VARFÖR han skriver att han har varit där, sett henne med hennes ryggtavla mot honom.
Utan att hon märkt det...
En del i hans spel...???
Jag vet var du är 🤡
(Spekulation)
----------------------------
Det kan också vara så att han MÅSTE tala om att han faktiskt var FTF (nästan på sekunden, så mycket att han hade faktiskt rätt att få en FTF), och han är nu en sådan person att han avstår.
Jag sätter en slant på att han velat vara den förste. Surt sa räven om rönnbären.
Känner du till om SD hade några fler "bekanta" - kanske en brunhårig och en blond? En nästan rödhårig hade han ju i HD. Jag har lite svårt att tro SD skulle ha nöjt sig med en "bekant". Han behövde nog flera att välja på. Ungefär som att ha flera par skor att använda om det ena paret var slitna eller skitiga.
Jag misstänker att den benämning "svarthåriga" som han använder handlar mer om att han vill tala om vilken bekant det är.
Detta är kanske alldeles särskilt viktigt för att visa just henne att han såg henne. Så att hon vet det.
Han var där.
Buuu.
Samtidigt är han en gentleman (!!)
Han avstår en FTF fast han även han kan ha rätt till den (om jag fattat det rätt?) om hon inte har hunnit därifrån när han kommer.
Det var ju mest ordet "bekant" som jag reagerade över.
Att inte skriva "vän" är väldigt avståndstagande.
Det är också avståndstagande att beskriva henne istället för att skriva hennes namn.
Varför skulle Lena oroa sig för att hennes val att anmäla förstör hans liv när hon inte ens oroade sig för att hennes val att inleda en affär med honom skulle förstöra hans familj dvs en stackars sjuk kvinna och två oskyldiga barn?
Det enda relevanta LW borde oroat sig för är att incidenten kunde komma fram i dagsljuset och till HD.
Man kan ju inte gå ostraffad genom en polisanmälan som älskarinna.Hur kunde han sen vela fortsätta med henne?Kanske Ville han det eller blev han tvingad av LW att fortsätta?För annars..?
Hon tyckte han var attraktiv och spännande.De gav varandra MAGISK tid.Tyvärr tror jag att hon ville ha honom för sig själv.Ställde krav och ultimatum.Stressade honom.Hade hon lämnat honom hade hon levt idag.Det tror jag.
Ja, visst hade hon levt idag om hon inte valt att gå den farliga vägen. Alla i yrken som pastor, psykolog, socionom etc vet att svartsjuka är ett av de vanligaste motiven för mord.
Hur äktenskapsbrott kan skada och såra och skapa svarsjuka får vi lära oss redan i vår utbildning. LW måste ha vetat att valet att inleda en affär med SD kunde få allvarliga konsekvenser.
Ingen, enligt mig.
Jag har aldrig påstått att Gud ville att
hon skulle mördas.
Var får du allt ifrån???!!!
Jag tror att du missförstår med flit.
Jag försöker bara förstå hur det kunde
bli så här för LW.
Varför hon valde att ha en intim relation
med en gift man.
Det valet kan vara orsaken till att
hon inte längre lever.
Våra val får konsekvenser.
Om hon inte valt att ha en relation med
den gifte SD så hade hon förmodligen levt
idag.
Jag har inte missförstått dig.
Du skriver att våra val får konsekvenser och du refererar särskilt till lw religiösa tro.
Det är där du faktiskt påstår att mordet är Lenas eget fel och lägger skulden helt på Lena
och du visar tydligt att du förstår mördaren, och att mördaren har gjort rätt.
Det är lite konstigt när en religiös person uttrycker sig som du gör, men du kanske är av den gamla förlegade tron, och håller hårt på kyrkans fyrkantighet?
Alla kristna sekter har väl sin Silas, opus dei munken som tolkade guds vilja och mördade enligt dennes vilja. Det är i alla fall min teori.
Har ingen kunskap om sekter, blir lite konstigt att tänka att LW skulle varit medlem i en sekt men det kanske hon var, vem vet?
Däremot kan ju en mördare vara medlen i en konstig sekt förstås?
Varför lurade SD HD?
Där handlar det om en praktisk lösning skulle jag säga.Ett hyfsat kärlekslöst äktenskap.
Där SD vill behålla frun(ekonomiska skäl,trygghet,)och barnen och livsstilen i stort.
Ja oj ja! Många mil terräng och många stenar och mossor att leta under. Han hade 17 par skor och 2 par är försvunna bara ut och leta. Glöm inte containrarna där han säkert kan ha släng dem men dom går att hitta på tiggare som gått där och inte missat ett par finfina geocachingskor med blod på. Kanske tiggaren tog dem med sig till Rumänien då far man ju leta där också. Svettigt att vara deckare.
Du kan raljera om det, men jag skulle inte kunna svära på vilka skor exakt som min sambo har. Visst, det finns ett par nyinköpta, men var tog de gamla vägen? Är de slängda eller är de på landet? Finns de i en garderob, eller används de ännu?
Och fast jag flyttar på skohögarna i hallen när jag städar, tänker jag inte riktigt på skorna på det viset.
Och:
I mina villakvarter finns en styckmördare. Han sitter inne nu.
Inte för mordet på sin hustru och mor till barnen, utan för just styckningen.
Det gick nämligen inte att fastställa dödsorsak.
Huvudet saknas.
Trots att styckmördaren har haft med sig sin mobil, med en hälsoapp på, så har man inte lyckats hitta huvudet.
Det stod i tidningarna om att han skulle ha bränt upp delar på sin kolgrill, men det avslogs av experter som möjligt, det krävs enormt mycket högre temperaturer för det. Så det var nog kläder mm som han brände.
Han var ute med hunden och "rekade". Mobilen registrerade en rad ställen som han gått på, åkt till. Mycket skumt att han skulle åka till Solvallaskogen för att rasta hunden, t ex. när han bor nära både skogsområden och andra områden som är naturnära. Även en vända för polisens hundar till Uppsala där man letade i en sjö utan resultat.
I förhör kommer mannen fram till att han nog har slängt huvudet i källsorteringen....
De övriga kroppsdelarna hittades i förvaringslådor i hans bil, i ett garage bl a som han hyrde och några låg i hans bil på gården (om jag inte minns fel).
Så, ett par skor kan nog lätt försvinna, även om du nu har kort om tid på dig.
Och har du riktigt tur så hinner du tvätta dom och torka dom i stöveltorken.
Sedan slänga dom i någon allmän sopbehållare.
Har du ännu mer tur är det sophämtning på tisdag förmiddag. Innan hela kalabaliken har dragit igång.
Jag skulle inte bli förvånad om både HD och SD har gjort mordet i samförstånd.
De förstår ju själva vem som förstört deras liv.
(En man som väljer att va otrogen kan vänta ut den tilltänkta älskarinnan så hon får ta 1a steget.På så sätt blir det hennes fel och han kan skylla på henne)
Varför lurade SD HD?
Där handlar det om en praktisk lösning skulle jag säga.Ett hyfsat kärlekslöst äktenskap.
Där SD vill behålla frun(ekonomiska skäl,trygghet,)och barnen och livsstilen i stort.
Nej, jag tror inte en sekund på att SD hade slutat älska HD. Men hon hade troligtvis av olika anledningar inte vilja och/eller ork till att tillfredsställa hans lustar. SD som är en egoistisk människa tänkte väl att han ska hitta det någon annanstans.
Ha både kakan och äta den.