2019-09-12, 22:54
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixten.Sixtensen
Därför att allting inte kan vara till salu.

Just i Sverige har vi dock motsatt problem: vi tror att allt ska vara gratis - allt utom prostitution då, som lyckligtvis är förbjudet.

Varför ska just sex vara undantaget om vi beaktar att vi uppges leva i ett sekulärt samhälle? Sex är ett behov, och används utanför fasta förhållanden. Det går inte att motivera att det ska vara förbjudet att betala för något som är lagligt att ge bort gratis.

Dessutom om du inte vill att sex ska vara till salu, så är det ju förbud mot sexförsäljning du borde argumentera emot.
Citera
2019-09-12, 22:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Nej jag är liberal som sagt och anser att försäkringsbolag ska få utforma sina villkor som de vill så länge de inte medför lagbrott. Förstår inte din iver om att lagstifta om allt, undvik det du personligen ogillar istället och låt andra gör det de gillar. Varför har du ett sådant behov att lägga näsan i blöt i sådant du inte har att göra med?
Jag pratar inte om några försäkringsbolag, jag pratar om den befintliga arbetslöshetsförsäkringen där du inte kommer att rösta nej till villkor som innebär att du inte får bidrag så länge det finns prostitutionsjobb som du kan ta.

Du får rösta helt enligt det du gillar, jag bara konstaterar att nåt nej blir det i a f inte från dig.
Citera
2019-09-12, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag pratar inte om några försäkringsbolag, jag pratar om den befintliga arbetslöshetsförsäkringen där du inte kommer att rösta nej till villkor som innebär att du inte får bidrag så länge det finns prostitutionsjobb som du kan ta.

Du får rösta helt enligt det du gillar, jag bara konstaterar att nåt nej blir det i a f inte från dig.

Jag behöver knappast säga mer än att peka på det fetade.
Senast redigerad av flekstor 2019-09-12 kl. 23:04.
Citera
2019-09-12, 23:04
Avslutad
Citat:
Jag behöver knappast säga mer än att peka på det fetade.
Peka på vad du vill, arbetslöshetskassan är inte ett försäkringsbolag och du tänker inte rösta nej till förändringen.
Citera
2019-09-12, 23:05
Medlem
Citat:
Peka på vad du vill, arbetslöshetskassan är inte ett försäkringsbolag och du tänker inte rösta nej till förändringen.

De säljer en försäkring och jag köper bara om jag accepterar deras villkor, annars avstår jag.
Citera
2019-09-12, 23:11
Avslutad
Citat:
De säljer en försäkring och jag köper bara om jag accepterar deras villkor, annars avstår jag.
Ja, du är naturligtvis fri att inte vara med i a-kassan om du inte vill. Då omfattas du inte av lagen om arbetslöshetsförsäkring och får inget arbetslöshetsunderstöd alls.

Men det finns kanske jobb på bordellen för dem som valt att inte vara med i a-kassan.
Citera
2019-09-12, 23:12
Medlem
Citat:
Ja, du är naturligtvis fri att inte vara med i a-kassan om du inte vill. Då omfattas du inte av lagen om arbetslöshetsförsäkring och får inget arbetslöshetsunderstöd alls.

Precis, bra med valfrihet eller hur? Ännu bättre om fackens särställning bryts så att det blir verklig valfrihet.
Citera
2019-09-12, 23:15
Avslutad
Citat:
Precis, bra med valfrihet eller hur? Ännu bättre om fackens särställning bryts så att det blir verklig valfrihet.
Absolut. Ska jag tolka dig som att du väljer bordelljobb framför a-kassa?
Citera
2019-09-12, 23:17
Medlem
Citat:
Sorry, jag fattar inte vad du argumenterar för.

Att man ska kunna tacka nej till att jobba i vården och få bidrag istället om man tycker det är bättre med bidrag än vårdjobb?
Har lite svårt att få det du säger att gå ihop bara, ledsen om jag varit otydlig

Du menar att AF ger random personer uppgift torka svaga utsatta människor i baken? Bara sådär?
Människor som inte kan försvara sig själva, som helt litar på andra för de enklaste saker..
Dessa säger du att vem som helst med hot om att förlora bidrag ska jobba med?
Verkligen? Ingen kompetens tror du kan behövas, ingen integritetsträning. Inge koll i sexbrottregister?
Bara in på AF, sedan hipp som hopp har man hand om de svagaste i samhället. Du ser inte hur det låter?
Citera
2019-09-12, 23:17
Medlem
Sixten.Sixtensens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Dessutom om du inte vill att sex ska vara till salu, så är det ju förbud mot sexförsäljning du borde argumentera emot.

Logisk paradox deluxe här eller? Att någonting inte är till salu innebär inte att det delas ut gratis eller är lättillgängligt för alla och envar.
Citera
2019-09-12, 23:19
Medlem
Citat:
Absolut. Ska jag tolka dig som att du väljer bordelljobb framför a-kassa?

Du visar upp en osviklig dålig förmåga att dra logiska slutsatser men så är du kvinna också.
Citera
2019-09-12, 23:26
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Så du menar alltså att det är oförsvarbart att köpa sex av fattiga/socialt utsatta människor, men ok att köpa sex av s k lyxprostituerade, eller prostituerade som inte är fattiga/socialt utsatta?

Om en människa som bara vill dryga ut studentkassan eller en s.k lyxprostituerad som tjänar massor på sitt jobb sysslar med prostitition så gör de det antagligen av fri vilja. Då är det inget problem ur en human synvinkel, dock kvarstår mitt personliga problem med män som köper sex. Men det är ovidkommande.
Så ja, det tycker jag är okej, även om jag aldrig kommer att aktivt stötta det eller kunna förstå det.

Men nu ser verkligheten ut som sådan att majoriteten av prostituerade på bordeller i Danmark, Tyskland e.t.c är från länder där de har ett betydligt sämre utgångsläge än vad vi har i Sverige och således uppstår en maktobalans där den mer välbeställde utnyttjar den andra partens position.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in