att ta en annans liv utan hänsyn till anhöriga eller ens sina egna barn.
Citera
2019-09-13, 17:11
Medlem
Citat:
Du kan raljera om det, men jag skulle inte kunna svära på vilka skor exakt som min sambo har. Visst, det finns ett par nyinköpta, men var tog de gamla vägen? Är de slängda eller är de på landet? Finns de i en garderob, eller används de ännu?

Och fast jag flyttar på skohögarna i hallen när jag städar, tänker jag inte riktigt på skorna på det viset.
Och:
I mina villakvarter finns en styckmördare. Han sitter inne nu.
Inte för mordet på sin hustru och mor till barnen, utan för just styckningen.
Det gick nämligen inte att fastställa dödsorsak.
Huvudet saknas.
Trots att styckmördaren har haft med sig sin mobil, med en hälsoapp på, så har man inte lyckats hitta huvudet.

Så, ett par skor kan nog lätt försvinna, även om du nu har kort om tid på dig.
Och har du riktigt tur så hinner du tvätta dom och torka dom i stöveltorken.
Sedan slänga dom i någon allmän sopbehållare.
Har du ännu mer tur är det sophämtning på tisdag förmiddag. Innan hela kalabaliken har dragit igång.

Jag har ingen koll på min frus skor jag ser de två par som står i hallen just nu, men hur det ser ut i hennes garderob har jag ingen aning om. Städar mina områden hon städar sina. Hans förhållande var inte längre det oskiljaktiga paret som handlar alla saker gemensamt. Hur skulle någon ha kännedom om hans skoinnehav??

Att göra sig av med skor. Då skulle jag slänga dom på den kommunala återvinningscentralen där tömmer de ofta och det går till förbränning. Skulle vara så pass medveten att jag gjorde det när containern är nästan full och den snart måste tömmas. Gärna i någon annan kommun än min egen.

Gräva ner nej, där håller de sig hur länge som helst och även blod finns kvar länge. Har man letat gömmor som hobby tror jag man hela tiden är medveten om risken att någon hittar det nedgrävda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in