2019-09-12, 16:38
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Kvinnomisshandel och till slut kvinnomord i nära relationer brukar börja med våld som inte är jätteallvarligt, även om gnoggnuggning är nog så illa.

Kvinnan vänjer sig vid mer och mer våld som hela tiden trappas upp tills det blir dödligt.

Hon kanske ansåg att hon kunde hantera hans förföljelse, smygfotografering, hotfullhet och allmänt obehagligt beteende.

Men när han tog till våld så hade han definitivt passerat en gräns och hon var tvungen att få stopp på honom innan våldet eskalerade.
Var ifrån kommer dessa uppgifter? Eller är det spekulationer?
Citera
2019-09-12, 16:40
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
SD lär aldrig erkänna. Jag undrar om det inte var en av anledningarna till att Hiding ville ta in HD snarast med förhoppning om att få någon slags erkännande därifrån istället.

Kanske, med det låter för mig som en vild chansning och att läget mot MGM är trots allt svagt.

Jag hoppas ju att MGK togs in på egna meriter och inte i något försök att ruska om MGM eller så.
Citera
2019-09-12, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Att det finns två andra som också har tankeförmågan att räkna ut det fullständigt uppenbara förändrar så klart ingenting.

Försök inte, för jag har satt min gräns och du får mig icke att överträda.

JG👤 befann sig inte på själva brottsplatsen när han skrev, men de andra två personerna som då befann sig tillsammans JG👤 när vederbörande skrev, tyckte att det var väldigt egendomligt att skriva som ifrågavarande då gjorde, men det förändrar ju så klart ingen ting, precis som du tidigare framfört.

Sedan handlade det om själva identifieringen av den då avlidna människokroppen. Att antaga är en sak, fakta är det motsatta, vilken i sin tur först kunde äga rum under Tisdagen den 22 Maj år 2018, offret, vilken's identitet inte gick att fastställa under Lördagen den 19 Maj 2018, förutom att JG👤 var den enda som visste att det var Lena Wesström som låg mördad bakom bullerplanket, och just i detta fallet, är det vederbörande's då skrivna ord "Softis" som talar sitt eget klarspråk, men det förändrar ju så klart ingen ting, precis som du tidigare deklarerat.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-12, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Tack! Läs till 16.07:

https://www.na.se/artikel/mordmisstankte-45-aringen-ville-bli-slappt-men-forsvaret-fick-nytt-bakslag

Artikeln är låst. Kan du citera något därifrån?

Tvivlar starkt på att SD släpps, såvida han inte har kommit med något uppseendeväckande som pekar åt ett annat håll - med bevis därtill. SD skulle nog ange HD som skyldig för att själv slippa undan, det kan jag tänka mig och är han oskyldig bör han naturligtvis släppas. Vilken skithög han än är som person.
Citera
2019-09-12, 17:05
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Försök inte, för jag har satt min gräns och du får mig icke att överträda.

JG👤 befann sig inte på själva brottsplatsen när han skrev, men de andra två personerna som då befann sig tillsammans JG👤 när vederbörande skrev, tyckte att det var väldigt egendomligt att skriva som ifrågavarande då gjorde, men det förändrar ju så klart ingen ting, precis som du tidigare framfört.

Sedan handlade det om själva identifieringen av den då avlidna människokroppen. Att antaga är en sak, fakta är det motsatta, vilken i sin tur först kunde äga rum under Tisdagen den 22 Maj år 2018, offret, vilken's identitet inte gick att fastställa under Lördagen den 19 Maj 2018, förutom att JG👤 var den enda som visste att det var Lena Wesström som låg mördad bakom bullerplanket, och just i detta fallet, är det vederbörande's då skrivna ord "Softis" som talar sitt eget klarspråk, men det förändrar ju så klart ingen ting, precis som du tidigare deklarerat.

Mvh/ @JokerMannen

När nyheten kom ut strax före kl 16 den 19/5 att en kvinna hittats död i Hjärsta var det inte bara JG som "visste" vem det var. Okänsligt/dumt, sure...som bevis på kännedom om mordet är det dock "hyfsat" svagt.
Men du har säkert en massa jättehemlig polisinformation som styrker det?
Citera
2019-09-12, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Citat direkt från mitt inlägg:
"Om SD befinns skyldig till mordet".

Men du kanske tycker som S-J, ➡att det är L*ena som är megasvekaren.
➡Det är hon som har förstört en familj, ➡även om han befinns skyldig för mordet?

Det är väl ändå självaste Fáan och han's egen Moster vad folk skall älta onödigheter fram och tillbaka.

Det har ingen som helst betydelse om så LW har haft en egen bordell inom sina egna väggar, så finns det något som vi benämner för mänskliga rättigheter, vilka alla människor skall, och måste rätta sig efter, och det är oavsett vad. Ingen mänsklig individ äger rätten att ta lagen i sina egna händer och döda en annan människa, den som tar lagen i sina egna händer och mördar en annan individ, är den person som har begått ett grovt övertramp, och skall sålunda enligt gällande lagar och förordningar straffas för sin handling, offret som sådant var, kan aldrig skuldbeläggas, endast mördaren har skulden, vilken är den som brutit mot de mänskliga rättigheterna.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-12, 17:13
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mja, säger inte så mycket om bevisningen egentligen, nålsögat är den första häktningen, lyckas åklagaren där så brukar det gälla hela vägen till rättegång.

Vi får se vid nästa förhandling hur det ser ut, en snabb förhandling bra läge för åklagaren, en längre mer tveksamt, det är ju bevisvärdering som står på tapeten.

MGM nekar ju i sten fortfarande.

Men det är väl i sig inte ovanligt så här innan åtal?
Och även genom hela rättegången.

Tex:
Såna som nekat i sten, länge, men som efter efter lång tid erkänt (stategiskt) för att kunna få tidsbestämt straff , tex trippelmördaren i Klippan Ricard Nilsson.
Tråd: (FB) Trippelmord i Klippan 1999?

Och sen finns det dom som än idag blånekar, och som jag tror aldrig kommer att erkänna, tex

Nerijus Bilevicius (Lisa Holms mördare), LÄNK TILL TRÅD

Tony Aldén (Carolin Stenvalls mördare), LÄNK TILL TRÅD

Fredrik Svensson (Marina Johanssons mördare), LÄNK TILL TRÅD

Fråga: om (vi är ju ännu på OM-stadiet) det nu går hela vägen till rättegång tror du (ni andra i tråden också såklart) att han kommer att erkänna?
Om han blir dömd, mot sitt ev. nekande, tror nån att han isåfall senare kommer att erkänna?
Citera
2019-09-12, 17:19
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Men det är väl i sig inte ovanligt så här innan åtal?
Och även genom hela rättegången.

Tex:
Såna som nekat i sten, länge, men som efter efter lång tid erkänt (stategiskt) för att kunna få tidsbestämt straff , tex trippelmördaren i Klippan Ricard Nilsson.
Tråd: (FB) Trippelmord i Klippan 1999?

Och sen finns det dom som än idag blånekar, och som jag tror aldrig kommer att erkänna, tex

Nerijus Bilevicius (Lisa Holms mördare), LÄNK TILL TRÅD

Tony Aldén (Carolin Stenvalls mördare), LÄNK TILL TRÅD

Fredrik Svensson (Marina Johanssons mördare), LÄNK TILL TRÅD

Fråga: om (vi är ju ännu på OM-stadiet) det nu går hela vägen till rättegång tror du (ni andra i tråden också såklart) att han kommer att erkänna?
Om han blir dömd, mot sitt ev. nekande, tror nån att han isåfall senare kommer att erkänna?

Absolut, det brukar ju i de flesta fall bli en dom mot den nekande MGM så visst följer det mönstret men i och med att MGM ville få en ändring till stånd med ett överklagande till Hovrätten angående sin häktning så känns ju den bevisning som lett till hans häktning på "sannolika skäl" inte helt klockren.

Vi får se hur det blir den 27/9 då det är dags för åtalsförlängning och omhäktning, blir det en lång förhandling med kort häktningstid innan åtal ska vara inlämnat, dvs. inte en månad som nu så är nog läget inte helt optimalt för åklagaren, spännande är det ju i alla fall.
Citera
2019-09-12, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Fakta är att LW var på dagsutflykt ensam
med SD en månad efter misshandelsanmälan.

Fakta är att LW tog kontakt med HD och
SD och ville leka med dem ensamma i
skogen i augusti 2017.

Japp. Och? Jag tror liksom många andra att SD och LW drog växelvis i varandra. Mot slutet så ville nog LW dra sig ur och gå vidare. Något SD inte accepterade. Att LW var ambivalent i sina känslor mot SD tidigare tror jag nog att de flesta är inne på. Hon var nog delvis rädd för SD men inte tillräckligt tyvärr.
Citera
2019-09-12, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Nu vet vi ju inte om detta stämmer, bara för att du säger det.
Jag tvivlar inte på dej, utan jag tror att hon fick rejält med box i ansikte och huvud.

Men vi har ett gäng som är övertygade om att hon dog av grovt våld mot kroppen.
Det är ju faktiskt så som Åkl har uttryckt sig.

Och då hamnar vi mitt i mellan igen.
Grovt våld mot huvud och ansikte, kontra grovt våld mot kroppen.

OM det du säger stämmer, så är det ju otroligt svårt att bruka så mycket våld mot just kroppen, så man inte kan känna igen ansiktet, det går helt enkelt inte.
OCH tvärtom, boxa på någon så mycket i ansikte och huvud så att själva kroppen blir utsatt för grovt våld funkar ju inte heller.

Månne det vara såhär med denna detalj..... Förövaren har boxat upp Lena rejält BÅDE på kroppen OCH på ansikte och huvud, till oigenkännlighet ??
Hon är alltså rejält slagen från topp till tå.
Det borde vi nästan kunna komma överens om i tråden.

Nu så finns det ju inga garantier för att ÅK har sagt hela sanningen.
Om det nu stämmer, vilket jag tror, att hon har skrikigt periodvis i upp emot
fem minuter så har det så klart hänt en hel del.

Vad gäller uppgiften om ansiktsskadorna så skulle jag gissa på att dom kommer från
någon som såg henne på FP och inte från rättsmedicin.
Citera
2019-09-12, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Då vet vi hur MGM ställer sig till de nya omständigheterna som åklagaren lagt fram, han bestrider allt fortfarande och lär så göra hela vägen.

Nästa hållpunkt blir ju då omhäktning den 27/9 och jag tror inte att MGM kommer att godta den sedvanliga slentrianmässiga förlängningen, det blir troligen en ny förhandling om saken.

Han kommer sannolikt å bestrida och troligen kommer han å överklaga
till HovR igen, om inte hans advokat avråder.
Det ser åtminstone ut som om ÅK har lite på fötterna den här gången.

Men hur fan ska hon göra med HD, får hon inte henne häktad på sannolika så tycker
jag att det ser riktigt illa ut för henne, snacka om att måla in sig i ett hörn.
Det är för mig obegripligt att hon inte rubricerade det som "skyddande av brottsling,
grovt brott".
Hon kan ju inte gärna bara skriva av henne heller, för till råga på allt så gick hon ju ut
med att misstankarna mot HD hade stärkts.

Nåja, hur som helst så ska det bli riktigt intressant å se hur den här
soppan kommer å sluta.
Citera
2019-09-12, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
När nyheten kom ut strax före kl 16 den 19/5 att en kvinna hittats död i Hjärsta var det inte bara JG som "visste" vem det var. Okänsligt/dumt, sure...som bevis på kännedom om mordet är det dock "hyfsat" svagt.
Men du har säkert en massa jättehemlig polisinformation som styrker det?

Jag har tidigare deklarerat inom tråden, att alla mördare har en sak gemensamt när de ställs öga mot öga inför lagens långa arm, det vill säga, alla är dom oskyldiga. ●En del mördare slinker ur nätet, till exempel, på grund av att det saknas tillräckligt med beviskraft för att kunna döma mördarna, andra klarar sig från ett fängelsestraff på grund av annat, ●Kalamarksmordet är just ett sådant exempel.

Beträffande mordet på Lena Wesström, så fick nyligen SD's FörsvarsAdvokat vid namn: Ingvar Backman backa för andra gången i rad, det vill säga, trotts han's tappra försök med att överklaga till Göta Hovrätt i tron om att kunna få sin klient försatt på fri fot, så sågade den mycket kompetenta KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding tillsammans med Hovrätten Ingvar Backman jäms med fotknölarna

Ingvar Backman är SD's FörsvarsAdvokat, och han's jobb är att rentvå sin klient från Åklagaren's misstankar samt att försöka slå hål på alla de olika bevis som Åklagaren kan lägga fram, detta oavsett om han's klient är skyldig till det begångna mordet som vederbörande nu på sannolika skäl sitter häktad för.

Mvh/ @JokerMannen

Ps: Identifieringen av den då avlidna människokroppen, kunde först fastställas under Tisdagen den 22 Maj år 2018 Ds.
Senast redigerad av JokerMannen 2019-09-12 kl. 17:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in