Citat:
Ursprungligen postat av
Sixten.Sixtensen
Tack!
Jag är själv som sagt väldigt osäker i frågan så det är skönt det finns andra som delar denna. Just nu försvarar jag Sveriges sätt att se på sexköp, men är medveten om att problemets rötter sträcker sig bortom juridik och moral.
Men en snabb belysning i vidvinkelperspektiv kan nog aldrig skada, även om vi då konstaterar att en autentisk lösning på problemet är svår och kräver fler nyanser än en vanlig politisk debatt.
Så väldans svårt behöver det inte vara att komma fram till en lösning, börja med att titta bakåt i tiden o se vad som funkade
Kolla av med kulturer med mer skamfri o öppen sextraditioner. Öppna upp för mer nuru massage o dylikt. Uppmuntra sexglada personer etc etc Påbörja experiment med sexsurrogater. Låt fysiska terapeuter hjälpa handikappade att onanera likväl som med toabesök dusch o bad. Allvarligt hur skulle sex vara MER intimt än att torka folk i röven? Obegripligt
Det behöver inte vara så himla svårt. Alls
Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Jo jag känner precis samma för de kvinnor som köper sex av fattiga män i U-länder. Det är bara det att detta är en försvinnande del jämfört med män som köper sex. Därav får det inte någon central roll i diskussionen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Därför att de försöker få det att låta helt problemfritt och som vilket annat jobb som helst, men när man sen drar det till sin spets så kan de flesta inte svara på en rak fråga eller slingrar sig som ormar. Kommer med en massa floskler osv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ipsi
Eh, sannolikheten för att man får torka bajs om man jobbar vården är rätt hög.
Kom oå att fråga nu, ni som är anti..
Har ni aldrig undrat över hur dom som tex torkar folks bajsiga rumpor mår? Liknande uppgifter
Och hur precis att torka rumpor skulle vara mindre intimt och förnedrande?
Tror ni bajstorkning är nåt folk glatt o frivilligt gör? O mår bra av?
Duscha av massa främlingars kön också nåt dom gör, vad skulle skillnaden vara?
Att ni får en speciell bild i huvudet när ni tänker på sex köpare o säljare? Det är det som är skillnaden eller