2019-09-12, 10:44
Medlem
WordWarriors avatar
Frihetsvänner: min profetia sedan några år tillbaka håller på att infrias!

Verkligheten börjar hinna ikapp idioterna till svenska politiker och svenska myndigheter. Efter alla katastrofala beslut som vi på Flashback länge varnat för. Det går dessutom undan med raketfart nu!

Samtidigt som dessa totalitära och korrumperade knektar har målat in sig själva i ett hörn, har de inte ens stake nog att vidta de kraftfulla och snabba åtgärder som behövs för att komma åt alla mord, våldtäkter, rån, skjutningar, sprängningar och bränder. Vanliga medborgare blir lidande.

I veckan kom dessutom rapporter om att tingsrätterna lägger allvarliga brott på hög, eftersom de inte hinner med att utreda och handlägga ärenden i samma takt som de kommer in. Riktiga ärenden, med riktiga brottsoffer, kommer alltså att läggas ner. I värsta fall resulterar detta i lynchjustis och medborgargarden. Kraven på att skipa rättvisa gällande allvarliga brott kommer att öka från den hårt drabbade befolkningen.

Häkten och fängelser håller på att bli överfulla. Detta kommer att tvinga myndigheterna att ta itu med de allra allvarligaste brotten först, det vill säga att prioritera, som man normalt tvingas göra vid resursbrist.

Statens våldsmonopol och rättsväsendet håller alltså på att knäckas av allvarlig och systemhotande invandrarrelaterad gängbrottslighet. Anarkin brer ut sig allt mer för varje månad som går. Är detta en bra sak? Nej! Men även en dålig situation kan resultera i något gott.

Mina vänner: vad händer när katten är borta? Jo, råttorna dansar på bordet!

Sexköp ger enligt praxis dagsböter. Det är ett brott utan brottsoffer om det skett mellan samtyckande vuxna, och kan i princip jämställas med en ordningsbot för något som staten moraliserar över.

Ofta erkänner de köpare som ertappas på bar gärning, och tar ett strafföreläggande istället för att mötas i rätten, om åklagaren väljer att väcka åtal.

Är det en klok strategi att erkänna och ta ett strafföreläggande i den rådande situationen? Fråga er nu detta. En person kan ju utnyttja sin rättighet att tiga inför polisen och åklagaren, och om man känner sig oskyldig: neka, neka, neka. Delgivningar och rekommenderade brev? Kommer de att nå mottagaren med dagens havererade postväsende? Osäkert, eller hur?

Att ta fallet till rätten tar många månader, kanske t.o.m. år i dagsläget. Eller så läggs det ner i brist på bevis (svepskäl, ofta är det resursbrist), eller på grund av att den tvååriga preskriptionstiden passerat. Vill de att ni inställer er i rätten till slut? Kanske får de då bjuda på skjuts till tingsrätten? Vilket det knappast finns resurser till ändå.

Topic:

Ingen av oss gillar anarki. Det utgår jag ifrån. Men om staten jagar samtyckande vuxna, och kränker folks frihet och integritet på bekostnad av att lagföra allvarliga brott mot personer; är inte då polisen, staten och rättsväsendet illegitima, och bör behandlas som sådana? Det är min öppna fråga till er. För jag uppmanar inte till något. Bara lyssnar in och vill diskutera hypotetiska scenarion.

Den hypotetiska frågan blir: kan civil olydnad de facto knäcka sexköpslagen i den mening att lagföringen kostar mer än den smakar?
Senast redigerad av WordWarrior 2019-09-12 kl. 10:54.
Citera
2019-09-12, 10:58
Medlem
Det är lämpligt att dra anklagelser, som man inte håller med om borde vara olagliga, i långbänk. Det ska kosta att förtrycka folk.

Resultatet blir precis som du säger, igenkorkat rättsväsende som antingen måste prioritera eller öka sina resurser för att hinna med.

Ett bra exempel är ringa narkotikabrotten, det är ca 20 000 stycken ringa narkotikabrott som klaras upp varje år, om varenda en tvingade till sig en rättegång och sköt upp den en gång eller två (med laga förfall förstås) och höll sig undan delgivning tills delgivningsman kom och knackade på, så skulle det dränera enormt mycket resurser från rättsväsendet.

Svenskar är dock duktiga medborgare som litar alldeles för mycket på att staten vill dem väl, och hjälper till att se till att förtrycket flyter på smidigt.

Civil olydnad är ett nödvändigt verktyg i kampen för frihet.

Nu är det nog inte civil olydnad som driver utvecklingen i dagsläget, men konsekvensen blir densamma, ett överbelastat rättsväsendet som kommer bli tvungna att prioritera eller haverera. I dagsläget hjälper inte ens ekonomiska tillskott, det finns inte kompetent personal att fylla ut med ändå.
Citera
2019-09-12, 11:05
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iloveass2

Svenskar är dock duktiga medborgare som litar alldeles för mycket på att staten vill dem väl, och hjälper till att se till att förtrycket flyter på smidigt.

Civil olydnad är ett nödvändigt verktyg i kampen för frihet.

Ja, den lydige och naive svensken är ett stort problem. Dags att tänka om och bita ifrån mot den stat som kränker våra mänskliga rättigheter. Grundtanken är ju att en stat ska skydda sin egen befolkning och dess rättigheter. I gengäld får staten lojalitet och legitimitet från sin befolkning. Nu har ju staten blivit illegitim då den kränker våra mänskliga rättigheter, och förtrycker oss. Dessutom har staten och media satt lögnen i system.
Citera
2019-09-12, 11:53
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Ja, så länge man inte begått något annat småbrott (narkotikabrott, trafikbrott, misshandel, stöld etc). För då förmodar jag det kan bakas ihop till ett enda åtal. Brukar ju vara så vid rättegångar att det kan vara 3-4 olika åtalspunkter och brottstillfällen som tas upp.

Men annars låter det som en intressant strategi med civil olydnad vid sexköp. Sexköp kan ju definitivt inte ligga högt upp i utredningshögen, dvs så länge det inte är trafficking. Det däremot kan utredas.

Slutsats: Undvik utländska prostituerade. Och använd civil olydnad bara om du i övrigt är skötsam och följer lagen
Citera
2019-09-12, 22:11
Moderator
Neksnors avatar
Är inte sexköpslagen i praktiken redan ganska knäckt? De som döms är väl sådana som sysslat med koppleri/slaveri och den torsk som råkar stå med kuken i brevlådan när polisen knackar på? Något jagande av köpare har väl inte polisen sysslat med de senaste åren?
Citera
2019-09-12, 22:19
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Är inte sexköpslagen i praktiken redan ganska knäckt? De som döms är väl sådana som sysslat med koppleri/slaveri och den torsk som råkar stå med kuken i brevlådan när polisen knackar på? Något jagande av köpare har väl inte polisen sysslat med de senaste åren?

Man försöker hålla fasaden uppe. Det är ju en prioriterad fråga för den tokfeministiska regeringen. Koppleri behöver inte alls betyda missförhållanden, då i princip vad som helst som kan främja sexhandel kan räknas som detta.

Men du har rätt att i dagsläget så anmäls inte mer än omkring ett par hundra av de kanske 150 00 sexköp som genomförs årligen. Ännu färre fälls.
Citera
2019-09-13, 04:02
Medlem
felfoedds avatar
Har du först NU insett att staten är illegitim och att man inte behöver lyssna på den..?

Jag har hittills inte blivit gripen för sexköp men då jag anser att det är bra att köpa sex och inget att skämmas för så kommer jag inte att erkänna om jag blir gripen, utan låta det gå till rättegång.

Vem vet.. kan bli kul? Skulle vara najs att sitta där och förolämpa packet.

Jag vet att det finns folk som har barn och familj och därför inte köper sex i Sverige utan åker utomlands.. men enligt mig så borde anledningen vara att man inte vill vara otrogen? Vem fan bryr sig om svenska mespolisen tar en? Vem fruktar något sådant..?
Citera
2019-09-13, 04:04
Medlem
felfoedds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Slutsats: Undvik utländska prostituerade. Och använd civil olydnad bara om du i övrigt är skötsam och följer lagen

Haha.. undvika utländska? Är du seriös eller? Det är precis tvärtom.
Citera
2019-09-13, 09:59
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felfoedd
Haha.. undvika utländska? Är du seriös eller? Det är precis tvärtom.

Ja, jag är seriös. Är för övrigt själv prostituerad.

Polisen i Sverige är mest intresserade av trafficking, thaimassage och sexturism (hitresta prostituerade). Det är där de lägger ner krutet. Jag är dessutom inte den enda i tråden som säger det. Det är vad jag förstår den genomgående uppfattningen i det här delforumet. Så vill man undvika att bli tagen av polisens vårt land, så är ett bra tips att inte besöka de utländska prostituerade som åker hit.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2019-09-13 kl. 10:03.
Citera
2019-09-14, 11:11
Medlem
OverTheMoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Frihetsvänner: min profetia sedan några år tillbaka håller på att infrias!
Du och alla andra på flashen

Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Samtidigt som dessa totalitära och korrumperade knektar har målat in sig själva i ett hörn, har de inte ens stake nog att vidta de kraftfulla och snabba åtgärder som behövs för att komma åt alla mord, våldtäkter, rån, skjutningar, sprängningar och bränder. Vanliga medborgare blir lidande.
Förstår din tanke men tror du missat något viktigt. Dessa grova brott blir sällan lösta med en fällande dom och vissa brott lägger man ner direkt trots klara bevis. Vi vet att regeringen och gammelmedia mörkar hårt och vi alla minns kod 291.
För att hålla nere statistiken där invandrare dominerar så väljer man att lägga ner dessa ärenden.
För att hålla uppe statistiken på lösta brott väljer man att gå efter lätta fall så som Sexköpare eller pensionärer som skrivit några hårda ord på nätet och som blir dömda för Hets mot folkgrupp. Det finns ingen annan förklaring (vad jag vet iallafall) varför man väljer slösa tid på såna här brott när grova våldtäktsbrott mot barn ligger på hög.
Så nej, jag tror inte sexköpare kan dansa på bordet.
Citera
2019-09-15, 04:10
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OverTheMoon
Du och alla andra på flashen

För att hålla uppe statistiken på lösta brott väljer man att gå efter lätta fall så som Sexköpare eller pensionärer som skrivit några hårda ord på nätet och som blir dömda för Hets mot folkgrupp. Det finns ingen annan förklaring (vad jag vet iallafall) varför man väljer slösa tid på såna här brott när grova våldtäktsbrott mot barn ligger på hög.
Så nej, jag tror inte sexköpare kan dansa på bordet.

Risken är att statistik är viktigare än myndiga personers rättskapacitet.
Citera
2019-09-15, 08:52
Medlem
OverTheMoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antex
Risken är att statistik är viktigare än myndiga personers rättskapacitet.
Precis- Det är inte rimligt att gruppvåldtäkter på minderåriga läggs på hög medans man spenderar tid på samtyckande vuxna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in