2019-09-13, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Du har nog rätt. Mohamad köpte bilen i april. Den häktade köpte bilen "nyligen" och skrev den tidigare häktades namn på pappren. Det är INTE Mohamad Y@hy@ som är häktad.
Vi får nog vänta tills någon lägger ut häktningsframställan...
Citera
2019-09-13, 09:47
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
någon som har häktningsframställan`?
han häktas på eftermiddagen i dag
bara att du kontaktar domstolen och begär ut den
Citera
2019-09-13, 09:47
Medlem
Citat:
Du har nog rätt. Mohamad köpte bilen i april. Den häktade köpte bilen "nyligen" och skrev den tidigare häktades namn på pappren. Det är INTE Mohamad Y@hy@ som är häktad.

" 23-åringen påstår att han gjorde det på uppdrag av en person som fortfarande inte har spårats av polisen. " Menas de att han har namngivit någon med detta?
Citera
2019-09-13, 09:53
Medlem
Citat:
" 23-åringen påstår att han gjorde det på uppdrag av en person som fortfarande inte har spårats av polisen. " Menas de att han har namngivit någon med detta?

Visst låter det som han pratat?
Citera
2019-09-13, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Den här häktade 23-åringen lär få det hett om öronen. Mordet på en mamma som höll sitt spädbarn i famnen ser inte ens ut att accepteras av buset själva.

Han får nog en del besvär i eventuellt fängelse och även utanför.

23-åringen lär nog öppna käften och avslöja fler.

Han får väl anlita Peddi som enligt uppgift är advokat. Så kanske han slipper sitta. Borde kännas tryggt.
Citera
2019-09-13, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbasatan
Visst låter det som han pratat?
Jag tolkar det också så, kan vara att han bara sagt att han köpt den på order av någon annan. Men jag får också intrycket av att han namnet någon som polisen ej har hittat än typ.
Citera
2019-09-13, 09:55
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:

Om han är med i mordet kan han ju inte säga det. Då måste han säga "någon tvingade mig att köpa en bil, men jag vet inte/kan inte säga vem det är."

Om han har gjort det utan att veta vad som skulle hända, kanske för en summa pengar, och nu är rädd för sina "uppdragsgivare" kommer han att säga samma sak.

Om han är hederlig och blivit lurad till det här kanske han har sagt namn och polisen letar nu.
Citera
2019-09-13, 09:56
Medlem
I och med att de använde just pappersversionen för att genomföra ägarbytet, samt att killen är straffad sedan tidigare(avtryck finns i registret) låter det som högst troligt att man funnit avtryck på det insända ägarskiftet som kan spåras till den nu häktade killen.

Dvs detta är inte ett av de namn som stått listad som tidigare ägare.
Citera
2019-09-13, 09:57
Medlem
Citat:
Om han är med i mordet kan han ju inte säga det. Då måste han säga "någon tvingade mig att köpa en bil, men jag vet inte/kan inte säga vem det är."

Om han har gjort det utan att veta vad som skulle hända, kanske för en summa pengar, och nu är rädd för sina "uppdragsgivare" kommer han att säga samma sak.

Om han är hederlig och blivit lurad till det här kanske han har sagt namn och polisen letar nu.
Sant, men hursomhelst borde en telefontömning kunna reda ut ungefär vem/vilka som bett honom att köpa bilen
Citera
2019-09-13, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nooowrooosh
Jo han leser juridik på universitet Lund .
Naif er Peddi kompis

Skillnad på att läsa juridik och vara advokat.
Vikken bonde du är!! Svårt att hålla två bollar i luften, det måste tära på din energi..
Citera
2019-09-13, 10:01
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Sant, men hursomhelst borde en telefontömning kunna reda ut ungefär vem/vilka som bett honom att köpa bilen

Är han lurad kan det ge något (ett nummer till ett kontantkort, kanske?), är han med på det kommer de inte hitta någonting. Frånvaro av ens det minsta lilla samtal från en anonym mobil skulle få mig att tro att han är insyltad i det här (om jag vore utredare).
Citera
2019-09-13, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
han häktas på eftermiddagen i dag
bara att du kontaktar domstolen och begär ut den

Menar du att innan en person är häktad så är häktningsframställan inte offentlig? För så är det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in