Citat:
Ursprungligen postat av
tauceti
Jag bryr mig knappt om vad du tycker om mig som debattör. Jag säger vad jag känner och tror, och efter att ha sett bilden på paddan så förstod jag varför hon var emot det mest logiska. Förutom logik så tycker tjejerna som jobbar med det detsamma, samt alla människorättsorganisationer det med. Varför ska jag tänka på vad jag säger gentemot en padda som har en åsikt som förstör för människor i nöd. Hon kan suga sin hunds tuttar den fete jäveln. Sitter dag in och dag ut och klankar ner på förnuft och logik och ser till att människor lider.
Det handlar om att var man och kvinna äger sin egen kropp och gör vad dom vill. Men då så, då är vi på samma fot i frågan.
Och sen så bryr jag mig inte om hur du ser ut. Har bara stört mig så länge på vissa feminister här på forumet som vägrar vara logiska/förnuftiga och då får hon en smäll under bältet. För som jag skrev ovan så har förbudet förstört mångas liv. Och hon kämpade för fortsatt förbud. Tack och hej min vän!
Nä men om du nu inte bryr dig om hur jag ser ut varför ens dra in utseende?
Och användaren du pratar om är inte ens aktiv i denna tråd?
Skitsamma. Ska vi diskutera får det gärna ske på ett ordentligt sätt annars kan vi lägga ner. Har haft så många tramsiga diskussioner här och det börjar bli tröttsamt.
Det är inte bara feminister som är emot sexköp. Det finns både män och kvinnor i alla samhällsklasser som är emot det.
Anledningen brukar vara att man inte tycker att det är ett rimligt sätt att se på människor som handelsvaror. Man vill inte främja detta. Därför vill man ha ett förbud.
Ungefär som att jag inte vill främja förtryck och användandet av burka, slöja eller andra påtvingade plagg, jag hade gärna sett ett förbud gällande slöja under hela skoltiden till exempel.
Vissa argumenterar då med att "kvinnorna som bär plaggen kommer bli ännu mer begränsade och stanna inne".
Jaha, men ska vi strunta i regler och lagar för att vissa riskerar att få det värre? På sikt får vi ett bättre samhälle med mindre förtryck. Ska man resonera såhär så kommer man aldrig framåt.