2019-09-12, 15:21
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
De utsätter oskyldiga för livsfara, är det verkligen så svårt att förstå även nu efter att en kvinna med en bäbis har blivit skjuten på öppen gata?

Ja det är beklagligt att människor är ytliga men så ser verkligheten ut och du tr det som intäkt för att förbjuda sådant. Hennes familj skulle varken acceptera en rörmokare eller en prostituerad men själv ser jag inte det som argument för att förbjuda någon av grupperna.

Där har du just ditt feltänk, varför har du ett behov att lägga dig i om andra har sex med varandra av fri vilja med eller utan betalning? Vad de gör bakom stängda dörrar har du inget med att göra. Skaffa dig ett eget liv!

Det finns många oskyldiga som skadas i prostititionens spår. Och det är trots allt alltid efterfrågan som är avgörande för marknaden.
Hade sexköp straffats rejält hade färre män köpt sex, det är jag tämligen övertygad om. Hade försäljning av sex straffats rejält hade färre sålt sex. Visst stryker det med oskyldiga i gängkrigen men de är trots allt väldigt få. Och det stryker även med oskyldiga i prostititionens spår.
Det är lite märkligt att detta med valfrihet och två vuxnas val är så oerhört viktigt som argument när det gäller just sexköp. Det förefaller inte vara lika viktigt när det gäller andra områden.

Om du nu undrar är jag emot både fri invandring, gängkrig, fri hantering och försäljning av vapen och knark, lättvindiga bidrag och prostitution. Sen förstår jag givetvis att inte prostitition kan förbjudas på grund av min åsikt gällande det.
Citera
2019-09-12, 15:24
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Jag har inga problem med sex, inga nojjor, ingen svartsjuka, inga frustrationer. Jag får vad jag behöver.

Min tjej får göra vad hon vill, det enda jag begär är ärlighet.

Jag måste fråga dig apropå detta inlägg, för jag blev så förvånad. Ta inte frågan negativt, den är helt neutral.
Saknar du förmåga att känna känslor för andra människor?
Du verkar ju ha sexdrift, men finns det något känsloliv på insidan? Eller är det bara en drift vi talar om?
Citera
2019-09-12, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Hur ska du säkerställa att alla inblandade säljer sig frivilligt?

Hur ska du säkerställa att alla rörmokare säljer sig frivilligt?

Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det finns många oskyldiga som skadas i prostititionens spår. Och det är trots allt alltid efterfrågan som är avgörande för marknaden.
Hade sexköp straffats rejält hade färre män köpt sex, det är jag tämligen övertygad om. Hade försäljning av sex straffats rejält hade färre sålt sex. Visst stryker det med oskyldiga i gängkrigen men de är trots allt väldigt få. Och det stryker även med oskyldiga i prostititionens spår.
Det är lite märkligt att detta med valfrihet och två vuxnas val är så oerhört viktigt som argument när det gäller just sexköp. Det förefaller inte vara lika viktigt när det gäller andra områden.

Om du nu undrar är jag emot både fri invandring, gängkrig, fri hantering och försäljning av vapen och knark, lättvindiga bidrag och prostitution. Sen förstår jag givetvis att inte prostitition kan förbjudas på grund av min åsikt gällande det.

Det finns många snickare som skadar sig också.

Och vilket område anser du att jag inte tycker valfrihet är viktigt?
Citera
2019-09-12, 15:33
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Hur ska du säkerställa att alla rörmokare säljer sig frivilligt?

Det finns många snickare som skadar sig också.

Och vilket område anser du att jag inte tycker valfrihet är viktigt?

Du verkade inte vara så positiv till gängmedlemmar som skjuter på varandra? Eller tycker du att det ska vara tillåtet?
Citera
2019-09-12, 15:37
Medlem
Citat:
Du verkade inte vara så positiv till gängmedlemmar som skjuter på varandra? Eller tycker du att det ska vara tillåtet?

Nej för att det utsätter andra för risk, oskyldiga dödas av dem. Skulle de däremot göra det på ett sådant sätt att andra inte riskerar sina liv så får de väl döda varandra.
Citera
2019-09-12, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, jag vet redan att du avstår från att svara ja eller nej utan lägger ner din röst i frågan.

Om du själv blir arbetslös kommer du naturligtvis inte heller ha en åsikt i frågan utan finner dig i a-kassans beslut.

Precis som när jag väljer hemförsäkring skulle jag inte teckna om de har villkor som jag inte gillar. Skulle hemförsäkringen t.ex. ställa krav på att jag håller mig hemma och bevakar lägenheten för att få ersättning vid inbrott skulle jag välja en annan hemförsäkring med mer rimliga villkor.

Detsamma gäller med a-kassa, om den har villkor jag inte finner rimliga så tecknar jag inte den försäkringen. Och jag tror inte de skulle få speciellt många kunder om de krävde att man inte får säga nej till att jobba som prostituerad, eller vad tror du?
Citera
2019-09-12, 16:57
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Jag måste fråga dig apropå detta inlägg, för jag blev så förvånad. Ta inte frågan negativt, den är helt neutral.
Saknar du förmåga att känna känslor för andra människor?
Du verkar ju ha sexdrift, men finns det något känsloliv på insidan? Eller är det bara en drift vi talar om?
Vad babblar du om? Tror du sex och känslor är samma sak?
Citera
2019-09-12, 17:00
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, så länge du uppfyller arbetsgivarens krav kan de det naturligtvis.
Jaså, finns det krav nu också. Gäller det samtliga yrken eller bara vissa?
Citat:
Fråga om du kan få utbildningen helt eller delvis betald.
Det fick jag inte.

Nästa dröm är att bli rockstjärna. Är det ett jobb? Krävs någon utbildning? Kan Af anvisa mig till ett jobb?
Citera
2019-09-12, 18:27
Avslutad
Citat:
Det fick jag inte.

Nästa dröm är att bli rockstjärna. Är det ett jobb? Krävs någon utbildning? Kan Af anvisa mig till ett jobb?

Rockstjärna kan du bli skitlätt. Krävs inte så många hjärnceller för det och de du har knarkar/super du bort sen ska du helst inte ha en vuxet mindset, men det tar nog överdoserna hand om.

Titta på Netflix filmen om Mötley Crüe "The dirt", sen är det bara att sätta igång. Skratta som en apa när någon sniffar upp sitt eget urin..... skitskoj.
Citera
2019-09-12, 18:29
Avslutad
Citat:
Vad babblar du om? Tror du sex och känslor är samma sak?

För många är det, för både män och kvinnor faktiskt. Träffat många män som inte får upp den om där inte är känslor med i bilden.
Citera
2019-09-12, 18:38
Medlem
Citat:
För många är det, för både män och kvinnor faktiskt. Träffat många män som inte får upp den om där inte är känslor med i bilden.

Ja och för andra är det annorlunda, människor är olika helt enkelt och dina preferenser ska inte styra viket sex som är tillåtet.
Citera
2019-09-12, 18:44
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nej för att det utsätter andra för risk, oskyldiga dödas av dem. Skulle de däremot göra det på ett sådant sätt att andra inte riskerar sina liv så får de väl döda varandra.

En prostituerad utsätts ju för en risk varenda gång hon tar en kund. Man vet aldrig vad gör galningar som lurar runt hörnet.
Sedan som Jenny skrev innan så drar prostitition med sig kriminalitet och otrevligheter och då kan också oskyldiga drabbas.
Om det skulle vara aktuellt med en legalisering så ska det vara strikt reglerat. Absolut inte så att vem som helst skulle få starta bordeller, hade spårat på nolltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in