Citat:
De utsätter oskyldiga för livsfara, är det verkligen så svårt att förstå även nu efter att en kvinna med en bäbis har blivit skjuten på öppen gata?
Ja det är beklagligt att människor är ytliga men så ser verkligheten ut och du tr det som intäkt för att förbjuda sådant. Hennes familj skulle varken acceptera en rörmokare eller en prostituerad men själv ser jag inte det som argument för att förbjuda någon av grupperna.
Där har du just ditt feltänk, varför har du ett behov att lägga dig i om andra har sex med varandra av fri vilja med eller utan betalning? Vad de gör bakom stängda dörrar har du inget med att göra. Skaffa dig ett eget liv!
Ja det är beklagligt att människor är ytliga men så ser verkligheten ut och du tr det som intäkt för att förbjuda sådant. Hennes familj skulle varken acceptera en rörmokare eller en prostituerad men själv ser jag inte det som argument för att förbjuda någon av grupperna.
Där har du just ditt feltänk, varför har du ett behov att lägga dig i om andra har sex med varandra av fri vilja med eller utan betalning? Vad de gör bakom stängda dörrar har du inget med att göra. Skaffa dig ett eget liv!
Det finns många oskyldiga som skadas i prostititionens spår. Och det är trots allt alltid efterfrågan som är avgörande för marknaden.
Hade sexköp straffats rejält hade färre män köpt sex, det är jag tämligen övertygad om. Hade försäljning av sex straffats rejält hade färre sålt sex. Visst stryker det med oskyldiga i gängkrigen men de är trots allt väldigt få. Och det stryker även med oskyldiga i prostititionens spår.
Det är lite märkligt att detta med valfrihet och två vuxnas val är så oerhört viktigt som argument när det gäller just sexköp. Det förefaller inte vara lika viktigt när det gäller andra områden.
Om du nu undrar är jag emot både fri invandring, gängkrig, fri hantering och försäljning av vapen och knark, lättvindiga bidrag och prostitution. Sen förstår jag givetvis att inte prostitition kan förbjudas på grund av min åsikt gällande det.