2019-09-12, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag förstår skillnaden ja.
Förstår du att prostitition för med sig kriminalitet och otrevligheter för andra medborgare?
Förstår du att det på noll vis måste vara så?
Och att det historiskt inte gjort det alls, eller förklara hur tex prästinnor som har sex med folk iutbyte mot offergåvor till gudar leder till kriminalitet o otrevligheter?
Eller i kulturer som har som rite of passage att bli vuxen att flickor har sex med pojkar som ger dom pärlor etc etc.

Tidssnobberi är bara löjligt
Citera
2019-09-12, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Så du är emot att AF ska få anvisa folk till bordelljobb? Varför då?
Inte direkt?..
Skulle vara lustigt.
Tycker du att AF ska säga till randoms att torka utsatta i stjärten, inget det flesta skulle vilja göra

Sedan är bordeller inte så perfekt precis, en utgångpunkt ur terapi/sexuell surrogat vore att föredra
Citera
2019-09-12, 20:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Du har åtskilliga gånger fått svaret att jag anser att a-kassorna ska få ställa vilka försäkringsvillkor de vill, men jag tecknar förstås inte försäkringar med villkor jag inte accepterar. Hur är det möjligt att det inte har gått in i ditt huvud än?
Ja, så i morgon när du blir arbetslös och du inte får a-kassa för att det finns gott om kuksugarjobb du kan ta så tycker du det är ok. Du har inga synpunkter.
Citera
2019-09-12, 20:56
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Jag bryr mig knappt om vad du tycker om mig som debattör. Jag säger vad jag känner och tror, och efter att ha sett bilden på paddan så förstod jag varför hon var emot det mest logiska. Förutom logik så tycker tjejerna som jobbar med det detsamma, samt alla människorättsorganisationer det med. Varför ska jag tänka på vad jag säger gentemot en padda som har en åsikt som förstör för människor i nöd. Hon kan suga sin hunds tuttar den fete jäveln. Sitter dag in och dag ut och klankar ner på förnuft och logik och ser till att människor lider.

Det handlar om att var man och kvinna äger sin egen kropp och gör vad dom vill. Men då så, då är vi på samma fot i frågan.

Och sen så bryr jag mig inte om hur du ser ut. Har bara stört mig så länge på vissa feminister här på forumet som vägrar vara logiska/förnuftiga och då får hon en smäll under bältet. För som jag skrev ovan så har förbudet förstört mångas liv. Och hon kämpade för fortsatt förbud. Tack och hej min vän!

Nä men om du nu inte bryr dig om hur jag ser ut varför ens dra in utseende?
Och användaren du pratar om är inte ens aktiv i denna tråd?

Skitsamma. Ska vi diskutera får det gärna ske på ett ordentligt sätt annars kan vi lägga ner. Har haft så många tramsiga diskussioner här och det börjar bli tröttsamt.
Det är inte bara feminister som är emot sexköp. Det finns både män och kvinnor i alla samhällsklasser som är emot det.
Anledningen brukar vara att man inte tycker att det är ett rimligt sätt att se på människor som handelsvaror. Man vill inte främja detta. Därför vill man ha ett förbud.

Ungefär som att jag inte vill främja förtryck och användandet av burka, slöja eller andra påtvingade plagg, jag hade gärna sett ett förbud gällande slöja under hela skoltiden till exempel.
Vissa argumenterar då med att "kvinnorna som bär plaggen kommer bli ännu mer begränsade och stanna inne".
Jaha, men ska vi strunta i regler och lagar för att vissa riskerar att få det värre? På sikt får vi ett bättre samhälle med mindre förtryck. Ska man resonera såhär så kommer man aldrig framåt.
Citera
Medlem
Citat:
Ja, så i morgon när du blir arbetslös och du inte får a-kassa för att det finns gott om kuksugarjobb du kan ta så tycker du det är ok. Du har inga synpunkter.
Arbetsförnedringen är ju i allmänhet en människoföraktande relik som borde läggas ner och göras om totalt
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Inte direkt?..
Skulle vara lustigt.
Tycker du att AF ska säga till randoms att torka utsatta i stjärten, inget det flesta skulle vilja göra

Sedan är bordeller inte så perfekt precis, en utgångpunkt ur terapi/sexuell surrogat vore att föredra
Vad är det för lustigt med det? Så länge det finns jobb man kan ta så behöver man inte bidrag.
Citera
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Förstår du att det på noll vis måste vara så?
Och att det historiskt inte gjort det alls, eller förklara hur tex prästinnor som har sex med folk iutbyte mot offergåvor till gudar leder till kriminalitet o otrevligheter?
Eller i kulturer som har som rite of passage att bli vuxen att flickor har sex med pojkar som ger dom pärlor etc etc.

Tidssnobberi är bara löjligt

Ta en titt på Tyskland och Amsterdam. Det har fört med sig en hel del.
Citera
2019-09-12, 20:57
Medlem
Citat:

Du går i cirklar:

Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Jag känner inte till någon a-kassa som har sådana regler så det skulle jag ha synpunkter på då det strider emot försäkringsvillkoren.
Citera
2019-09-12, 21:01
Medlem
Citat:
Vad är det för lustigt med det? Så länge det finns jobb man kan ta så behöver man inte bidrag.
Det påminner mig om en kolumn i metro där författaren prata lite om Sverige skulle ha en diktator o AF skulle ha frihetskämpe som yrke för folk..
Tanken är skrattretande
Men mer allvarligt, har AF torka bajs i stjärten på folk jobb som man förlorar bidrag om man vägrar?
Om inte varför?
O isf kan prostitution vara liknande.
Sedan borde sexarbetare vara utbildade terapeuter/sex surrogater
Senast redigerad av LupesVulpus 2019-09-12 kl. 21:04.
Citera
2019-09-12, 21:01
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jämför du ett vårdyrke med att suga kuk?
Lapa lingonvecka, däremot är kanske helt okej?
Citera
2019-09-12, 21:03
Medlem
Citat:
Och? Bevisa hur det MÅSTE förhålla sig så!?!
Speciellt när det aldrig gjort så annars historiskt
Vad är det som är så speciellt hemskt med modern prostitution
Citera
2019-09-12, 21:06
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

Den slutsatsen går inte att dra.

Legalisering/avkriminalisering gör sexhandeln mer transparent och åtkomlig för myndigheterna och polisen. Därmed upptäcks också missförhållanden som helt skulle ha flugit under radarn vid en kriminalisering, där 100 % av branschen är svart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in