Citat:
Jag tycker mig se att polisutredningen forcerar massmedia, särskilt efter artikel igår då man presenterar material som man av polisen inte får ut utan att det passerat en beslutskedja. För att en kommissarie på grova brott ska släppa material från en nedlagd utredning krävs en underbyggd argumentation om varför, och detta tycker jag är viktigt att veta eftersom det i det här ärendet gett ett ok med följden att massmedia fick lov att dra Karin till slakt.
Det finns ett förväntat syfte med det, från polisens sida.
Henrik har nog lika mycket skäl att peka på Karin, som han har för att skydda sig själv i detsamma utpekande.
Trots ovanstående, vill jag vara väldigt försiktig med att skriva Karin i samma mening som oskyldig. Det är inte för inte som det är polisens huvudteori, och jag personligen blinkade inte ens när jag först läste att en kvinna plockats efter angreppet på Henrik.Men det är fult att sparka på henne när hon redan ligger ned, när man lika gärna kunde gräva i Henriks förehavanden i både hans yrkesutövning såväl som privatliv. Jag är övertygad om att sådan grävning leder fram till samma resultat - Ja rent av ett bättre resultat.
Det finns ett förväntat syfte med det, från polisens sida.
Henrik har nog lika mycket skäl att peka på Karin, som han har för att skydda sig själv i detsamma utpekande.
Trots ovanstående, vill jag vara väldigt försiktig med att skriva Karin i samma mening som oskyldig. Det är inte för inte som det är polisens huvudteori, och jag personligen blinkade inte ens när jag först läste att en kvinna plockats efter angreppet på Henrik.Men det är fult att sparka på henne när hon redan ligger ned, när man lika gärna kunde gräva i Henriks förehavanden i både hans yrkesutövning såväl som privatliv. Jag är övertygad om att sådan grävning leder fram till samma resultat - Ja rent av ett bättre resultat.
Nu har det gått precis 1 vecka, och gör man en tillbakablick känns hela skiten lite arrangerad.
Helt klart är att klanten som sköt har trampat i ett getingbo med skumma saker som riskerar att poppa upp. Ser vi sen till de 4 första timmarna efter brottet reagerar jag på följande:
Skott runt c:a 08:57 med larm runt c:a 09:00. (i princip hela polishuset intill tömdes på personal)
Kl 12:43 publicerar expressen en artikel med foton som misstänks vara från den nedlagda utredningen:
https://www.expressen.se/nyheter/krim/gripna-juristen-slog-en-polis-vet-vad-jag-gjort/
Det går liksom lite för fort att få så många personer att yttra sig på så kort tid och väldigt fort att ta beslut om att läcka från en nedlagd utrednings foto när brottet bara är 3:43 gammalt...
Vi vet sen tidigare att det stod en polisbil klantigt parkerad runt 08 på den aktuella adressen. Teorin att det kan ha varit skiftbyte funkar inte heller, då man dels inte parkerar så klantigt om man inte vill få klagomål på sig och de polisbilar jag sett brukar oftast stå på parallelgatan Pontonjärgatan .
Vi har fått veta genom KL/medierna att hon bodde hos en internutredare hos polisen, och vi vet också att HOL har polare inom polisen, varav en ska ha blivit biten i armen av KL.
HOL har mycket bråttom att komma tillbaka på banan också, är det något han vill sopa under mattan, då blir det naturligt att han byter till ett ombud som inte har insikt i hans firma utan är en extern part. Hade polisen haft intresse av att fånga in skytten borde vi ha sett en efterlysning för länge sedan, hade dom häktat någon skytt borde det också ha framkommit, det är dom första 48 timmarna som är viktiga
Om nu allt skulle stämma på KL med alla påståenden, borde hon ha haft det svårt att övertyga en "torped" att ta ett sådant uppdrag, och på det sätt som "uppdraget" utfördes borde denna klant ha suttit inlåst för länge sedan, men här är tystnaden total både på torpeden och den SUV som åkte iväg. Att HOL nu har livvakt förändrar inte situationen, vad kan en livvakt göra mot en prickskytt eller fjärrstyrd bomb t.ex, för det lär bli nästa steg om beställaren av morduppdraget nu INTE är KL utan någon annan...